ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΑΕΠ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ!

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΑΕΠ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Παρ Μαϊος 13, 2016 3:03 pm

Οι κονταρομαχίες για το ΕΑΕΠ αναδεικνύουν για μια ακόμη φορά τη σχιζοφρένεια της εποχής μας.  Αποθέωση οι διαμαρτυρίες για την κατάργησή του από τους ίδιους που διαμαρτύρονταν για την ίδρυσή του! 

Και ας τους δούμε αναλυτικά και έναν έναν:

http://www.syldnioa.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=522%3A-800-&catid=34%3A2009-04-16-11-21-52&Itemid=1

ΔΟΕ...ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για τα 800 σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος


Αθήνα 15/6/2010


Προς Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


με αφορμή τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τα 800 σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος,

την επιμόρφωση και την Ειδική Αγωγή



Πραγματοποιήθηκε χθες (14/6/2010) συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας (Υπουργό κ. Άννα Διαμαντοπούλου, Υφυπουργό κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Ειδ. Γραμματέα κ. Μιχάλη Κοντογιάννη ) με θέματα:

α) τον ορισμό 800 Ολοήμερων δημοτικών σχολείων, ως σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το σχολ. έτος 2010-2011, β) την επιμόρφωση και γ) την Ειδική Αγωγή.



α΄ Ολοήμερο Σχολείο

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ προσήλθε στη συνάντηση με βάση τη θέση του για το Ολοήμερο σχολείο, όπως αυτή ψηφίστηκε στην 78η Γ.Σ. του κλάδου. Συγκεκριμένα η 78η Γ.Σ. του κλάδου (Ιούνης 2009) αποφάσισε τα εξής:



« ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Το σχολείο που οραματιζόμαστε δεν μπορεί να είναι άλλο από το Ολοήμερο Σχολείο, η λειτουργία του οποίου θα πρέπει να τεθεί σε μια άλλη βάση. Προσβλέπουμε σε ένα Σχολείο που:

• Θα είναι σε θέση να προετοιμάσει τον ελεύθερο άνθρωπο, τον άνθρωπο που θ' αναπτύξει πρωτοβουλίες, τον άνθρωπο που θ' αγαπά τη μάθηση και τη γνώση, όχι για εξεταστικούς - ωφελιμιστικούς σκοπούς μόνο, αλλά για δική του ολοκλήρωση και για ουσιαστική πνευματική δημιουργία. Ένα σχολείο δηλαδή που θα είναι σε θέση να πραγματώσει τους στόχους του ξεκινώντας από το δίχρονο Νηπιαγωγείο και καταλήγοντας στο Λύκειο.

• Θα δίνει απαντήσεις στη σχολική αποτυχία παίρνοντας ουσιαστικά μέτρα στήριξης των μαθητών πριν αυτή καταστεί μη αναστρέψιμη.

• Θα σέβεται τον ελεύθερο χρόνο του μαθητή ολοκληρώνοντας τις εργασίες του σ' αυτό.

• Θα αναδιοργανωθεί το ημερήσιο πρόγραμμά του σε ενιαία βάση, όπου εντάσσονται οργανικά τα μαθήματα του σημερινού πρωινού σχολείου, η εκμάθηση Η/Υ, ξένων γλωσσών, πρόσθετες δραστηριότητες αλλά και η προετοιμασία για την επόμενη μέρα, η ενισχυτική διδασκαλία και γενικότερα το πρόγραμμα υποστήριξης του πρωινού ωραρίου.

• Θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την παραπαιδεία, προσφέροντας ιδιαίτερο χρόνο ουσιαστικής προετοιμασίας του μαθητή για την επόμενη μέρα, ξένες γλώσσες, η διδασκαλία των οποίων μέσα στο σχολείο θα είναι αρκετή για να καταλήξει σε τίτλο επάρκειας, αθλητικές δραστηριότητες που θα ικανοποιούν τα ταλέντα και τις δεξιότητες των μαθητών ενώ παράλληλα θα προβλέπει δραστηριότητες για την ανάπτυξη της αισθητικής και μουσικής του καλλιέργειας.

• Ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να λειτουργήσει, να εμπνευστεί και να εμπνεύσει, να αναπνεύσει τόσο ο ίδιος, όσο και οι μαθητές του. Ένα σχολείο, στο οποίο κυρίαρχη λειτουργία δεν θα είναι η μετάδοση γνώσεων, αλλά η παιδαγωγική λειτουργία.

Διεκδικούμε:

• Κτιριακή υποδομή, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του νέου τύπου σχολείου. Ακόμη δεν έχουμε δει από τον Ο.Σ.Κ. σχέδια νέων διδακτηρίων, που να είναι προσανατολισμένα σ' αυτή την κατεύθυνση.

• Σίτιση με ευθύνη της πολιτείας. Βοηθητικό προσωπικό μόνιμο και όχι μέσα από τα προγράμματα stage (τραπεζοκόμους για τη σίτιση, Γραμματείς για το Διοικητικό έργο των 6/θ και πάνω Σχολείων κλπ).

• Υλικοτεχνική υποδομή και εποπτικά μέσα (υπολογιστές, μουσικά όργανα - αθλητικό - εικαστικό υλικό - ξενόγλωσσα βιβλία) που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του Ολοήμερου Σχολείου.

• Αναλυτικά Προγράμματα, που θα αντιμετωπίζουν ενιαία τα γνωστικά αντικείμενα, ώστε ο σημερινός απογευματινός κύκλος να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του πρωινού.

• Η προετοιμασία των μαθητών για την επόμενη μέρα να είναι τέτοια, ώστε να μην επιβαρύνεται ο μαθητής με εργασία στο σπίτι. Αυτό σημαίνει ότι τα τμήματα θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ολιγομελή και ομοιογενή, ώστε η προετοιμασία να είναι ουσιαστική. Η τσάντα να μένει στο σχολείο. Για να συμβεί αυτό πρέπει η ύλη των μαθημάτων για την επόμενη μέρα να είναι τέτοια, ώστε να μπορούν οι μαθητές να τη διεκπεραιώνουν σε εύλογο χρονικό διάστημα και τα τμήματα να είναι ολιγομελή στα πρότυπα των Ολιγοθεσίων Σχολείων, ώστε η προετοιμασία να είναι ουσιαστική και να εφαρμόζεται η Ενισχυτική Διδασκαλία.

• Οι συνάδελφοι των ειδικών μαθημάτων να έχουν αποδεδειγμένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια στη διδασκαλία μικρών μαθητών και να αποτελούν μέρος του προσωπικού του σχολείου. Υπάρχει, άλλωστε, σχετική θέση της ΔΟΕ για ίδρυση νέων οργανικών θέσεων σε ομάδες σχολείων.

• Όπου είναι δυνατόν να αναλάβουν και να διδάξουν δάσκαλοι τα αντικείμενα για τα οποία δε χρειάζονται Ειδικότητες και κατέχουν οι ίδιοι βασικές γνώσεις (π.χ. πληροφορική, θέατρο, χορός, εικαστικά κλπ)

• Το μάθημα της Πληροφορικής να διδάσκεται βάσει αναλυτικού προγράμματος προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών με κατάλληλο λογισμικό.

• Να μη γίνεται κατάχρηση της συμπλήρωσης ωραρίου στο Ολοήμερο Σχολείο, γιατί αυτό από μόνο του αδυνατίζει την προσφερόμενη ποιότητα εκπαιδευτικού έργου.

• Να διαφυλαχθεί ο πρωτεύων λόγος ύπαρξης του Ολοήμερου Σχολείου που δεν είναι άλλος από την παιδαγωγική αποστολή του, η οποία όμως - παράλληλα - απαντά και σε κοινωνικά αιτήματα. Το τελευταίο όμως να παραμένει αποτέλεσμα του πρώτου.

• Να τοποθετηθεί δεύτερος Υποδιευθυντής - Υπεύθυνος Ο.Σ. στα 10/θ και πάνω Σχολεία.

• Η ώρα σίτισης - ξεκούρασης (14:00 - 14:40) να λαμβάνεται ως διδακτική, όταν ο αριθμός των μαθητών είναι πάνω από 50, όχι μόνο για τον Υπεύθυνο αλλά και για το δεύτερο εκπαιδευτικό του Ολοήμερου.

• Να διασφαλιστεί το ωράριο των εκπαιδευτικών, να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί, κυρίως στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να συνεργάζονται οι διαφορετικές ειδικότητες του Ο.Σ. και να δοθούν κίνητρα στους υπηρετούντες σ' αυτά.

• Εάν δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία ως Ολοήμερα σε πλήρη ανάπτυξη, δε χρειάζεται να κακοποιείται ο θεσμός με βιαστικές επεκτάσεις, που μόνο απαξίωση επιφέρουν...»

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με βάση τις παραπάνω θέσεις, έθεσε καταρχήν το ζήτημα της αιφνιδιαστικής ανακοίνωσης των 800 σχολείων με αναμορφωμένο πρόγραμμα χωρίς να ερωτηθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, όπως είχε γίνει για τα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία και τις αντιδράσεις που υπάρχουν από Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε. και Συλλόγους διδασκόντων γι' αυτό. Εκφράστηκε ο προβληματισμός σχετικά με την επιστημονική τεκμηρίωση βασικών αλλαγών που εισάγονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (αύξηση υποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο των μαθητών Α΄ και Β΄ τάξης, Αγγλική Γλώσσα και εκμάθηση Η/Υ από την Α΄ τάξη, διδασκαλία των Τεχνολογιών από καθηγητές πληροφορικής κι όχι από δασκάλους με σχετική γνώση και πιστοποίηση) καθώς και σε ό,τι έχει να κάνει με τις υποδομές και το βοηθητικό προσωπικό που απαιτούνται για την ομαλή λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου. Τονίστηκε πως όλες αυτές οι αλλαγές πραγματοποιούνται δίχως «επιπλέον δαπάνη για τον προϋπολογισμό» γεγονός που δε συνάδει με την είσοδο τόσων νέων αντικειμένων στο σχολείο, που εύλογο είναι να απαιτούν και το ανάλογο προσωπικό.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έδωσε, στα ερωτήματα που διατυπώθηκαν, τις παρακάτω απαντήσεις:

Η λειτουργία των 800 σχολείων αναμορφωμένου προγράμματος είναι κίνηση βελτίωσης των υπαρχόντων σχολείων διευρυμένου ωραρίου, στα οποία μπαίνουν, στο υποχρεωτικό τους πρόγραμμα, η Ξένη Γλώσσα και οι Υπολογιστές. Τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά 2011-2012 θα λειτουργήσουν 160 πιλοτικά ολοήμερα σχολεία με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα (το οποίο θα δοθεί στη ΔΟΕ) στην κατεύθυνση του Νέου Σχολείου που ανακοινώθηκε από την Υπουργό Παιδείας.

Για την επιστημονική τεκμηρίωση των αλλαγών: Απάντησε πως η εισαγωγή της Ξένης Γλώσσας και των Υπολογιστών από την Α' και Β' τάξη ισχύει σε πολλές χώρες (π.χ. Αυστρία, Νορβηγία, Φινλανδία) και ότι αυτά τα αντικείμενα δεν έχουν «γνωστικό βάρος» και θα γίνονται στις μικρές τάξεις (Α' & Β') με «παιγνιώδη» τρόπο. Αναφέρθηκε και σε συγκεκριμένες οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (τις οποίες έδωσε στη ΔΟΕ) για τη διδασκαλία των Νέων Τεχνολογιών και της Ξένης Γλώσσας από την Α' τάξη, καθώς και λογισμικά που παρήχθησαν από το Π.Ι. επί προηγούμενης κυβέρνησης.
Για την έλλειψη χρηματοδότησης και τους διορισμούς: Δεν απαιτείται επιπλέον δαπάνη για τον προϋπολογισμό γιατί οι θέσεις ειδικοτήτων που απαιτούνται (πληροφορικής, αγγλικής γλώσσας, φυσικής αγωγής, θεατρικής αγωγής) θα καλύπτονται από το υπάρχον προσωπικό της Β/θμιας εκπαίδευσης που πλεονάζει ή από το διορισμό αναπληρωτών και αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου. Από τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα προκηρυχθούν, για μόνιμο διορισμό οι απαιτούμενες και προβλεπόμενες θέσεις ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Για τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά δήλωσε πως δεν είναι έτοιμη να απαντήσει.

Επισήμανε ότι ο Ολοήμερο σχολείο είχε ως τώρα πετύχει τον κοινωνικό όχι όμως και τον παιδαγωγικό στόχο του καθώς, επίσης, πως τα 28 πιλοτικά Ολοήμερα είναι πολύ δαπανηρά κι υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα για το αν πέτυχαν τους στόχους τους.

Με τη λειτουργία των 800 σχολείων ενοποιείται ο σύλλογος των διδασκόντων, ο οποίος στα πλαίσια της αυτονομίας του θα μπορεί να διαμορφώσει το κατάλληλο απογευματινό πρόγραμμα και τον αριθμό των ωρών ανά αντικείμενο.

Το αίτημα «η τσάντα στο σχολείο» δε θα μπορέσει να ικανοποιηθεί αν προηγουμένως δε μειωθεί ο όγκος της ύλης.

Για το αντικείμενο της Πληροφορικής θα αξιοποιηθούν καθηγητές πληροφορικής κι όχι δάσκαλοι με πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες αφού οι δάσκαλοι δεν είναι ακόμη «καταρτισμένοι» και οι καθηγητές πληροφορικής με μια σύντομη επιμόρφωση θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του αντικειμένου. Και για τα δύο αντικείμενα ο σχεδιασμός του Υπουργείου προβλέπει τη χορήγηση κρατικού πιστοποιητικού στο τέλος της τρίτης τάξης του Γυμνασίου.

Καμία υποχρέωση προετοιμασίας του γεύματος των μαθητών (ζέσταμα φαγητού) δεν προκύπτει για τους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου.

Ύστερα από τις παραπάνω απαντήσεις και την εκτεταμένη συζήτηση που έγινε, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι το αναμορφωμένο πρόγραμμα των 800 σχολείων έγινε με ελλιπή επιστημονική τεκμηρίωση (κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις αντικρουόμενες αποφάσεις του Π.Ι. όπου στη μεν πρώτη 09/2010 στις 27-4-2010 απορρίπτεται το πρόγραμμα και στη δεύτερη 10/2010 στις 4-5-2010 εγκρίνεται) και με βιασύνη. Ο κλάδος μας επιμένει στη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, για όλα τα παιδιά, με βάση τις ψηφισμένες θέσεις του.

β΄ Επιμόρφωση

Η Υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η οποία θα ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, και θα γίνει μέσα στον εργάσιμο χρόνο τους, θα αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε προαιρετική βάση και θα γίνει στα αντικείμενα που θα επιλέξουν οι εκπαιδευτικοί με βάση την έρευνα που διεξάγεται αυτή τη στιγμή στα σχολεία με ερωτηματολόγια.

Δήλωσε πως θα υπάρξει αξιοπρεπής αποζημίωση των εκπαιδευτικών, χωρίς να καθορίσει το ύψος της, που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Την ευθύνη του προγράμματος θα έχουν ο ΟΕΠΕΚ και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

γ΄ Ειδική Αγωγή

Η Υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πως πρόθεση του Υπουργείου είναι να διεξαχθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή, κατά τη διάρκεια του σχολ. έτους 2010 - 2011. Για το σκοπό αυτό απέστειλε σχετική επιστολή στον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ κ. Βέη.

Οι θέσεις ορίζονται σε 500 για δασκάλους και νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής.


Από τη Δ.Ο.Ε.



Τώρα που ο Φίλης κατάργησε το ΕΑΕΠ, η ΔΟΕ και πάλι διαμαρτύρεται.

Τι την φταίει τώρα; Η μείωση θέσεων εργασίας!

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΑΕΠ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαϊος 14, 2016 3:21 am

Στον αντίποδα του συνδρόμου χαμαιλέοντα των συνδικαλιστών μας, κάποιοι τα ίδια λέγαμε και πριν τα ίδια και τώρα. Με γνώμονα το παιδαγωγικό συμφέρον και όχι το ποια κυβέρνηση έχουμε. Μπορείτε να μας κατηγορήσετε για υποκειμενική αντίληψη του παιδαγωγικού συμφέροντος, όχι όμως για πολιτικάντικα κολπάκια.

Χαρακτηριστικά παραθέτω τα ακόλουθα, από άρθρο του 2013:

http://paideia.forumotion.com/t1969-topic#5217
Και το 2ο Δημοτικό Ηγουμενίτσας με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) από το Σεπτέμβρη

Όπως έλεγαν και οι αρχαίο πρόγονοι ΔΕΙ ΔΕ ΧΡΗΜΑΤΩΝ. Πώς μπορεί να λειτουργήσει ένα νέο πρόγραμμα χωρίς οικονομική επιβάρυνση του δημοσίου; Και όπως ρητά αναφέρει η εγκύκλιος;

Να διδαχτούν τα παιδιά πληροφορική. Αλλά να υπάρχουν και κατάλληλο εργαστήριο.

Να διδαχθούν μουσική αλλά να υπάρχει και αίθουσα μουσικής, και ίδια τα Εικαστικά και η Θεατρική Αγωγή.

Χωρίς εξοπλισμό και κατάλληλους χώρους είναι αστείο να θεωρούμε ότι οποιοδήποτε πρόγραμμα μπορεί να αναβαθμίσει το σχολείο. Πχ. είναι δυνατόν όταν δεν υπάρχουν χρήματα για επισκευή ούτε καν το φωτοτυπικού να μου λες πως θα έρθει το ΕΑΕΠ να λύσει όλα τα προβλήματα και να κάνει το σχολείο ποιοτικό άλμα; (Και λέω του φωτοτυπικού γιατί έπιασε πια καύσωνας και αν μιλήσω για τη θέρμανση θα το προσπεράσετε βιαστικά.)

Εκτός και εννοείς άλμα προς τα κάτω...

Έτσι κι αλλιώς άλμα προς τα κάτω θεωρώ την αφαίρεση από το δάσκαλο της τάξης των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής.

Άλμα προς τα κάτω την ταυτόχρονη διδασκαλία της πρώτης ανάγνωσης και γραφής της μητρικής γλώσσας με μια ξένη γλώσσα.

Άλμα προς το κάτω τη διδασκαλία της πληροφορικής στο δημοτικό από καθηγητές πληροφορικής και μάλιστα από την πρώτη τάξη. Και το λέω με πλήρη γνώση του θέματος της πληροφορικής και με 20 και πλέον χρόνια συστηματικής ενασχόλησης με την αξιοποίηση της πληροφορικής στο δημοτικό.

Αλλά ποιος μας ρωτάει εμάς τι σχολείο θέλουμε; Ποιος ρωτάει έστω και τυπικά τη γνώμη των εκπαιδευτικών; Εμείς μπαίνουμε στην τάξη, εμείς δοκιμάζουμε στην πράξη τα όποια συστήματα, μα η γνώμη μας περισσεύει. Και όμως αν μας ρωτούσαν όλο και κάτι θα μπορούσαμε να προτείνουμε για βελτίωση του συστήματος παιδείας.

Μένουμε λοιπόν πικραινόμενοι εν εαυτώ να βλέπουμε χρόνο το χρόνο το σχολείο να αλλάζει. Ώσπου θα μας γίνει τελείως ξένο. Κι εμείς τελείως άχρηστοι. Σε ένα τέτοιο σχολείο που πλεονάζει η εκπαίδευση και απουσιάζει όλο και περισσότερο η παιδεία...


Άλμα προς το κάτω, πολύ κάτω, και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.

Κι ακόμη χειρότερο άλμα η παραμονή παιδιών μικρής ηλικίας για 7 ώρες καθημερινά στο σχολείο. Αλλά και η παρουσία πολλών εκπαιδευτικών στα τμήματα των μικρών τάξεων που διασπά τη σχέση δασκάλου - μαθητή και πλέον δεν αποτελεί προέκταση της σχέσης του παιδιού με τους γονείς του ώστε ομαλά και αργά αργά να οδηγηθεί αργότερα που θα μεγαλώσει και θα ωριμάσει στην επιτυχή ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων με μεγαλύτερο αριθμό εκπαιδευτικών.


Το άρθρο γράφτηκε στις 21 Ιουνίου 2013, τη μέρα που αποχαιρετούσα το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας:


Εργάστηκα τρία χρόνια σ' αυτό με το παλιό, το κλασικό πρόγραμμα. Τάξεις Δ΄, Ε΄ και Α΄. Προερχόμενη από την Αθήνα και με 25 χρόνια υπηρεσίας. Ζήτησα να εργαστώ εκεί για να γνωρίσω καλύτερα την ιδιαίτερη πατρίδα μου και την εκεί εκπαίδευση. Να δω τι γίνεται και στην επαρχία. Να αποκτήσω πιο σφαιρική άποψη για τα θέματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Σαν έφτασε η ώρα να επιστρέψω στην Αθήνα, το 2ο Ηγουμενίτσας πέρασε σε νέα μορφή λειτουργίας. Έγινε ΕΑΕΠ.

Τα ίδια όμως έπαθα κι εγώ. Πλέον τα σχολεία της γειτονιάς μου στη Νέα Σμύρνη, είχαν μετατραπεί σε ΕΑΕΠ. Κι έτσι θέλοντας και μη απέκτησα και αυτή την εμπειρία από το 2013 έως το 2016. Η γνώμη που είχα για τα ΕΑΕΠ δεν άλλαξε. Αντίθετα επιβεβαιώθηκαν και με το παραπάνω όσα αρνητικά είχα δει από την αρχή. Πλέον και με την τριετή διδακτική μου εμπειρία σε ΕΑΕΠ, θεωρώ αυτόν τον τύπο σχολείου όχι μόνο απαράδεκτο αλλά και εγκληματικό σε βάρος των παιδιών και ειδικά των μικρών τάξεων.

Τα συμπεράσματα δηλαδή που έβγαλα ήταν ασυγκρίτως χειρότερα από εκείνα που μας έλεγε η ΔΟΕ λίγα χρόνια πριν και όταν αυτά τα σχολεία ΕΑΕΠ έκαναν την εμφάνισή τους. Διότι είναι άλλο να λες θεωρητικά πως το 7ωρο δεν το αντέχουν οι μαθητές του δημοτικού και άλλο να βλέπεις μπροστά σου τα Πρωτάκια να καταρρέουν από την κούραση.

Ή να ζεις την παρέλαση αμέτρητων εκπαιδευτικών... 11 συνολικά εκπαιδευτικοί μπαίνουμε στη φετινή μου τάξη. (Δευτέρα τάξη) Και όσα παιδιά πάνε και στο Ολοήμερο έχουν και τους εκεί συναδέλφους. Όπως και έχουν όλα τα σημερινά παιδιά και τους εκτός σχολείου εκπαιδευτικούς, στο φροντιστήριο των Αγγλικών (που το ΕΑΕΠ δεν κατάφερε να καταργήσει), στο Ωδείο για κάποιους ή στην αθλητικό ομάδα για άλλους, στα προγράμματα για μαθησιακές δυσκολίες για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, στις δημιουργικές δραστηριότητες του Συλλόγου Γονέων ή του Δήμου κλπ.

Έρευνα για το ζήτημα αυτό έχει γίνει; Να μετρηθούν οι "δασκάλοι" που κατσικώνονται στο κάθε παιδάκι ακόμη και από τα 6 και τα 7 του χρόνια;

Έχω μαθητή που ανήκει στις ευαίσθητες ομάδες και μόλις στα 8 του χρόνια και με τους πλέον μέτριους υπολογισμούς έχει γνωρίσει πάνω από 50 εκπαιδευτικούς! Φέτος μόνο, στη Δευτέρα τάξη, έχει 11 στο κανονικό πρόγραμμα του σχολείου, άλλους 2 στο ολοήμερο, και μερικούς ακόμη στο ειδικό πρόγραμμα που ακολουθεί εκτός σχολείου. Βάλτε και την περσινή χρονιά και την επανάληψη τάξης με αναγκαστική αλλαγή σχολείου. Και βεβαίως και το Νηπιαγωγείο. Τελείωσα το δημοτικό έχοντας γνωρίσει 3 εκπαιδευτικούς συνολικά, τη νηπιαγωγό μου, τη δασκάλα της πρώτης και το δάσκαλο που με ανέλαβε στις επόμενες τάξεις και ως την έκτη. Πώς φτάσαμε στην εποχή μας την ίδια περίοδο τα παιδιά να έχουν δεκάδες δασκάλους;





___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΑΕΠ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαϊος 14, 2016 11:09 am

ΤΙ ΕΛΕΓΕ Η ΔΑΚΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΑΕΠ ΤΟ 2010;

Ο εκπαιδευτικός κόσμος έχει εκφράσει την αντίθεσή
του στη αβασάνιστη κι επιπόλαιη επιβολή ενός ακόμη τύπου σχολείου που δε θα βάλει ούτε ένα λιθαράκι για το καλό της εκπαίδευσης αλλά αντίθετα θα διογκώσει τα πάρα πολλά προβλήματά της.

http://www.dakepe.gr/LH2Uploads/ItemsContent/115/115.pdf

Εννοείται πως τώρα διαμαρτύρονται για την κατάργηση των ΕΑΕΠ!!!

Ποιοι είναι τελικά οι ψεύτες????????????

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης