Τα Θερινά Σχολεία μέσο επιβίωσης για τα ΤΕΙ Ιονίων Νήσων

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Ποια παροιμία σου έρχεται στο νου διαβάζοντας για τα θερινά σχολεία των ΤΕΙ;

Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν!
 
Μάζευε κι ας είν' και ρόγες!
 
Και ο μήνας έχει εννιά!
 
Κάθε πράγμα στον καιρό του κι ο κολιός τον Αύγουστο!
 
Ό,τι ακούς στου γείτονά σου, πάντεχε και στα δικά σου!
 
Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά!
 
 
 
Επισκόπηση αποτελεσμάτων

Τα Θερινά Σχολεία μέσο επιβίωσης για τα ΤΕΙ Ιονίων Νήσων

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Πεμ Αυγ 18, 2011 9:20 am

18/08/2011 - 19:20

ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΜΑΡΑΒΕΓΙΑΣ Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων

20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Τα Θερινά Σχολεία μέσο επιβίωσης για τα ΤΕΙ Ιονίων Νήσων

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΟΥΤΣΙΝΑ


Η επένδυση σε θερινά προγράμματα επιμόρφωσης επαγγελματιών ίσως αποτελέσει μέσο επιβίωσης των τριών από τα οκτώ τμήματα των ΤΕΙ Ιονίων Νήσων που κινδυνεύουν με οριστικό κλείσιμο, λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος. Τα μαθήματα για το 2011 εστιάζουν στη διοίκηση μέσων μαζικής ενημέρωσης και τη διαχείριση του θαλάσσιου περιβάλλοντος


1 Πώς προέκυψε η ιδέα για τη διοργάνωση Θερινών Σχολείων;

Ηταν συνέπεια του γεγονότος ότι το υπουργείο Παιδείας προκήρυξε ένα πολύ σημαντικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα - στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς - προς όφελος δύο Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων: του Πανεπιστημίου Αιγαίου και των ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

2 Απώτερος σκοπός του προγράμματος αυτού;

Η ανάδειξη των ιδρυμάτων ως πόλων καινοτομίας και εκπαίδευσης.

3 Επιλέξατε ως θέμα του πρώτου θερινού κύκλου μαθημάτων τη διοίκηση μέσων μαζικής ενημέρωσης. Γιατί;
Στην Ελλάδα δεν υπήρχε ανάλογο Θερινό Σχολείο. Αποτέλεσε πρώτη προτεραιότητά μας εφόσον τρία από τα τμήματά μας σχετίζονται με το αντικείμενο.

4 Επενδύετε στη μετεκπαίδευση επαγγελματιών μέσω θερινών πανεπιστημιακών μαθημάτων. Γιατί;

Θεωρούμε πως η οργάνωση Θερινών Σχολείων μπορεί αφενός να κινητοποιήσει όλες τις δυνάμεις του ιδρύματός μας και αφετέρου να δημιουργήσει τις απαραίτητες συνεργασίες με ελληνικά και ξένα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα, ώστε να εκπληρωθεί ο αρχικός στόχος του ΕΣΠΑ που είναι η ανάδειξη του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

5 Τι τεχνογνωσία διαθέτετε;

Τα τρία τμήματα διαθέτουν στούντιο παραγωγής ήχου και εικόνας, αλλά και τη δυνατότητα παραγωγής ψηφιακών μέσων.

6 Πόσο θα διαρκέσει το φετινό πρόγραμμα;
Είναι διάρκειας 60 ωρών, κατανεμημένο σε 10 ημέρες. Αρχίζει στις 22 Αυγούστου και λήγει στις 2 Σεπτεμβρίου 2011.

7 Αλλα πανεπιστημιακά τμήματα που συμμετέχουν;
Το Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου και το βρετανικό Πανεπιστήμιο Στίρλινγκ.

8 Ποια μαθήματα θα διδάσκονται;
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν περίπου 15 καθηγητές από όλα τα συνεργαζόμενα πανεπιστημιακά τμήματα, οι οποίοι θα διδάξουν μαθήματα από τρεις κατευθύνσεις: ψηφιακά συστήματα παραγωγής, επικοινωνία και διοίκηση μέσων ενημέρωσης.

9 Πόσους εκπαιδευόμενους δεχθήκατε φέτος;
Είκοσι πέντε δημοσιογράφους και στελέχη ελληνικών μέσων ενημέρωσης.

10Τα κριτήρια επιλογής;
Η επαγγελματική εμπειρία στα σχετικά αντικείμενα, η οποία συνοδεύεται από αντίστοιχους πανεπιστημιακούς τίτλους.

11Εχετε προγραμματίσει επίσης ανοικτές συζητήσεις με σκοπό την προσέλκυση του ενδιαφέροντος της τοπικής κοινωνίας σε ζητήματα ΜΜΕ. Ποια η θεματολογία τους;
Θα πραγματοποιήσουμε τέσσερις δημόσιες συζητήσεις με θέματα όπως η επίδραση των ΜΜΕ στην ψυχική υγεία των πολιτών, η δημοσιογραφία στη νέα ψηφιακή εποχή, ο ρόλος των τοπικών μέσων στη σύγχρονη εποχή και η εικόνα της ελληνικής οικονομικής κρίσης στα ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ.

12Πού θα πραγματοποιηθούν;
Στο Δημοτικό Θέατρο «Κέφαλος» του Αργοστολίου.

13Τον Ιούλιο λειτούργησε ένα επιπλέον Θερινό Σχολείο στη Ζάκυνθο. Το θέμα του;
Η διαχείριση του θαλάσσιου περιβάλλοντος, με έδρα το αντίστοιχο τμήμα των ΤΕΙ στη Ζάκυνθο και με τη συνεργασία των Πανεπιστημίων Αιγαίου, Πειραιά και του Γαλλικού Κέντρου Ερευνας (CNRS).

14Οι μελλοντικοί στόχοι;

Το 2012 προγραμματίζονται Θερινά Σχολεία με θέματα, μεταξύ άλλων, τη διάδοση μεθόδων βιολογικής παραγωγής και την κοινωνική οικονομία στην Κεφαλονιά, τις τεχνικές συντήρησης έργων τέχνης στη Ζάκυνθο και τις νέες τεχνολογίες επικοινωνίας στη Λευκάδα.

15Αλλες δράσεις;

Στο πλαίσιο του ίδιου χρηματοδοτικού προγράμματος περιλαμβάνεται η ανάδειξη του φυσικού και πολιτισμικού πλούτου των Ιονίων Νήσων: από την επτανησιακή διατροφή μέχρι τη ζωγραφική και την αρχιτεκτονική.

16Το μακροπρόθεσμο κέρδος για τα νησιά;

Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο με τέτοιον τρόπο ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά του μετά το τέλος της χρηματοδότησης και να συνεισφέρει στην πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη των νησιών.

17Το κέρδος για τα ΤΕΙ, ιδιαίτερα μετά τη συρρίκνωσή τους από πλευράς φοιτητών;

Παρότι φέτος δεν δεχθήκαμε υποψηφίους σε 3 από τα 8 τμήματα, αξιοποιούμε το ανθρώπινο δυναμικό και τον εξοπλισμό μας μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ.

18Τι θα γίνει με τα τμήματα που κινδυνεύουν να καταργηθούν;

Τα Τμήματα Βιολογικής Γεωργίας στο Αργοστόλι, Πληροφορικής στη Λευκάδα και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Ληξούρι - που κινδυνεύουν να κλείσουν - αξιοποιούνται ώστε να δημιουργηθούν για αυτά οι προϋποθέσεις επιβίωσής τους.

19Τι θα σήμαινε για εσάς το κλείσιμό τους;

Η μη εισαγωγή νέων φοιτητών μπορεί να αποτελέσει μια προειδοποίηση για την αναδιάρθρωση όλων των τμημάτων του ιδρύματος, ώστε να διατηρηθεί και να αναπτυχθεί προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα.

20Τι θα σήμαινε για τους φοιτητές που εξακολουθούν να φοιτούν σε αυτά;

Τα τμήματα θα συνεχίσουν να λειτουργούν, τουλάχιστον μέχρι την ολοκλήρωση των σπουδών των σημερινών φοιτητών μας.





ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://www.alfavita.gr/artro.php?id=42544 (ΑΡΘΡΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΑ ΝΕΑ)


Ποια παροιμία σου έρχεται στο νου διαβάζοντας αυτή την είδηση;


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης