Να λέμε την αλήθεια για τα βιβλία, μην τα παραφουσκώνουμε...

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Να λέμε την αλήθεια για τα βιβλία, μην τα παραφουσκώνουμε...

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τετ Σεπ 07, 2011 11:04 am

Σε κανέναν δεν ήταν ευχάριστη η είδηση για τα βιβλία. Πως φέτος, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, θα ξεκινήσουμε χωρίς βιβλία... και πως θα χρειαστεί να βγάζουμε φωτοτυπίες. Χιλιάδες φωτοτυπίες την ημέρα. Και πως θα περάσουν μήνες, ίσως φτάσουν και Χριστούγεννα για να έρθουν τα βιβλία στα σχολεία.

Άλλο όμως να βγαίνουν ειδήσεις στον "αέρα" κι άλλο οι αερολογίες να γίνονται ειδήσεις.

Πρώτα πρώτα. Βιβλία άρχισαν να έρχονται. Ήδη η πρωτοβάθμια της Θεσπρωτίας παρέλαβε τα βασικά βιβλία για να ξεκινήσουν τα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Κι ακόμη από τις αποθήκες των σχολείων ξεφύτρωσαν βιβλία περισσευούμενα από άλλες χρονιές που σε ένα βαθμό τουλάχιστον θα επιτρέψουν στους δασκάλους να αποφύγουν τις φωτοτυπίες ώσπου να έρθουν και τα υπόλοιπα βιβλία.

Όμως αν κάνουμε κλικ εδώ

http://www.doe.gr/index.php?categoryid=3&p2_articleid=8366

σε άρθρο της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ, δε θα δούμε πουθενά τη Θεσπρωτία... λες και δεν πήρε ακόμη ούτε ένα βιβλίο. Κι επιπλέον θα διαβάσουμε ότι:

Ακόμη και εκεί που έχουν σταλεί βέβαια δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών. Τα παρακάτω παραδείγματα είναι χαρακτηριστικά: από τους 126 τίτλους για το δημοτικό σχολείο, στην Άνδρο έχουν σταλεί οι 15, στο Ηράκλειο οι 60, στην Λέσβο οι 16 και στην Ξάνθη οι 15.

Να σοβαρευτούμε! Ποιους 126 τίτλους; Τι μετράνε ανάμεσά τους; Ακόμη και τα τεύχη που θα διδαχτούν την άνοιξη; Ή μήπως βιβλία που καλώς ή κακώς οι δάσκαλοι αποφεύγουν να χρησιμοποιούν; Πχ τα βιβλία εικαστικών, φυσικής αγωγής, θεατρικής αγωγής κλπ;

Οι τίτλοι των βιβλίων που πραγματικά χρειάζονται για να ξεκινήσουν τα μαθήματα στο δημοτικό είναι πολύ λιγότεροι.

Ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι δε χάλασε ο κόσμος αν ξεκινήσει το μάθημα χωρίς το ανθολόγιο ή το λεξικό, αφού είναι βιβλία που τα έχουν οι μεγαλύτερο μαθητές και μπορούν για ένα διάστημα να τα μοιραστούν με τα παιδιά των μικρότερων τάξεων. Κι εξηγώ για τους ανίδεους. Το Ανθολόγιο δίδεται στην πρώτη, στην τρίτη και στην πέμπτη τάξη. Και με το ίδιο βιβλίο διδάσκονται τα παιδιά και στην αμέσως επόμενη τάξη. Τα λεξικά πάλι δίνονται στην πρώτη και στην τετάρτη.

Ακόμη. Η Ιστορία για ένα διάστημα μπορεί να διδαχθεί μόνο από το βιβλίο. Χωρίς το "Τετράδιο Εργασιών". Και ο δάσκαλος να δίνει προφορικά στους μαθητές τις ασκήσεις του Τετραδίου Εργασιών, ή με όποιον άλλο πρόσφορο τρόπο βρίσκει.

Έπειτα, με λίγη καλή προσπάθεια, είτε ξεκαθαρίζοντας αποθέματα βιβλίων προηγουμένων ετών στις αποθήκες των σχολείων, είτε ζητώντας από τα παιδιά να φέρουν τα βιβλία της προηγούμενης χρονιάς, μπορούμε να εξασφαλίσουμε έναν ικανοποιητικό αριθμό βιβλίων για μάθημα στην τάξη και ας μην φτάνουν τα αντίτυπα για όλους τους μαθητές. Πχ στα Θρησκευτικά, στη Φυσική, στη Μελέτη Περιβάλλοντος κλπ. Με ένα βιβλίο ανά 4 μαθητές μπορεί το μάθημα να γίνει. Κι ας έχει το κάθε παιδάκι ένα τετράδιο να σημειώνει τα απαραίτητα ή να γράφει ασκήσεις.

Δε λέει κανείς πως είναι ευχάριστο το πρόβλημα με τα βιβλία. Αλλά να μην το τραγικοποιούμε. Και να το παρουσιάζουμε στις σωστές του διαστάσεις. Όχι για να απαλείψουμε τις ευθύνες όσων το προκάλεσαν, μα προς όφελος των παιδιών. Που δε χρωστούν τίποτε να τρομοκρατούνται κι αυτά και οι γονείς τους ότι δε δόθηκαν καθόλου βιβλία, και τι θα κάνουμε κλπ. Να βρούμε τρόπους να βοηθήσουμε την κατάσταση. Να ελαχιστοποιήσουμε τις επιπτώσεις. Μην προσθέσουμε στα λάθη των άλλων και τη δική μας σκόπιμη υπονόμευση για να υπηρετήσουμε είτε την τεμπελίτιδά μας είτε άλλα συμφέροντα που αντιστρατεύονται την υποχρέωσή μας απέναντι στο μαθητή...
avatar
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 142
Εγγραφή : 23/12/2007

http://paideia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης