Απολογισμός προετοιμασίας για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Απολογισμός προετοιμασίας για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Πεμ Αυγ 18, 2011 5:55 am


Πέμπτη, 18 Αυγούστου 2011

Απολογισμός προετοιμασίας για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Άννα Διαμαντοπούλου: «Οι τεράστιες δυσκολίες της φετινής χρονιάς έχουν περιγραφεί από όλους - συνδικαλιστές, κόμματα και φυσικά ΜΜΕ. Οι πραγματικές αυτές δυσκολίες θα αντιμετωπιστούν και η νέα χρονιά θα ξεκινήσει με ομαλό τρόπο, με γνώμονα το “πρώτα ο μαθητής”.

Από το Νοέμβριο μέχρι σήμερα, με σειρά αλλαγών και σχεδιασμό, δημιουργήσαμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε με ελάχιστους πόρους να έχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα»

« Τη Δευτέρα 29 Αυγούστου η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής»

Εύη Χριστοφιλοπούλου: «Η Παιδεία προετοιμάζει τις αλλαγές στην κοινωνία. Είναι καταλύτης για την αλλαγή των κοινωνιών μας, προς ομαδικά πρότυπα ανάπτυξης»

Η προετοιμασία που έχει γίνει όλο το προηγούμενο διάστημα ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησε σήμερα 18/08/2011, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Στην ομιλία της η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, τόνισε:

«Θα τα καταφέρουμε να ανοίξουν τα σχολεία, με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, έστω και αν έχουμε τους ελάχιστους δυνατούς πόρους στη διάθεσή μας αυτή τη δύσκολη χρονιά. Έχουμε δημιουργήσει τις προϋποθέσεις αυτή τη στιγμή, ώστε να επιτύχουμε αυτό το στόχο. Καθένας κρίνεται για το πώς μέσα σε συνθήκες μεγάλης δυσκολίας επιτυγχάνει το καλύτερο αποτέλεσμα. Οι καπετάνιοι φαίνονται στις φουρτούνες».

Σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας οι συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών φέτος ανέρχονται σε 6.000, ενώ οι διορισμοί σε 600. Την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου θα έχει καταγραφεί το σύνολο των λειτουργικών κενών και θα ανακοινωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών που θα προσληφθούν, ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Οι τοποθετήσεις αναπληρωτών θα γίνουν έως τις 08/09/2011.

«Θα υπάρξει Υπουργική Απόφαση για παράταση του χρόνου διορισμού όσων έχουν πετύχει στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Εξαντλούμε τους πίνακες των βασικών ειδικοτήτων (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, δάσκαλοι). Οι υπόλοιπες ειδικότητες, με κανονιστική πράξη, έχουν δικαίωμα διορισμού την επόμενη σχολική χρονιά», υπογράμμισε η Υπουργός Παιδείας.

Σε συνεργασία με τον Ελεγκτή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο Ρακιντζή, μέσα στον Οκτώβριο, θα γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, για τη σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς όπως τόνισε η Υπουργός «ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που ταλανίζει την εκπαίδευση είναι η ύπαρξη υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε ορισμένες περιφέρειες, ενώ σε άλλες υπάρχουν κενά».

Για το θέμα των σχολικών βιβλίων η Υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι είναι σε εξέλιξη η εκτύπωση, με στόχο στις 12 Σεπτεμβρίου, που θα ανοίξουν τα σχολεία, να έχουν παραδοθεί όλα τα βασικά βιβλία και το επόμενο 20ήμερο να παραδοθούν τα υπόλοιπα τεύχη, που δεν είναι αναγκαία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, στην ομιλίας της τόνισε:

«Ο εξορθολογισμός του ανθρωπίνου δυναμικού και των πόρων που διαθέτουμε, δεν αντιτίθεται, αλλά συνδέεται άρρηκτα με την αναβάθμιση στην ποιότητα της εκπαίδευσης, που προωθείται μέσα από τις καινοτόμες δράσεις του Υπουργείου».

Η Υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στα νέα Προγράμματα Σπουδών, που θα εφαρμοστούν πιλοτικά φέτος σε 180 σχολεία. Υπογράμμισε ότι βασική αρχή είναι η στροφή από τη στείρα γνώση και την έμφαση στην αποστήθιση, σε μια αντίληψη των διαδικασιών και σε μια μέθοδο, η οποία είναι ομαδοσυνεργατική.

Το πλήθος των γραπτών εξετάσεων μειώνεται, με αρχή το Λύκειο. Λιγότερες εξετάσεις. Περισσότερη ουσία στο μαθησιακό αποτέλεσμα και αξιολόγηση των μαθητών.

«Η Παιδεία προετοιμάζει αλλαγές στην κοινωνία που τις χρειάζεται σήμερα περισσότερο παρά ποτέ, αλλά η στροφή προς την ομαδοσυνεργατική μάθηση είναι καταλύτης για την αλλαγή των κοινωνιών μας, προς ομαδικά πρότυπα ανάπτυξης, κάτι που λείπει δυστυχώς και στη χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη και αναδείχθηκε μέσα από την κρίση», υπογράμμισε η Υφυπουργός Παιδείας.

Κατά τη συνέντευξη Τύπου παρουσιάστηκαν και οι πολιτικές που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου:

Σε 180 σχολεία (21 νηπιαγωγεία, 96 δημοτικά και 63 Γυμνάσια) θα γίνει πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών, τα οποία είναι έτοιμα και θα αναρτηθούν άμεσα στο διαδίκτυο. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα αξιολογηθούν, προκειμένου να υπάρξουν βελτιώσεις όπου κρίνεται σκόπιμο.

Στην Α’ Λυκείου - τάξη πρώτης εφαρμογής του «Νέου Λυκείου»- θα εφαρμοστούν αναμορφωμένα προγράμματα σπουδών για τις Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία), τα Μαθηματικά (Άλγεβρα, Γεωμετρία) και την Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία Ελληνικά και Γραμματεία, Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία). Πλήρεις οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα του Ψηφιακού Σχολείου και θα αποσταλούν σε όλα τα σχολεία.
Στην Α’ Λυκείου θα εισαχθεί το μάθημα της ερευνητικής εργασίας (project). Ειδικός οδηγός για τον εκπαιδευτικό βρίσκεται, ήδη, σε φάση εκτύπωσης από τον ΟΕΔΒ και άμεσα θα αναρτηθεί, σε ψηφιακή μορφή, στην πλατφόρμα του Ψηφιακού Σχολείου.

Ιδρύονται Τεχνολογικά Λύκεια, με ειδικότητες βάσει των κοινωνικών και αναπτυξιακών αναγκών της χώρας, ενισχύοντας την προοπτική απασχόλησης των αποφοίτων τους, οι οποίοι θα έχουν την απαραίτητη επάρκεια γνώσεων και δεξιοτήτων και αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

Από τη φετινή σχολική χρονιά εφαρμόζεται στην Α’ τάξη των ΕΠΑ.Λ μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών, ώστε να γίνει ομαλή μετάβαση από τα ΕΠΑ.Λ – ΕΠΑ.Σ στο Τεχνολογικό Λύκειο. Οι μαθητές που θα εγγραφούν φέτος στην Α’ τάξη των ΕΠΑ.Λ θα συνεχίσουν και θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο Τεχνολογικό Λύκειο. Παράλληλα, από τη φετινή σχολική χρονιά αρχίζει η δοκιμαστική διδασκαλία των μαθημάτων υποστήριξης στην ελληνική γλώσσα και στα μαθηματικά, τα οποία είναι ενταγμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών της Α’ τάξης.

Στην πλατφόρμα του Ψηφιακού Σχολείου ( http://digitalschool.minedu.gov.gr ), (340 χιλιάδες επισκέψεις μέχρι στιγμής), έως τις 10/09/2011 θα έχουν ενσωματωθεί 140 σχολικά βιβλία όλων των τάξεων από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο σε μορφή html.

Είκοσι βιβλία (όλα τα σχολικά βιβλία της Β’ Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου) θα είναι πλήρως εμπλουτισμένα με διαδραστικά πολυμέσα.

Όλα τα βιβλία του Γυμνασίου θα περιλαμβάνουν και συνδέσμους με λήμματα της ελληνικής Βικιπαιδεία (http://el.wikipedia.org).

Στην πλατφόρμα των Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις (http://www.study4exams.gr), (380 χιλιάδες επισκέψεις μέχρι στιγμής) έως το τέλος Σεπτεμβρίου, θα υπάρχει αναρτημένο πλήρες υλικό για τα εξής μαθήματα: α) Αρχαία Ελληνικά, β) Φυσική θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης, γ) Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης, δ) Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, ε) Βιολογία και στ) Λατινικά.

Παράλληλα, θα ενεργοποιηθεί η υπηρεσία του Καθηγητή-Συμβούλου στην πλατφόρμα, που θα αποστέλλει ηλεκτρονικά στους μαθητές απαντήσεις σχετικά με απορίες τους.


Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ:

http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2011/dt_synenteyksh_enarksh_sxolikhs_xronias_110818.doc




ΠΗΓΗ ΕΙΔΗΣΗΣ http://srv-ipeir.pde.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=292:enarxisxolikisxronias201112&catid=30:epikairotita

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Απολογισμός προετοιμασίας για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Πεμ Αυγ 18, 2011 6:18 am

Κι έχω την εντύπωση πως εκείνοι που έπρεπε να ενημερώσουν σωστά την υφυπουργό ξέχασαν να της αναφέρουν τι εστί Βικιπαίδεια. Ένας χώρος στο ίντερνετ που παριστάνει την εγκυκλοπαίδεια αλλά στερείται επιστημονικής εγκυρότητας. Ο λόγος πολύ απλός. Γράφεται από τους ίδιους τους χρήστες του διαδικτύου. Ο καθένας δηλαδή μπορεί να μπει και να γράφει το μακρύ και το κοντό του. Βεβαίως υπάρχουν κάποιοι μηχανισμοί που τροποποιούν τα κείμενα και αφαιρούν τα λάθη αλλά υπάρχουν και τα προσωπικά συμφέροντα και οι υποκειμενικές αντιλήψεις που τινάζουν τους μηχανισμούς στον αέρα.

Ποιος πραγματικά έχει τον έλεγχο της Βικιπαίδειας;

Είναι ένα κρίσιμο ερώτημα προς το υπουργείο Παιδείας που εντάσσοντας συνδέσμους από το χώρο αυτό στα βιβλία των παιδιών οφείλει και να το γνωρίζει και να το απαντήσει.

Λέμε ελληνικό τμήμα. Αλλά ποιοι ακριβώς ελέγχουν και αυτό το τμήμα το ελληνικό;

Οι προσωπικές μου αντιρρήσεις για την ελληνική Βικιπαίδεια δεν είναι γενικές και αόριστες. Με έχει απασχολήσει έντονα ο χώρος αυτός και η πολιτική που ακολουθεί με αφορμή ένα λήμμα για το οποίο τυχαίνει να έχω ιδιαίτερες γνώσεις. Για το λήμμα ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ.

Ένα λήμμα που τη μια μέρα γράφει το ένα και την άλλη το άλλο. Αρκεί να δει κανείς τις συζητήσεις του άρθρου για να διαπιστώσει πώς γράφονται τα λήμματα της Βικιπαίδειας.

Κι ακόμη περίεργη και παράξενη πολιτική ακολουθεί η ελληνική Βικιπαίδεια και ως προς τους συνδέσμους που παραθέτει. Αφενός αποκλείει τα ιστολόγια γιατί τα θεωρεί αναξιόπιστα και αφετέρου παραπέμπει σε χώρους του διαδικτύου που καλύπτονται από ανωνυμία αλλά και έχουν οδηγηθεί σε δικαστήρια για χοντρές παραβιάσεις της ελληνικής νομοθεσίας.

Το κωμικοτραγικό - για παράδειγμα - με το λήμμα "Δημήτρης Λιαντίνης" είναι ότι απουσιάζει ο σύνδεσμος με το επίσημο σάιτ που έχουν ανοίξει οι κατά νόμο εκπρόσωποι των πνευματικών δικαιωμάτων του συγγραφέα και δίδεται αντ' αυτού ως σύνδεσμος ένας αγνώστου ιδιοκτησίας χώρος που αφενός δεν ανήκει στα ελληνικά domain (έχει κατάληξη org) και αφετέρου στις σελίδες του παραβιάζονται ασύστολα οι ελληνικές νομικές διατάξεις που αφορούν το διαδίκτυο. Από συκοφαντίες και εξύβριση μέχρι παραβίαση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.

Κι αν αυτά συμβαίνουν σε ένα λήμμα για το οποίο υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από πολλούς, ο καθένας καταλαβαίνει τι άλλα τραγελαφικά θα συμβαίνουν σε λήμματα μικρότερου ενδιαφέροντος. Με κύρια αιτία ότι είναι αντιεπιστημονικός ο τρόπος που γράφονται. Αφού ο κάθε ανώνυμος μπορεί να προσθέτει ή να αφαιρεί στοιχεία από το λήμμα...

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης