Σχετικά με τη διανομή των σχολικών βιβλίων - δήλωση της Υπουργού Παιδείας

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Σχετικά με τη διανομή των σχολικών βιβλίων - δήλωση της Υπουργού Παιδείας

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Παρ Σεπ 02, 2011 3:05 pm

Σχετικά με τη διανομή των σχολικών βιβλίων και δήλωση της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου

Δελτίο Τύπου

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, μετά την ενημέρωση του ΟΕΔΒ για καθυστέρηση στη διανομή των βιβλίων με την έναρξη του σχολικού έτους, προβαίνει στις ακόλουθες άμεσες ενέργειες:

1. Ανάρτηση όλων των διδακτικών βιβλίων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην πλατφόρμα «ψηφιακό σχολείο» ( http://digitalschool.minedu.gov.gr/ ). Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων, μπορούν να έχουν πρόσβαση και να αξιοποιούν το σχετικό υλικό, με κάθε πρόσφορο τρόπο για τους ίδιους και τους μαθητές τους.

2. Διανομή σε όλους τους μαθητές ενός DVD, στο οποίο θα εμπεριέχονται τα σχολικά εγχειρίδια. Έτσι οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα και στο σπίτι τους ηλεκτρονικά να μελετούν τα μαθήματα.

3. Ταυτόχρονα, οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων μεριμνούν για την έγκαιρη εκτύπωση, αναπαραγωγή και διανομή του απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού στους μαθητές στη διάρκεια των λίγων ημερών της καθυστέρησης.


Ήδη έχουν σταλεί οι σχετικές εγκύκλιοι σε όλες τις σχολικές ομάδες της χώρας ώστε με ευθύνη και πρωτοβουλία του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας και σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων, να γίνει η καλύτερη δυνατή διαχείριση του ζητήματος, με βάση τις ανάγκες που θα προκύψουν, βρίσκοντας την προσφορότερη λύση για την προετοιμασία και την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού.

Σε σχετική δήλωσή της η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, επισημαίνει:

«Κανένας γονιός και κανένας μαθητής δεν είναι υποχρεωμένος να κατανοεί φαινόμενα γραφειοκρατίας και ολιγωρίας, και όχι μόνο, αρμοδίων και συναρμοδίων, που οδήγησαν ατυχώς σε αυτή την καθυστέρηση. Ο επιμερισμός των ευθυνών θα γίνει με ακριβοδίκαιο τρόπο.

Τώρα είναι ώρα ευθύνης για να δώσουμε λύσεις.

Θέλω να διαβεβαιώσω λοιπόν γονείς και μαθητές πως με τους εκπαιδευτικούς στην τάξη θα υπάρχει διαθέσιμη όλη η διδακτέα ύλη, ώστε τα μαθήματα να ξεκινήσουν ομαλά. Θα αποδώσει η σοβαρή επένδυση στο Ψηφιακό Σχολείο μέσω του οποίου κάθε μαθητής έχει πρόσβαση σε όλα τα βιβλία ενώ λαμβάνουμε και θα λάβουμε κάθε αναγκαίο μέτρο ώστε – σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς που έχουν την ανάλογη διδακτική εμπειρία- αυτή η καθυστέρηση στη διανομή των βιβλίων να μην έχει επίπτωση στους μαθητές και τις μαθήτριες.».




http://l.wbx.me/l/?instId=35890515-f105-4449-a7ee-54bde2126bbe&token=3544fb0417d0c3a58167b9b3c05af2f770eea359000001322c614220&u=http%3A%2F%2Fwww.minedu.gov.gr%2Fgrafeio-typou%2Fdeltia-typoy%2F02-09-11-sxetika-me-ti-dianomi-ton-sxolikon-biblion-kai-dilosi-tis-ypoyrgoy-paideias-dia-bioy-mathisis-kai-thriskeymaton-annas-diamantopoyloy.html

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5281
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σχετικά με τη διανομή των σχολικών βιβλίων - δήλωση της Υπουργού Παιδείας

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Παρ Σεπ 02, 2011 3:22 pm

Θλίβομαι με αυτά που διαβάζω. Γιατί διαπιστώνω ότι απέχουν έτη φωτός από την πραγματικότητα ενός συνηθισμένου σχολείου.

Ποιο ψηφιακό σχολείο; Που στην καλύτερη περίπτωση υπάρχει ένα και μόνο εργαστήριο υπολογιστών για όλους τους μαθητές και με μονάδες εργασίας ανά τρεις ή και τέσσερις μαθητές;

Μπορεί έτσι να γίνει μάθημα από υπολογιστή;

Ή μήπως μπορεί να γίνει μάθημα με την απλή ανάρτηση βιβλίων στο διαδίκτυο; Πού θα γράψει το παιδί απαντήσεις στις ασκήσεις;

Πού θα σχεδιάσει;

Πώς θα επεξεργαστεί το κείμενο;

Όταν μάλιστα η αντιγραφή από τη μορφή αρχείου που επιλέχθηκε δίνει αυτό το αποτέλεσμα:

O ª›ÏÙÔ˜, Ë ∞ıËÓ¿ Î·È Ô ÃÚÈ-
ÛÙfiÊÔÚÔ˜ ‹Á·Ó Ó· ‰Ô˘Ó Ù·È-
Ó›·.
ªÂ fiÛÔ˘˜ ‰È·ÊÔÚÂÙÈÎÔ‡˜ ÙÚfi-
Ô˘˜ ÌÔÚÔ‡Ó Ó· ηı›ÛÔ˘Ó Û’
·˘Ù¤˜ ÙȘ ÙÚÂȘ ı¤ÛÂȘ;

Άσε για τις φωτοτυπίες. Τα έχουμε ξαναπεί. Πως είναι αδύνατον να βγουν φωτοτυπίες στο σχολείο και μάλιστα φωτοτυπίες ασπρόμαυρες από τα έντονα χρωματισμένα βιβλία. Αυτοί που μιλάνε για φωτοτυπίες, έβγαλαν καμία να δουν το αποτέλεσμα;

Δε συζητώ για το αν δίδαξαν σε σχολείο. Γιατί είναι πασιφανής η απάντηση και στον πλέον ανίδεο...

Και εκτός από τους γονείς και τους μαθητές, οι εκπαιδευτικοί έχουν κάποια υποχρέωση να καταλάβουν αυτό το μπάχαλο; Όταν μάλιστα αυτοί καλούνται τώρα να βγάλουν το φίδι από την τρύπα;;;

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5281
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σχετικά με τη διανομή των σχολικών βιβλίων - δήλωση της Υπουργού Παιδείας

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Σεπ 03, 2011 2:00 am

http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=43916 - άρθρο της εφημερίδας Καθημερινή


Γραφειοκρατία και ολιγωρία «έσβησαν» τα σχολικά βιβλία


02-09-2011 - 12:38:47

Του Αποστολου Λακασα

Διά χειρός ελληνικού Δημοσίου, μύλος! Η οικονομική στενότης μπορεί να συνέβαλε στην καθυστέρηση της εκτύπωσης και της βιβλιοδεσίας των σχολικών βιβλίων. Αλλά να μην τα ρίχνουμε όλα στο ΔΝΤ... Το βέβαιον είναι ότι για τον πρωτοφανή κίνδυνο τα παιδιά να πάρουν φωτοτυπίες αντί για τυπωμένα βιβλία ευθύνεται η ελληνική γραφειοκρατία και η ολιγωρία τριών υπουργείων –Οικονομικών, Ανάπτυξης, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που δεν άκουσαν τις εκκλήσεις του υπουργείου Παιδείας– και ενός ανώτατου δικαστηρίου, του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η διαδικασία άρχισε από τον Φεβρουάριο του 2010 και ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει οριστικά. Τώρα, η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου και τα στελέχη του Οργανισμού Εκδοσης Διδακτικών βιβλίων (ΟΕΔΒ) τρέχουν χωρίς να ξέρουν πότε θα φτάσουν, πληρώνοντας τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και την έλλειψη ορθού προγραμματισμού.

Με αισιόδοξες προβλέψεις ελπίζουν να προσφέρουν όλα τα βιβλία στους 1,5 εκατ. μαθητές ως... χριστουγεννιάτικο μποναμά.

Οσο για το πρώτο κουδούνι, τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, θα βρει τις αποθήκες των σχολείων άδειες και τα φωτοτυπικά μηχανήματα να παίρνουν φωτιά.

Ούτε λίγο ούτε πολύ σε σύσκεψη με τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης για την προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς, η κ. Αννα Διαμαντοπούλου δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο οι μαθητές αρχικά να πάρουν φωτοτυπίες. Υπάρχει, βέβαια, και η λύση των βιβλίων σε cd.

Συνολικά, απαιτούνται 15.000 τόνοι χαρτιού και χαρτονιού για τα 45 εκατ. τεύχη των 1.200 τίτλων βιβλίων, με κόστος 26 εκατ. ευρώ. Η δυστοκία φάνηκε από την αρχή της διαδικασίας, που είναι χρονοβόρα, καθώς απαιτεί δημοσιεύσεις και διαφάνεια στην Ελλάδα αλλά και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

- Φεβρουάριος 2010: Ο ΟΕΔΒ ζητεί από το υπουργείο Ανάπτυξης (τομέας Εμπορίου) να εντάξει στο πρόγραμμα δημόσιων προμηθειών του 2011 την προμήθεια χαρτιού για τα βιβλία με διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό. Ολη η διαχείριση θα περνούσε στον ΟΕΔΒ. Δεν ενεκρίθη και έμεινε στις υπηρεσίες του υπ. Ανάπτυξης. Κάποιοι, καχύποπτοι, υποστηρίζουν ότι αυτό έγινε διότι η συμμετοχή στις επιτροπές του Εμπορίου είναι έμμισθες. Αλλοι τους χαρακτηρίζουν κακόπιστους, και μιλούν για ανάγκη τήρησης των όρων διαφάνειας. Το τελικό αποτέλεσμα, πάντως, δικαίωσε τον ΟΕΔΒ, αφού οι υπηρεσίες του Ανάπτυξης κήρυξαν άγονο τον διαγωνισμό στέλνοντάς τον... μπαλάκι στο υπ. Παιδείας.

- Δεκέμβριος 2010: Ας δώσουμε βάρος στην γραφειοκρατική, ασφαλιστική δικλίδα για τη σύνθεση των επιτροπών, που μοιάζει ήσσονος σημασίας, αλλά δεν είναι. Η ηγεσία του υπ. Παιδείας εξαγγέλλει τη συγχώνευση του ΟΕΔΒ με άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Ο πανικός στους υπαλλήλους του ΟΕΔΒ για την εργασιακή τύχη τους, οδηγεί το 70% των υπαλλήλων σε συνταξιοδότηση. Η επιτροπή του ΟΕΔΒ για την αγορά χαρτιού ξεμένει από τακτικά μέλη και λειτουργεί με αναπληρωματικά. Με τη σύνθεση αυτή έχει, διά νόμου, μόνο τρεις μήνες ζωής. Ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2010, άρα η επιτροπή είχε ζωή ώς τον Ιανουάριο του 2011.

- Ιανουάριος 2011: Ο ΟΕΔΒ ζητεί να προσλάβει 70 εποχικούς υπαλλήλους με 6μηνη σύμβαση για τη μεταφορά των βιβλίων. Οι υπηρεσίες του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αρνούνται λόγω της απαγόρευσης των προσλήψεων συμβασιούχων, προτιμώντας την πρόσληψη, μέσω διαγωνισμού, εταιρείας παροχής υπηρεσιών για τη συγκεκριμένη δουλειά.

- Μάρτιος 2011: Η επιτροπή ολοκληρώνει τον διαγωνισμό για την προμήθεια χαρτιού και υποβάλλει το αποτέλεσμα προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το Ε.Σ. εξαντλεί τα περιθώρια και εκδίδει απόφαση στα μέσα Ιουλίου. Απορρίπτει τον διαγωνισμό διότι έπασχε η νομιμότητα της σύνθεσης της επιτροπής του ΟΕΔΒ. Και αυτό διότι μετείχαν πολλά αναπληρωματικά μέλη. Η διοίκηση του ΟΕΔΒ είναι σε απόγνωση...

- Ιούλιος 2011: Ο ΟΕΔΒ έχει πλέον δύο λύσεις. Είτε να ξεκινήσει νέο διαγωνισμό και να πάρει χαρτί τον Φεβρουάριο του 2012 ή να κάνει απευθείας διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές χαρτιού. Αποφασίζεται το δεύτερο και ο υπ. Οικονομίας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος συμφωνεί. Η διοίκηση καλεί εκ νέου τους τρεις χονδρεμπόρους που είχαν μειοδοτήσει στον διαγωνισμό του ΟΕΔΒ για νέες διαπραγματεύσεις. Την προηγούμενη Παρασκευή, το Ε.Σ. ενέκρινε τον διαγωνισμό αλλά έδωσε 15 μέρες περιθώριο για νέες ενστάσεις.

- Στο μεταξύ, ο ΟΕΔΒ ζητούσε από τις υπηρεσίες του υπ. Οικονομικών να ανοίξει τις πιστώσεις για εκτύπωση και βιβλιοδεσία του αποθέματος των 5.000 τόνων χαρτιού που είχε από πέρυσι ο οργανισμός. Εάν συνέβαινε, θα μπορούσε να είχε εκτυπωθεί έως σήμερα περίπου το 40% των βιβλίων. Το υπ. Οικονομικών έδωσε την έγκριση τέλη Ιουνίου.

Τελικά, πρόκειται για εμπλοκή υπηρεσιών που δεν μπορούν να συνεννοηθούν; ’Η μήπως υπηρεσιών που δεν μπορούν να κατανοήσουν τη διαδικασία; Ή, τέλος, για την αδυναμία μιας κυβέρνησης που δεν μπορεί να συντονισθεί για τα στοιχειώδη; Ισως, η απάντηση να δοθεί κάπου στα μελλοντικά εγχειρίδια Ιστορίας.

Διαφωτιστικότατο το άρθρο της Καθημερινής και επιτέλους μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους και τα γεγονότα στην αληθινή τους σειρά και μορφή.

Αν και από την αρχή είχα υποψιαστεί όσα αναφέρονται στο άρθρο για τον ΟΕΔΒ, μα μέχρι σήμερα τηρούσαν όλοι σιγήν ιχθύος το επίμαχο ζήτημα.

Ποιανού λοιπόν είναι η ευθύνη για το τωρινό μπάχαλο;

Ποιος πήρε την απόφαση για συγχώνευση του ΟΕΔΒ με αποτέλεσμα να σημειωθεί τσουνάμι εξόδου υπαλλήλων στη σύνταξη; Έτσι η αρμόδια επιτροπή ξέμεινε από τακτικά μέλη και το Ελεγκτικό συνέδριο εξέδωσε απόφαση για μη νομιμότητα της επιτροπής αφού συμμετείχαν σ' αυτήν πολλά αναπληρωματικά μέλη. Τα τακτικά είχαν βγει στη σύνταξη...

Αυτό όμως που δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά είναι η σημείωση για το παλιό χαρτί, τους 5.000 τόνους. Αν είχε αξιοποιηθεί, θα ήταν έτοιμα το 40% των βιβλίων, γράφει η Καθημερινή. Και αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να είναι έτοιμα τα βιβλία ΟΛΑ για την έναρξη της χρονιάς, αφού ένας μεγάλος αριθμός δίνεται αργότερα ως δεύτερο, τρίτο κλπ τεύχος του βιβλίου.

Έμπειροι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να δώσουν τη γνώμη τους; Εννοώ εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε τάξεις και όχι από το γραφείο παριστάνουν τον ειδήμονα... Αγνοώντας τι περιέχουν τα νέα βιβλία, τη δομή τους, τις δυσκολίες τους. Τουλάχιστον και μέσα στον κυκεώνα να γίνουν σωστά βήματα για το ελάχιστο κόστος στην εκπαίδευση των παιδιών...

Φωτοτυπίες θα το επαναλάβω και ας γίνω κουραστική είναι δύσκολο έως αδύνατον να χρησιμοποιηθούν για σωστό μάθημα. Κι ας δούμε πρακτικά το ζήτημα.

Αυτή τη στιγμή στα περισσότερα σχολεία δεν έχει γίνει κατανομή τάξεων. Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι αποσπάσεις και οι τοποθετήσεις, λόγω και της τεράστιας καθυστέρησης που είχαμε και στον τομέα αυτό σε κεντρικό επίπεδο. Οι δάσκαλοι λοιπόν αγνοούν σε ποια τάξη θα διδάξουν από τη 12η Σεπτέμβρη. Πώς θα γίνει έγκαιρος προγραμματισμός και για τις φωτοτυπίες;

Στο δικό μας νομό οι αποσπάσεις θα εξεταστούν την Τετάρτη. Και καλώς εχόντων των πραγμάτων την Πέμπτη θα είναι στο κάθε σχολείο τα πρόσωπα που θα διδάξουν. Ας πούμε λοιπόν ότι την Πέμπτη θα γίνει και η συνεδρίαση προσωπικού. Και η κατανομή τάξεων.

Αμέσως μετά θα πρέπει να παραδοθεί υλικό σε κάθε δάσκαλο ώστε να προγραμματίσει τις φωτοτυπίες. Υπάρχει το υλικό; Μια πλήρης δηλαδή σειρά βιβλίων όλων των τάξεων που να είναι και καθαρά; Να μη φέρουν σημειώσεις και συμπληρωμένες ασκήσεις; Απίθανο να συμβαίνει...

Οπότε θα πρέπει να γίνει εκτύπωση από το σύνδεσμο του ψηφιακού σχολείου:

http://l.wbx.me/l/?instId=35890515-f105-4449-a7ee-54bde2126bbe&token=85b30b18adab0447a696f5d398ceb81563a7896e000001322157eea7&u=http%3A%2F%2Fwww.minedu.gov.gr%2Fdioikhtika-eggrafa%2Feggrafa-protobathmias-ekpaideysis%2F02-09-11-sxetika-me-ti-dianomi-ton-sxolikon-biblion-kai-dilosi-tis-ypoyrgoy-paideias-dia-bioy-mathisis-kai-thriskeymaton-annas-diamantopoyloy.html

Η εκτύπωση τέτοιου υλικού είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα και απαιτεί εκτυπωτές με έγχρωμο μελάνι. Αλλιώς το αποτέλεσμα θα είναι τέτοιο που στο φωτοτυπικό στη συνέχεια θα είναι εντελώς απαράδεκτο το αποτέλεσμα.

Επίσης σε κάποια βιβλία και σε κάποιες ενότητες είναι απαραίτητο και οι φωτοτυπίες να είναι έγχρωμες. Κάντε κλικ εδώ για να καταλάβετε τι εννοώ:

http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/document/file.php/DSDIM-A102/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%A0%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF/%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF%20%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AE/%CE%91%20%CF%84%CE%B5%CF%8D%CF%87%CE%BF%CF%82/teyxos_A_enot1.pdf

Μαθηματικά Πρώτης δημοτικού, ενότητα πρώτη, σελίδα 13. Η άσκηση 3 ζητά από τα παιδιά να ζωγραφίσουν βόλους μέσα στην κόκκινη γραμμή και πάνω στην πράσινη γραμμή. Μπορεί λοιπόν εδώ να δοθεί ασπρόμαυρη φωτοτυπία; Υπόψην ότι τα παιδιά της πρώτης δεν έχουν εμπεδώσει τις έννοιες του δεξιά και αριστερά.

Δείτε επίσης και τις εικόνες που συνοδεύουν τα κείμενα. Πώς θα αποδοθούν σε ασπρόμαυρη φωτοτυπία; Η πείρα μου λέει πως θα βγει ένα δυσδιάκριτο πράγμα που ο μικρός μαθητής θα αδυνατεί να επεξεργαστεί και να καταλάβει τι δείχνουν οι εικόνες.

Επιπλέον τα αχνά χρώματα δε θα μπορούν να φανούν στις ασπρόμαυρες φωτοτυπίες. Εκτός να επιλέξει κανείς πιο έντονο μελάνι. Τότε όμως τα έντονα χρώματα θα φαίνονται κατάμαυρα και φυσικά δε θα ξεχωρίζουν από άλλα παρόμοια δίπλα τους. Τελικό αποτέλεσμα; Μια μουντζούρα που το παιδάκι θα βλέπει και δε θα καταλαβαίνει.

Τα σύγχρονα βιβλία του δημοτικού δε σχεδιάστηκαν για να φωτοτυπηθούν σε ασπρόμαυρη μορφή. Αλλά τα μηχανήματα των σχολείων μόνο ασπρόμαυρες φωτοτυπίες βγάζουν και μάλιστα όχι καλής ποιότητας αφού δεν είναι επαγγελματικά...

Αυτό το τελευταίο θα επηρεάσει και τον αριθμό αντιτύπων. Τα μηχανήματα των σχολείων δεν μπορούν να βγάλουν μεγάλο αριθμό αντιτύπων. Μόλις δε ξεπεραστεί ο κρίσιμος αριθμός, θα χρειαστεί σέρβις και αλλαγή εξαρτημάτων...

Φυσικά τα μη επαγγελματικά φωτοτυπικά είναι και ιδιαιτέρως αργά. Και κολλάνε εύκολα...

Πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να αναπαράγεται το υλικό έστω και μιας μέρας; Και σε ποια ώρα θα γίνεται; Στα διαλείμματα; Στο τέλος του διδακτικού ωραρίου; Στα κενά; Αδύνατον να επαρκέσει ο χρόνος αυτός...

Θα τσακώνονται οι δάσκαλοι ποιος θα πάρει σειρά στο μηχάνημα. Τσακωμός που θα σταματάει μόλις το μηχάνημα κολλήσει, που θα κολλήσει... και τότε όλοι μαζί θα σηκώνουν με απόγνωση τα χέρια.

Για τη χρήση dvd ας μην το συζητήσουμε καν. Στο δικό μου σχολείο ένας μικρός αριθμός παιδιών διαθέτει υπολογιστή στο σπίτι. Και αν διαθέτουν, τι θα πει μελέτη στο σπίτι;;;

Τζάμπα τόσες εξαγγελίες για την τσάντα στο σχολείο;;;

Πού θα γίνεται το μάθημα; Στο σχολείο ή στο σπίτι;

Και πόσο χρόνο θα θέλει μια οικογένεια για να διαβάσουν τα παιδιά από την οθόνη του υπολογιστή; Ειδικά μια οικογένεια που δεν έχει ένα και δυο παιδιά; Υπόψην ότι και να έχει κάποιος υπολογιστή δεν έχει πάντα δυνατότητα να παίζει dvd. Πχ και το δικό μου νετ μπουκ δεν έχει υποδοχή για dvd...

Εντάξει, εγώ θα κατεβάσω τα βιβλία από το διαδίκτυο. Οι γονείς των μαθητών; Θα πρέπει να προμηθευτούν στικάκια. Και φυσικά να φροντίσουν τα μηχανήματα και από ιούς και να εξοπλιστούν με τα κατάλληλα προγράμματα για να διαβάζουν τα αρχεία. Πόσοι γονείς μαθητών είναι σε θέση να τα κάνουν όλα αυτά; Ακόμη και αν έχουν υπολογιστή στο σπίτι, πόσοι Έλληνες διαθέτουν ικανοποιητικές γνώσεις πληροφορικής;

Ούτε και οι δάσκαλοι. Αρκετοί δάσκαλοι αδυνατούν να χειριστούν υπολογιστές ώστε να διδάξουν με τη βοήθειά τους. Το πολύ πολύ - λένε αρκετοί συνάδελφοι - ξέρουν να ανοίγουν και να κλείνουν τον υπολογιστή...

Αλλά και το ίδιο το υλικό όπως ανέβηκε στο "ψηφιακό σχολείο" δε συνάδει με τις ανάγκες για διδασκαλία ψηφιακή. Είναι απλά σκαναρισμένα έγγραφα. Κι όχι πραγματικό ψηφιακό υλικό που θα επέτρεπε επάνω του να σημειώσει ο μαθητής απαντήσεις ή να συμπληρώσει ασκήσεις. Το πραγματικό ψηφιακό σχολείο απέχει παρασάγγες από το υλικό αυτό. Κι ούτε ο δάσκαλος μπορεί να διορθώσει ασκήσεις των μαθητών του με το υπάρχον υλικό. Είναι μόνο για ανάγνωση από το μαθητή...

Ένα επιπλέον πρόβλημα που κανείς δεν σκέφτηκε; Τα περισσότερα παιδιά του δημοτικού δεν έχουν διδαχτεί πληροφορική. Πώς θα μελετήσουν υλικό από το κομπιούτερ; Και ποιος θα τους διδάξει πληροφορική; Οι δάσκαλοι; Που στη μεγάλη πλειοψηφία έχουν μόνο ένα σεμινάριο 48 ωρών; Είναι σε θέση ημιμαθείς οι ίδιοι να διδάξουν και τα παιδιά;




___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5281
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης