ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Σεπ 04, 2011 1:56 pm

Η πρώτη βέβαια απάντηση στο ερώτημα είναι:

Να είχε έτοιμα τα βιβλία!

Δεν τα έχει όμως. Και έχει ήδη εκδώσει ανακοίνωση για έκτακτα μέτρα εκ μέρους των εκπαιδευτικών.

http://dipe.thesp.sch.gr/dipe_last/index.php?option=com_content&view=article&id=556

ΘΕΜΑ: «Οδηγίες για την Προετοιμασία Εκπαιδευτικού Υλικού και Διδακτικών εργαλείων για τη λειτουργία σχολικών μονάδων το σχολικό έτος 2011-2012»

Σας γνωρίζουμε ότι, κατόπιν ενημέρωσής μας από τον ΟΕΔΒ, με την έναρξη του διδακτικού έτους 2011-2012 είναι πιθανή η μη έγκαιρη αποστολή μέρους των σχολικών εγχειριδίων στις σχολικές μονάδες.

Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και προκειμένου να αντιμετωπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ολιγοήμερη καθυστέρηση της αποστολής των σχολικών εγχειριδίων, το Υπ. ΠΔΒΜΘ προέβη στις ακόλουθες ενέργειες:

1. Ανάρτηση όλων των διδακτικών βιβλίων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην πλατφόρμα «ψηφιακό σχολείο» ( http://digitalschool.minedu.gov.gr ). Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων και οι Εκπαιδευτικοί των σχολείων, μπορούν να έχουν πρόσβαση και να αξιοποιούν το σχετικό υλικό, με κάθε πρόσφορο τρόπο για τους ίδιους και τους μαθητές τους.

2. Διανομή σε όλους τους μαθητές ενός DVD, στο οποίο θα εμπεριέχονται τα σχολικά εγχειρίδια. Έτσι οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα και στο σπίτι τους ηλεκτρονικά να μελετούν τα μαθήματα.

3. Για την αντιμετώπιση της δυσκολίας αυτής οι Διευθυντές και οι Εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων μεριμνούν για την έγκαιρη εκτύπωση, αναπαραγωγή και διανομή του απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού στους μαθητές.

Καλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης να δώσουν τις απαραίτητες κατευθύνσεις και οδηγίες:

• Στους Δ/ντές Δ/νσεων ώστε να παράσχουν κάθε δυνατή βοήθεια στους εκπαιδευτικούς για να αντιμετωπίσουν με επιτυχία την παρούσα δυσκολία προς όφελος των μαθητών μας, λαμβάνοντας υπόψη και τον πίνακα αποστολών από τον ΟΕΔΒ που θα τους κοινοποιηθεί.

• Στους Προϊσταμένους Επιστημονικής & Παιδαγωγικής καθοδήγησης να στηρίξουν παιδαγωγικά τις σχολικές μονάδες στην προσπάθειά τους αυτή, σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους.

Με ευθύνη-πρωτοβουλία του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων, θα γίνει διαχείριση του θέματος με βάση τις ανάγκες που θα προκύψουν, βρίσκοντας την προσφορότερη λύση για την προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού.

Το Υπ. ΠΔΒΜΘ θα σας ενημερώνει συνεχώς για οτιδήποτε νεώτερο προκύπτει σχετικά με την αποστολή των σχολικών βιβλίων και την συνολική λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ


Πρέπει να λέει να φωτοτυπήσουμε το υλικό. Και μάλιστα έγκαιρα!

Και πως θα δοθεί dvd σε όλους τους μαθητές.

Μας ενημέρωσε επίσης ότι στο "Ψηφιακό Σχολείο" υπάρχουν όλα τα βιβλία.

Ναι, αλλά πώς υπάρχουν; Όπως και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο... Δηλαδή σκαναρισμένα. *

Σε τέτοια μορφή δεν προσφέρονται για μάθημα μέσω υπολογιστή. Και το κακό είναι που η μορφή των αρχείων δεν επιτρέπει την αντιγραφή του κειμένου. Άρα δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο παρά να φωτοτυπήσουμε το υλικό ή να το προβάλουμε μέσω διαδραστικού πίνακα ή βιντεοπροβολέα ή χρησιμοποιώντας λαπ τοπ ή και το εργαστήριο πληροφορικής. Μάθημα όμως με απλή προβολή των σελίδων δε γίνεται. Ο μαθητής μόνο διαβάζει το υλικό, δεν υπάρχει διαδραστικότητα.

Ας μη συζητήσουμε ότι λείπει ο κατάλληλος τεχνολογικός εξοπλισμός αλλά και το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό...

Κι ας θεωρήσουμε ότι το ελληνικό δημόσιο σχολείο έχει τα δεδομένα που θα μπορούσε να κάνει ψηφιακό μάθημα.

Από τη μεριά του υπουργείου παιδείας θα έπρεπε στην περίπτωση αυτή να γίνουν τα εξής:

Να οργανώσει επιτροπές έμπειρων εκπαιδευτικών ανά τάξη και ανά μάθημα. Και να τους ζητήσει να επεξεργαστούν το υλικό των βιβλίων για την πρώτη εβδομάδα των μαθημάτων, τη δεύτερη κλπ.

Τι σημαίνει αυτό; Να προβάλλεται το υλικό όχι μόνο προς ανάγνωση αλλά και με δυνατότητα σημειώσεων, επεξεργασίας, συμπλήρωσης κλπ.

Και δίνω ένα παράδειγμα:

http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/document/file.php/DSDIM-A110/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%A0%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF/%CE%A4%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%AC%CE%B4%CE%B9%CE%BF%20%CE%95%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%B9%CF%8E%CE%BD/01_enot.pdf

Κάντε ένα κλικ στο σύνδεσμο αυτό και βρείτε τη σελίδα 10. Άσκηση 3: "Συμπλήρωσε τα γράμματα που λείπουν. Διάβασε τη λέξη."

Είναι το τετράδιο εργασιών του μαθήματος της Γλώσσας της πρώτης δημοτικού.

Το πρωτάκι λοιπόν θα βρεθεί αντιμέτωπο με ασκήσεις που ζητάνε να γράψει. Πώς μπορεί αυτή η άσκηση να γίνει από την οθόνη του υπολογιστή; Δεν μπορεί... Αναγκαστικά, ως έχει σήμερα το ... ψηφιακό σχολείο, το παιδί θα μεταφέρει την άσκηση στο τετράδιο ή ο δάσκαλος θα βγάλει μια γκρίζα φωτοτυπία, απ' αυτές τις φωτοτυπίες που λίγες μέρες πριν το ίδιο το υπουργείο έλεγε να μη βγάζουμε γιατί ρίχνουν την ποιότητα!

Τι θα μπορούσε να γίνει; Ώστε πραγματικά να μιλάμε για ψηφιακό σχολείο και για μάθημα μέσω υπολογιστή; Ένα μικρό παράδειγμα θα βρείτε εδώ:

https://sites.google.com/site/tetartakia/home/protakia/glossa

Ανοίξτε την άσκηση 1 και μετά και την άσκηση 2.

Απλοϊκές ψηφιακές ασκήσεις με hot potatoes που εύκολα δημιουργεί κάποιος - και με λίγες γνώσεις στους υπολογιστές - και όμως δίνει στο παιδί τη δυνατότητα να συμπληρώσει τις ασκήσεις του πάνω στον υπολογιστή...

Κάτι τέτοιο και μάλιστα καλύτερο θα μπορούσε να δημιουργήσει το υπουργείο αν θέλουμε να μιλάμε για ψηφιακό σχολείο αληθινό και όχι μόνο στο όνομα.

Σαφώς και δεν προλαβαίνει τώρα να δημιουργήσει πραγματικά ψηφιακά βιβλία... Και δε θα είχε και νόημα αφού τα σχολεία μας ελάχιστους υπολογιστές διαθέτουν. Πού να δουν τα παιδιά αυτές τις ασκήσεις; Και πώς, σε ποιο μηχάνημα να τις συμπληρώσουν; Κι άσε τις γκρίνιες των ειδικών για τον περιορισμό του χρόνου έκθεσης των παιδιών στις οθόνες των υπολογιστών.

Άρα ούτε για ψηφιακό σχολείο μιλάμε, ούτε είναι εφικτό χωρίς κατάλληλα προγράμματα και κατάλληλο εξοπλισμό και είναι και επικίνδυνο για την υγεία των παιδιών να μετατραπεί το σύνολο του προγράμματος σε ψηφιακή μορφή.

Είναι λοιπόν αναπόφευκτο να δουλέψουμε με φωτοτυπίες... Και επομένως για τις φωτοτυπίες να μιλάμε, τι το καλύτερο μπορεί να γίνει μέσα στο χάος που θα επικρατήσει από Δευτέρα. Τα μηχανήματα θα πάρουν φωτιά και δε θα προλαβαίνουν να βγάζουν φωτοτυπίες...


* εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που είναι σε ηλεκτρονική μορφή, όπως η Μελέτη Περιβάλλοντος της πρώτης δημοτικού http://digitalschool.minedu.gov.gr/courses/DSDIM-A105/ βρες αριστερά την επιλογή "ηλεκτρονικό βιβλίο":

http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/index.php?course=DSDIM-A105

http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A105/81/658,2424/




___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Σεπ 04, 2011 2:04 pm

Τι θα μπορούσε λοιπόν να κάνει το υπουργείο ξέροντας το πρόβλημα εδώ και καιρό;

Πρώτα πρώτα να πέσει με τα μούτρα στην υπόθεση αυτή. Να μην κυνηγάει παράλληλα να αλλάξει τα πάντα στην εκπαίδευση. Ακόμη και τους διευθυντές έπρεπε να αφήσει στη θέση τους μέχρι να ξεπεραστεί το πρόβλημα. Γιατί τώρα μέσα σε όλα τα άλλα έχουμε και καινούριους διευθυντές σε κάθε σχολείο που προσπαθούν οι άνθρωποι να προσανατολιστούν στο χώρο του νέου σχολείου. Πού να αντιμετωπίσουν με το καλημέρα σας και τη χειρότερη κρίση εδώ και δεκαετίες στο σχολείο;


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Σεπ 04, 2011 2:10 pm

Έπρεπε επίσης να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε την πρώτη Σεπτέμβρη να είναι στη θέση τους όλοι οι εκπαιδευτικοί. Κι όχι να σπάσουν όλα τα ρεκόρ στην καθυστέρηση των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ.

Πώς θα γίνουν αυτά που τώρα ζητάνε για τις φωτοτυπίες όταν ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών;

Κι άσε τα τεράστια κενά στην εκπαίδευση.

Πχ στο δικό μου σχολείο δεν εμφανίστηκε ακόμη αγγλικών, μουσικής, δεύτερης ξένης γλώσσας. Κι επιπλέον αναμένονται αλλαγές και στους δασκάλους αφού αρκετοί ζητάνε απόσπαση, είτε να φύγουν από το σχολείο είτε να έρθουν στο σχολείο.

Το ΠΥΣΠΕ μας θα συνεδριάσει την Τετάρτη.

Και καλώς εχόντων των πραγμάτων οι συνάδελφοι θα έρθουν στο σχολείο την Πέμπτη. Όμως την Πέμπτη, στη δική μας περιφέρεια, υπάρχει σεμινάριο. Και μάλιστα σε άλλη πόλη... Άρα ούτε την Πέμπτη θα συνεδριάσει ο σύλλογος διδασκόντων. Καλή Παρασκευή επομένως για κατανομή τάξεων.

Και τη Δευτέρα είναι ο αγιασμός. Πότε θα προλάβει ο κάθε δάσκαλος να προετοιμαστεί; Να δει τι και τι πρέπει να φωτοτυπήσει;

Άρα από τις 12 του μήνα στα σχολεία θα γίνεται πανικός!!!

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης