ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τρι Ιουν 17, 2014 7:44 am

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


Ο αυταρχικός τρόπος επιβολής ενιαίας απάντησης και μάλιστα χωρίς να προστεθεί ή να αφαιρεθεί τίποτε από το κείμενο της ΔΟΕ, τελικά δεν πέρασε στο σχολείο μου. Οι συνάδελφοι διατηρώντας το πνεύμα της ομόφωνης θέσης μας κατά της ΑΕΕ, έβαλαν την προσωπική τους πινελιά στις απαντήσεις και μόνο τα τμήματα του κειμένου της ΔΟΕ που πραγματικά μας εκφράζουν τα συμπεριλάβαμε.

Προσωπικά στο δείκτη που μου είχε ανατεθεί δεν κατέθεσα κανένα κείμενο και ζήτησα να γραφτεί στο πρακτικό η άποψή μου πως δεν υπάρχουν οι απαραίτητες αντικειμενικές συνθήκες για αποτύπωση έγκυρης επιστημονικά αποτίμησης. (Ο δείκτης αφορούσε το κλίμα και τις σχέσεις και έχω καταθέσει την άποψή μου εδώ και καιρό: http://paideia.forumotion.com/t2140-topic)

Ενδεικτικό είναι πως ακόμη και συνάδελφοι που κόπτονταν υπέρ του κειμένου της ΔΟΕ, στο τέλος ζήτησαν να προστεθεί στο πρακτικό και ένα δικό τους κείμενο - κριτική στην αυτοαξιολόγηση. Προφανώς ούτε αυτούς τους κάλυπτε το κείμενο της ΔΟΕ... Επιπλέον ζήτησαν να καταγραφεί πως δύο άτομα έκαναν και στάση εργασίας (μία ώρα) και τη στιγμή που κανείς άλλος δεν έκανε από το υπόλοιπο σχολείο. Ευθεία κατηγοριοποίηση δηλαδή των ίδιων των συναδέλφων, σε αγωνιστές και μη και έξω από τη "γραμμή" της ΔΟΕ που υποτίθεται πως υπερασπίζονταν. Η απαίτηση αυτή συνάντησε την καθολική αντίδραση όλων των άλλων μελών, επιβεβαιώνοντας πως τασσόμαστε εναντίον της ατομικής αξιολόγησης είτε πρόκειται για τα επιστημονικά μας προσόντα είτε για την αγωνιστικότητα ενός εκάστου. Αν βέβαια δεχθούμε πως η μια ώρα στάση εργασίας αποτελεί κριτήριο αγωνιστικότητας ή πως ο φόβος εμπόδισε τους άλλους να κάνουν στάση και όχι η εκτίμηση πως στην προκειμένη περίπτωση οι στάσεις εργασίας ήταν ανόητη επιλογή και ξεπούλημα των αγώνων μας. Οι στάσεις εργασίας τότε μόνο θα είχαν νόημα αν αφενός ήταν διαρκείς και αφετέρου κατέληγαν σε μη κατάθεση κειμένου.

Να συμπληρώσω ότι ομόφωνα καταλήξαμε πως δε θα συμπληρώσουμε σχέδιο δράσης ενώ κενά αφήσαμε και τα πεδία των θετικών και αρνητικών σημείων του έργου της σχολικής μας μονάδας. Και βέβαια δεν τσεκάραμε κανένα δείκτη.

___________________________

Δείτε και το αφιέρωμα που έχουμε ανεβάσει για τις αντιδράσεις σε πανελλαδικό επίπεδο για το κείμενο και τη στάση της ΔΟΕ. Ανάμεσά τους το ΠΑΜΕ, μέρος των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, οι ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ και τώρα πλέον και η ΕΡΑ.

http://paideia.forumotion.com/t2143-topic

Ποιος τελικά στηρίζει το κείμενο της ΔΟΕ;

Ποιος τράβηξε το χαλί κάτω από το 93% του κλάδου που με την υπογραφή του τάχτηκε κατά της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης; Κι αντί για απεργία διαρκείας μετά το Πάσχα το γύρισαν στις διαρκείς στάσεις εργασίας και στα τέλη του Μάη μας πέταξαν και το κείμενο απαιτώντας να το καταθέσουμε ως έχει, μην προσθέσουμε και αφαιρέσουμε τίποτε!!!!!!!!

Οι ευθύνες τους είναι τεράστιες. Και το λάθος τους όσο περνά ο καιρός όλο και αποκαλύπτεται. Για το τμήμα εκείνο των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ που συνέταξε το περίφημο κείμενο της ΔΟΕ και θεώρησαν και κατόρθωμα που κατάφεραν να πείσουν την ηγεσία της ΔΟΕ (τη ΔΑΚΕ και την ΠΑΣΚ δηλαδή) να το προωθήσει στους συναδέλφους και μάλιστα με την ακατανόητη οδηγία να μην αναρτηθεί στο διαδίκτυο!

Λυπάμαι ειλικρινά που συνδικαλιστές που κάποτε εκτιμούσα την πάτησαν έτσι. Και δεν κατάλαβαν πως με το κείμενο που έδωσαν στην ηγεσία της ΔΟΕ, εξυπηρέτησαν τα σχέδια της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ. Αφενός τους πρόσφεραν απλόχερα άλλοθι αγωνιστικότητας. Αφετέρου τους διευκόλυναν να στρώσουν το χαλί για να επιβληθεί η αυτοαξιολόγηση.

Και παραθέτω αποσπάσματα από την κριτική των άλλων παρατάξεων ή και συλλόγων:

ΠΑΜΕ:

[...] μέσα στον κλάδο, δεν έχουμε ενιαία αντίληψη, δεν ομονοούμε σε αυτό που λέμε: όχι στην αξιολόγηση. Έτσι, εκ των πραγμάτων δυστυχώς τον αγώνα αυτό υπονομεύει η απόφαση της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ), οι όποιοι τι έκαναν;

Αντί να καλέσουν τους Συλλόγους να μη συντάξουν εκθέσεις με βάση τους δείκτες, προτείνουν τους Συλλόγους Διδασκόντων να υιοθετήσουν κείμενο που απαντά με βάση τους δείκτες!!![...]

σύλλογος Γ. Σεφέρης (Ν. Ιωνίας, Ηρακλείου, Μεταμόρφωσης, Λυκόβρυσης Αττικής)

[...] 2) Θεωρούμε ότι με το ενιαίο κείμενο της ΔΟΕ, η αυτοαξιολόγηση προχωρά κανονικά με βάση τις επιταγές του Υπουργείου. Αυτό το κείμενο, δεν αποτελεί πράξη ακύρωσης. Το υπουργείο επιδιώκει να εξασφαλίσει μια υποτυπώδη έκθεση, ανεξάρτητα από την «ποιότητά» της και το περιεχόμενο της, για να ανοίξει ο δρόμος για την ουσιαστική επιβολή της αμέσως μετά, για την προώθηση της ατομικής αξιολόγησης και για να επικαλεστεί ότι τελικά οι εκπαιδευτικοί αποδέχτηκαν τη διαδικασία και συναίνεσαν.[...]

σύλλογος Αριστοτέλης

[...]Το κοινό κείμενο ακυρώνει το στόχο της κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων για φέτος αλλά δηλώνει με σαφήνεια ότι η αυτοαξιολόγηση προχωρά και οι εκπαιδευτικοί θα καλεστούν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (1η Σεπτέμβρη) να συνεχίσουν τη λειτουργία της. Όπως όλοι/ες ξέρουμε η αυτοαξιολόγηση δεν είναι μια έκθεση και ξεμπερδέψαμε. Η έκθεση είναι η πρώτη πράξη του έργου. [...]

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

[...] Το κείμενο της ΔΟΕ, γεμάτο «μαργαριτάρια» και «μπανανόφλουδες», υποδεικνύει πώς θα απαντήσουμε στους δείχτες της ΑΕΕ, λες και το πρόβλημα είναι ότι ο κλάδος δεν ήξερε τι να γράψει. ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ το προωθούν γιατί και οι δυο συμφωνούν με την αξιολόγηση. Γνωρίζουν τι κάνουν.

Για τους… καλοπροαίρετους που υιοθετούν τη λογική του κειμένου, ισχύει η ρήση ότι «ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με τις καλύτερες προθέσεις». Βουτηγμένοι στην ηττοπάθεια κι έχοντας εμπεδώσει την αντιδραστική προπαγάνδα πως «ο κόσμος δεν τραβάει», αποφαίνονται πως η γραμμή της καθολικής άρνησης συμμετοχής δεν θα συσπειρώσει τη βάση. Τι ήθελαν τις υπογραφές;

Το κείμενο-έκθεση ρεφορμιστικών ιδεών, πηγάζει από τη λαθεμένη πολιτική εκτίμηση πως η κυβέρνηση θα αναδιπλωθεί ή πως μετά το εκλογικό αποτέλεσμα θα δρομολογηθούν εξελίξεις που θα μας επιτρέψουν να την ξεγελάσουμε ή να την μπερδέψουμε. Όμως, όπως όλοι ξέρουμε, την κυβέρνηση δεν τη νοιάζει τι θα γράψουμε, ούτε πρόκειται να ντραπεί αν «της τα σούρουμε», της αρκεί να μπούμε στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης.[...]

ΕΡΑ

Για την ΕΡΑ η εφαρμογή της αξιολόγησης αποτελεί κομβικό σημείο και η μάχη για την κατάργησή της είναι καθοριστικής σημασίας. Σε τόσο κρίσιμης σημασίας, για το μέλλον της ύπαρξης της δημόσιας εκπαίδευσης, ζητήματα η μάχη πρέπει να αποκτά συγκρουσιακά χαρακτηριστικά και ο αγώνας αφού άπτεται της υπεράσπισης υπέρτατων ιδανικών και αξιών δεν μπορεί παρά να είναι ανένδοτος. Η ΕΡΑ, με αυτές τις προσεγγίσεις ολόκληρη την προηγούμενη χρονιά, σταθερά υπερασπίστηκε, στο ΔΣ της ΔΟΕ αλλά και στις Γενικές Συνελεύσεις των συλλόγων, πως η σύγκρουση με όρους μαζικού κινήματος είναι η μόνη απάντηση που οφείλει να δώσει το συνδικαλιστικό κίνημα στις μεθοδεύσεις του υπουργείου παιδείας και της κυβέρνησης.

Με αυτή την έννοια προτείναμε να αρνηθούμε τη συμμετοχή μας σε οποιαδήποτε διαδικασία βοηθούσε την εφαρμογή της καταστροφικής αξιολόγησης. Η αυτοαξιολόγηση για την ΕΡΑ είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ατομική αξιολόγηση. Δεν αντιλαμβανόμαστε σε τόσο κρίσιμης σημασίας και διακυβεύματα άλλο τρόπο αντίδρασης. Η ολοκληρωτική σύγκρουση, η μη πειθάρχηση στον αυταρχισμό και η άρνηση να υπηρετήσουμε τους πραγματικούς στόχους του υπουργείου δεν αποτελούν για εμάς ούτε εύκολος, ούτε παραδοσιακός τρόπος λειτουργίας του συνδικάτου αλλά μονόδρομος.

Οι δικαστικές προσφυγές, οι ελιγμοί τακτικής σε κάθε νέα επίθεση του υπουργείου αποτελούν εφόδια στο οπλοστάσιο των συνδικαλιστικών αγώνων αλλά δεν παρέχουν καμία εγγύηση καθοριστικής νίκης. Πολλές φορές προετοιμάζουν το έδαφος για εξοικείωση με βήματα του συνολικού σχεδίου του υπουργείου, κι ένα από αυτά είναι η απόκτηση κουλτούρας αξιολόγησης στους εκπαιδευτικούς, που πολύ θα ήθελε ο ΟΟΣΑ να υπάρχει. Η εμπλοκή και η ενασχόληση με τους δείκτες αξιολόγησης βοηθάει στο σχεδιασμό τους. Χωρίς αμφιταλαντεύσεις υποστηρίξαμε πως η όποια αξιολόγηση και αν θελήσουν να περάσουν οι κυβερνήσεις των μνημονίων θα παραμένει πάντα, όχι ένα εργαλείο βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά εργαλείο εφαρμογής του Νέου Σχολείου στην υπηρεσία του άκρατου νεοφιλελευθερισμού και εργαλείο για δημοσιονομικές προσαρμογές μέσα από μισθολογική καθήλωση και απολύσεις οποτεδήποτε κρίνουν αναγκαίο, σύμφωνα με τις επιταγές των μνημονίων

ΠαρΆ όλα αυτά, οι πλειοψηφικές δυνάμεις στο Δ.Σ. της ΔΟΕ αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν το ζήτημα με τακτικούς ελιγμούς και επανατοποθέτηση σε κάθε νέα επίθεση από πλευράς του υπουργείου, είτε γιατί δεν ήταν έτοιμες είτε γιατί δεν ήθελαν τη σύγκρουση. Το γεγονός, ότι μπροστά στα αδιέξοδα, που η ίδια η ομοσπονδία δημιούργησε, οδήγησε μέρος από το πιο κινηματικό κομμάτι του κλάδου, για λόγους συσπείρωσης αυτήν την κρίσιμη ώρα, να υιοθετήσει την πρόταση των κειμένων της ΔΟΕ δε σημαίνει ότι γίνεται και αποδεκτή και ότι μας βρίσκει σύμφωνους.

Οφείλει το σύνολο του κλάδου να αντιληφθεί πως χωρίς διαρκή παρατεταμένο αγώνα με συγκρουσιακά χαρακτηριστικά και όρους μαζικού κινήματος δεν πρόκειται να σταματήσουμε στην πράξη την αξιολόγηση και να αποτρέψουμε τις καταστροφικές συνέπειες. [...]

Ξαναρωτώ λοιπόν. Ποιος τελικά στηρίζει το κείμενο της ΔΟΕ;

Και ποιος δεν καταλαβαίνει πλέον ότι υπήρξε ένα τεράστιο ξεπούλημα των αγώνων μας;

Και ευθύνες έχουν πολλοί. Όχι μόνο το τμήμα των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ που εμπνεύστηκε το κείμενο. Αλλά και όλων των άλλων που πιάστηκαν στον ύπνο και χρειάστηκαν βδομάδες να αντιδράσουν.

Που δεν έβαλαν επιτακτικά το ζήτημα για απεργία διαρκείας.

Ναι, κάτι είναι που έστω και τώρα το λένε. Μα όταν έπρεπε δεν έβρεχε και το Μάη χιόνιζε... Κυριολεκτικά το Μάη...




___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τρι Ιουν 17, 2014 7:57 am

Ας θυμίσω και τι έλεγαν και λένε ακόμη οι υπερασπιστές του κειμένου της ΔΟΕ:

β. Στηρίζουμε το κοινό κείμενο της ΔΟΕ και του Συλλόγου – όταν καλούμαστε στο Σύλλογο Διδασκόντων για τη διαδικασία της ΑΕΕ – ως κοινή και ενιαία απάντηση και στάση. Επιμένουμε στην κατάθεση και υπερψήφιση του συγκεκριμένου κειμένου ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ, ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ για να υπερασπίσουμε τον ενιαίο χαρακτήρα της απάντησής μας.

Ένας από τους υπερασπιστές και κορυφαίος συνδικαλιστής των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ που μου έμεινε στη μνήμη μου με τα πλέον μελανά χρώματα από την εποχή του 2006 και τη μεγάλη απεργία. Ενώ επί 6 βδομάδες υπεραμυνόταν τη συνέχισή της, τη μέρα που η απεργία τερματίστηκε, τον άκουσα έκπληκτη να λέει πως ήταν λάθος που φτάσαμε στις 6 βδομάδες. Και πως έπρεπε η απεργία να σταματήσει μετά τις 3 πρώτες εβδομάδες!!!

Δεν το αποκλείω λοιπόν και τώρα να κάνει το ίδιο. Να βγει εκ των υστέρων και να παραδεχτεί το λάθος.

Μα και δε με νοιάζει.

Μου έγινε παράδειγμα η πρώτη φορά. Όλο τον κόσμο να ρωτώ και από το νου μου να μη βγαίνω, που έλεγε και η αγράμματη γιαγιάκα μου.

Έτσι και έκανα όλο το προηγούμενο διάστημα. Όλους έψαξα να μάθω τι λένε, μα στο τέλος πήρα την απόφαση μόνη μου. Σωστή; Λάθος; Το μέλλον θα δείξει. Πάντως δεν έγινα ακόμη μια φορά το πρόβατο που το σέρνει ο τσομπάνης στο μαντρί.

Και χαίρομαι που σήμερα στο σχολείο είδα και την πλειοψηφία των συναδέλφων να έχουν τη δική τους γνώμη. Και να αποφασίζουν οι ίδιοι τι θα κάνουν. Όχι με τυφλή υποταγή στην όποια εξουσία.

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τρι Ιαν 27, 2015 4:32 pm

Και επιτέλους έφτασε η μέρα που η αξιολόγηση - χειραγώγηση πήγε εκεί που της άξιζε. Στον κάλαθο των αχρήστων.

http://www.thetoc.gr/koinwnia/article/tasos-kourakis-i-aksiologisi-twn-ekpaideutikwn-tha-katargithei

Για καλύτερες μέρες των εκπαιδευτικών και την κατάργηση του συστήματος αξιολόγησης όπως το ξέρουμε μίλησε στην κάμερα του theToc.gr αμέσως μετά την ορκομωσία του ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας κ. Τάσος Κουράκης.

«Οι εκπαιδευτικοί περιμένουν καλύτερες μέρες γιατί η ανόρθωση του εκπαιδευτικού είναι βασικός πυλώνας της ανόρθωσης της παιδείας».

«Θα υπάρξει κάποιου είδους αξιολόγηση. Η αξιολόγηση όπως την ξέραμε θα καταργηθεί. Όταν θα γίνεται θα γίνεται από τίμιους εκπαιδευτικούς και μόνο για να δούμε τις αδυναμίες, για να ενισχύσουμε τις καλύτερες λειτουργίες. Καμία τιμωρητική διάθεση, μόνο διορθωτική προς το καλύτερο» είπε ο κύριος Κουράκης.

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης