Ποιον ωφελεί το διαρκές στρες;

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Ποιον ωφελεί το διαρκές στρες;

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τετ Αυγ 03, 2011 5:35 am

Επιλογές στελεχών εν μέσω θέρους. Φυσικά και είναι σωστό να γίνονται αυτή την εποχή που τα σχολεία είναι κλειστά και οι εκπαιδευτικοί απαλλαγμένοι από τη ρουτίνα της σχολικής ζωής.

Δεν είναι όμως απαλλαγμένοι από το στρες. Κι αυτό οφείλεται και στη ρευστότητα των διατάξεων που στη συγκεκριμένη επιλογή στελεχών αυτής της περιόδου ξεπέρασε κάθε όριο σε αλλαγές και διευκρινίσεις και ελλιπή συντονισμό.

Παράδειγμα η υπόθεση με τους υποψηφίους και για θέση Διευθυντή Σχολείου και για θέση Σχολικού Συμβούλου. Υπόθεση που ξεκίνησε από τη μη εφαρμογή του ισχύοντος νόμου για ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής Συμβούλων πριν από την επιλογή Διευθυντών. Έτσι τρέχανε και δεν έφταναν για να ρυθμίσουν τα προβλήματα που προέκυψαν.

Στο τέλος κατέληξαν πως όποιος αποδεχτεί την επιλογή για Διευθυντής δεν μπορεί να είναι υποψήφιος για Σύμβουλος. Έχει βεβαίως λογική η απόφαση αυτή. Αφού αναλάβεις διεύθυνση σχολείου πρέπει να μείνεις στη θέση σου για όλη τη θητεία. Να μην αναστατωθεί το σχολείο. Όμως αντιστρατεύεται την αξιοκρατία στην εκπαίδευση. ¶ξιοι συνάδελφοι μπορούν να βρεθούν διευθυντές και άλλοι μετριότεροι να γίνουν σύμβουλοι.

Κι όλα αυτά γιατί οι υποψήφιοι δε γνωρίζουν αν θα επιλεγούν ως Σύμβουλοι με αποτέλεσμα να μην ξέρουν τι πρέπει να διαλέξουν.

Τι δε γνωρίζουν... Αφενός πώς θα τα πάνε στη συνέντευξη. Κι αφού οι συνεντεύξεις δεν έχουν ακόμη αρχίσει, το πρόβλημα ως προς το σκέλος αυτό είναι άλυτο. Και μόνο η εφαρμογή του νόμου για επιλογή πρώτα των συμβούλων θα μπορούσε να το λύσει.

Υπάρχει όμως και η άλλη διάσταση. Τα αντικειμενικά, τα μετρήσιμα μόρια δηλαδή, των υποψηφίων. Που προϊδεάζουν τους υποψηφίους συμβούλους για τις πιθανότητες επιλογής τους.

Ο πίνακας όμως αυτός με τα μετρήσιμα μόρια άργησε πολύ να αναρτηθεί. Και συγκεκριμένα στο σάιτ της δικής μας Διεύθυνσης αναρτήθηκε μόλις χτες:

ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ (2/8/2011)

http://dipe.thesp.sch.gr/dipe_last/index.php?option=com_content&view=article&id=531

Όμως η καταληκτική ημερομηνία για τους υποψήφιους διευθυντές να επιλέξουν αν θέλουν να γίνουν διευθυντές ή να επιμείνουν στη συμμετοχή τους στις κρίσεις για τους Σχολικούς Συμβούλους ήταν την 1η Αυγούστου!

http://dipe.thesp.sch.gr/dipe_last/index.php?option=com_content&view=article&id=525


Ακόμη και στο σάιτ του Υπουργείου Παιδείας η σχετική ανάρτηση φέρει ημερομηνία 2 Αυγούστου:

http://www.minedu.gov.gr/proslhpseis-diorismoi-metatheseis-apospaseis/protobathmia-kai-deyterobathmia/02-08-11-koinopoiisi-aksiologikoy-pinaka-ypopsifion-sxolikon-symboylon-prosxolikis-agogis-a-dimotikis-ekpaideysis.html

02-08-11 Κοινοποίηση αξιολογικού πίνακα υποψηφίων σχολικών συμβούλων Προσχολικής Αγωγής & Δημοτικής Εκπαίδευσης

Κοινοποίηση αξιολογικού πίνακα υποψηφίων σχολικών συμβούλων Προσχολικής Αγωγής & Δημοτικής Εκπαίδευσης

Ενώ στο σάιτ της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου δεν εντοπίσαμε πίνακα για την Πρωτοβάθμια, μόνο για τη Δευτεροβάθμια...

http://srv-ipeir.pde.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=272:pinakasminadwnsxsymvoulwn2011&catid=30:epikairotita

Με ποιο λοιπόν κριτήριο κάποιος που είναι υποψήφιος και για διευθυντής σε σχολείο της Θεσπρωτίας και υποψήφιος για Σχολικός Σύμβουλος θα μπορούσε να αποφασίσει αν θα μείνει στον πίνακα ή όχι;

Και όπως είδαμε υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι και για τα δύο αξιώματα.

Προς τι τέτοια πίεση ψυχολογική στους υποψηφίους; Ποιον ωφελεί όλο αυτό το στρες;

Ταυτόχρονα τρέχουν και οι επιλογές για τα ΚΠΕ...

http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2011/kpe_prokhryksh_2011_110725.pdf

Με ημερομηνία καταληκτική στις 4 Αυγούστου 2011 και ημερομηνία εγκυκλίου 22/7/2011.

Με λίγα λόγια όσοι εκπαιδευτικοί επέλεξαν αυτή την περίοδο, στην καρδιά του καλοκαιριού, να φύγουν για διακοπές, την πάτησαν. Εκτός αν κουβάλησαν στις διακοπές τους και λαπ τοπ με ασύρματη πρόσβαση στο ίντερνετ για να ενημερώνονται για όλα τα τρέχοντα θέματα. Και με την προϋπόθεση εκεί που βρίσκονται να πιάνουν σήμα...

Κι αλήθεια, θεωρείται αυτονόητο πως όποιος επιλεγεί ως διευθυντής δε θα προτιμούσε θέση υπευθύνου ΚΠΕ; Τι θα γίνει αν κάποιοι διευθυντές θελήσουν να πάρουν μέρος και στις κρίσεις για τα ΚΠΕ;

Προσωπικά δεν εντόπισα κάτι σχετικό στις εγκυκλίους, αν και με τόσες εγκυκλίους δεν αποκλείεται να έχει γραφτεί κάτι και να μην έπεσε στην αντίληψή μου.

Ευτυχώς που για τη Θεσπρωτία δεν παίζει τέτοιο επιπλέον άγχος. Αφού το δικό μας ΚΠΕ τέθηκε σε αναστολή λειτουργίας και μάλλον είναι απίθανο κάποιος εκπαιδευτικός του νομού μας να θέλει να ταξιδεύει τόσα χιλιόμετρα ως το ΚΠΕ των Ιωαννίνων... Αλλά και πάλι δεν ξέρεις. Διότι αρκετοί εκπαιδευτικοί της Θεσπρωτίας είναι κάτοικοι Ιωαννίνων.

Όλα αυτά βεβαίως θα μπορούσαν με το σωστό προγραμματισμό να αποφευχθούν. Αλλά και με κατάλληλες αλλαγές της νομοθεσίας. Ενώ θα αποφεύγονταν εκτός από το άγχος και αρκετά έξοδα. Η λύση θα ήταν αφού ήδη το περσινό καλοκαίρι καταγραφήκαμε όλοι οι εκπαιδευτικοί ηλεκτρονικά και δηλώσαμε και τα μόριά μας, να υπάρξει ένας ενιαίος πίνακας με τα μετρήσιμα μόρια του καθενός. Ή αν χρειάζεται να επαναληφθεί η διαδικασία για όλους όσους επιθυμούν προαγωγή σε θέση στελέχους. Ανεξάρτητα από τη θέση που επιθυμούν ακριβώς.

Κατόπιν να ανακοινωθεί ο πίνακας κατάταξης κι αφού δοθεί ο απαραίτητος χρόνος στους υποψηφίους, να ζητηθούν δηλώσεις για τις προτιμήσεις τους. Ποιοι θέλουν να επιλεγούν ως διευθυντές, ως σύμβουλοι, ως υπεύθυνοι ΚΠΕ και όποια άλλη θέση στελέχους της υπηρεσίας. Χωρίς στεγανά πως όποιος είναι υποψήφιος για μία θέση δε θα είναι για άλλη...

Να ακολουθήσουν οι συνεντεύξεις της κάθε ομάδας και να αναρτηθούν τα τελικά αποτελέσματα κατάταξης. Με χρόνο βεβαίως ανάλογο για ενστάσεις.

Κι όταν ολοκληρωθεί και η διαδικασία των ενστάσεων, τότε και μόνο και πάλι με χρόνο κατάλληλο για τη λήψη απόφασης, να ζητηθεί η τελική δήλωση προτίμησης. Και για τη θέση στελέχους και για τον τόπο που θέλει να υπηρετήσει αν επιλεγεί. Και με δικαίωμα αν δεν επιλεγεί σε μία από τις προτιμήσεις του να λάβει μέρος και για δεύτερη επιλογή είτε προς τη θέση είτε προς τον τόπο...

Ακόμη καλύτερα θα ήταν αν εφαρμοστεί αυτό που διαβάσαμε τις προάλλες για γραπτές εξετάσεις. Εννοείται αδιάβλητες... Που θα κατατάξουν τους υποψηφίους με κοινά κριτήρια εξέτασης και ει δυνατόν με απόκρυψη του ονόματος ώστε να αποφύγουμε άλλα παρατράγουδα.

Αν εφαρμοστούν αυτές οι γραπτές εξετάσεις και για στελέχη εκπαίδευσης, τότε θα μπορούσαν ίσως να τεθούν και βάσεις για τη δυνατότητα συμμετοχής στις τελικές συνεντεύξεις. Για να μη βλέπουμε αστείες καταστάσεις με υποψηφίους που ούτε για διευθυντές σχολείων δεν έχουν πιθανότητα να δηλώνουν υποψήφιοι και ως σύμβουλοι. Μα αν είναι δυνατόν με τόσο λίγα μόρια που έχουν κάποιοι συνάδελφοι να διεκδικούν θέση συμβούλου!!!

Κι όταν υπάρχουν εκατοντάδες πια εκπαιδευτικοί που έχουν δεύτερο πτυχίο και μεταπτυχιακό και αρκετοί με διδακτορικό. Ντράπηκα ειλικρινά χτες που μελετούσα τα δεδομένα του πίνακα των υποψηφίων συμβούλων. Αλλά και καμάρωσα αρκετούς γνωστούς και φίλους που έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν πλήθος πτυχίων.

Βέβαια, στην Ελλάδα ζούμε. Και ξέρουμε τι γίνεται με τα κάθε λογής πτυχία... Όμως και πάλι εκείνος που δε διαθέτει σχεδόν τίποτα είναι δυνατόν να γίνει σύμβουλος των άλλων συναδέλφων; Και να συμβουλεύει ανθρώπους που έχουν περισσότερα τυπικά προσόντα από τον ίδιο και για διάφορους λόγους προτιμούν να εργάζονται ως δάσκαλοι και όχι ως στελέχη;

Παλιότερα τουλάχιστον υπήρχε μια διπλή διαδικασία εξέλιξης. Η κατ' αρχαιότητα και η κατ' επιλογή. Ίσως σήμερα θα είχε νόημα μια ανάλογη διπλή εξέλιξη για όσους έχουν μεγάλο αριθμό αντικειμενικών μορίων σε πτυχία και για όσους υστερούν μεν αλλά έχουν εμπειρία σε θέσεις στελέχους... Ούτε οι παλιές γενιές να αδικούνται αλλά και η εκπαίδευση επιτέλους να αποκτήσει μορφωμένα στελέχη.

Η διαφορά, και το έχω ζήσει, είναι τεράστια. Θα αναφέρω για παράδειγμα το σχολικό σύμβουλο που είχα πριν λίγα χρόνια στη Νέα Σμύρνη της Αττικής. Ο οποίος ήταν και διδάσκων στο Πάντειο. Ήταν απόλαυση να παρακολουθείς σεμινάρια με τον άνθρωπο αυτό. Σε θέματα όμως διαχείρισης προβλημάτων στη σχολική τάξη, τα πτυχία και μόνο δεν αρκούν. Κι εδώ θυμάμαι με συγκίνηση έναν από τους πρώτους μου συμβούλους, τον κ. Τεμπέλη. Αναφέρω το όνομα με τη βεβαιότητα ότι δεν υπηρετεί πλέον. Ήταν από τη γενιά εκείνη που με ένα πτυχίο και μόνο μετεκπαίδευσης μπορούσαν να γίνουν σύμβουλοι. Ο συγκεκριμένος είχε υπηρετήσει και χρόνια στο πειραματικό της Ραλλείου. Και ήταν μάγος στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων. Έτσι και ως σύμβουλος μας πρόσφερε ουσιαστική βοήθεια στα πρακτικά θέματα της δουλειάς μας.






___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης