ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ: Για την Ειδική Αγωγή - Ετοιμάζονται να ξαναταΐσουν το Μινώταυρο

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ: Για την Ειδική Αγωγή - Ετοιμάζονται να ξαναταΐσουν το Μινώταυρο

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Πεμ Απρ 10, 2014 1:03 pm

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε. - www.paremvasis.gr
Τετάρτη , 9 του Απρίλη 2014

ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΞΑΝΑΤΑΪΣΟΥΝ ΤΟ ΜΙΝΩΤΑΥΡΟ

Το υπουργείο παιδείας εφαρμόζοντας πιστά τη στόχευσή του για την εδραίωση του σχολείου της αγοράς, νομοθετεί παρανομώντας και προετοιμάζοντας το νέο γύρο «οριζόντιου εξορθολογισμού του ανθρώπινου δυναμικού». Μετά την απόλυση 400 περίπου από τους 1.845 εκπαιδευτικούς, που λόγω «ξαφνικού θανάτου» των ειδικοτήτων τους το περασμένο καλοκαίρι μπήκαν στην διαθεσιμότητα, μετά τις απολύσεις καθαριστριών, 1500 σχολικών φυλάκων, έρχεται η προετοιμασία της ειδικής εκπαίδευσης που αργά αλλά σταθερά τα τελευταία χρόνια αποδομείται πολυεπίπεδα μέσα από τις αλλαγές των εργασιακών σχέσεων με συναδέλφους που «απασχολούνται επωφελούμενοι» με 5μηνες συμβάσεις και μισθούς πείνας, τις ελλείψεις στους μόνιμους διορισμούς, το ψαλίδισμα των κοινωνικών παροχών σε θεραπείες μαθητών με αναπηρίες, την ιατρικοποίηση του χώρου με όσα αυτό συνεπάγεται και την επικράτηση δομών με εργασιακή ρευστότητα και θολές αρμοδιότητες. Η καπιταλιστική κρίση δεν θα μπορούσε να αφήσει χωρίς θύματα το χώρο της εκπαίδευσης. Με υποχρηματοδότηση κοντά στο 2% του ΑΕΠ, με το κλείσιμο 2.000 σχολείων (και την προετοιμασία 1.700 ακόμη για φέτος), την κατάργηση ειδικοτήτων για 20.000 μαθητές, με την υποταγή της εκπαίδευσης στην αγορά και την Ευρωπαϊκή Ένωση, με το «νέο Λύκειο» τον ανυπέρβλητων ταξικών φραγμών, με την μαθητεία-τζάμπα εργασία της νέας γενιάς, με την υποστελέχωση και τα χιλιάδες κενά, την υπαγωγή των πανεπιστημίων στις επιχειρήσεις φτιάχνουν ένα εφιαλτικό τοπίο για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς.

Σε αυτό το πολιτικό τοπίο και με τη συνδρομή γνωστών-αγνώστων συνταξιούχων και κατά τύπο εργαζόμενων εκπαιδευτικών που αγνοούν την σχολική πραγματικότητα, παρατρεχάμενων που εξακολουθούν να περιφέρονται από επιτροπές σε επιτροπές για να ξεκοκαλίσουν τα ΕΣΠΑ, επιχειρείται το ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ (οριζόντιων) για να δώσει και η ειδική εκπαίδευση ό,τι της αντιστοιχεί στο τάισμα του Μινώταυρου. Αφού εντέχνως «διέρρευσαν» αρκετά προσχέδια του νέου νόμου της ειδικής εκπαίδευσης, αφού προπαγανδίστηκε επαρκώς από τους διαδρομιστές του υπουργείου που υπηρετούν σε συνδικαλιστικές θέσεις την πολιτική του, αφού συζητήθηκε σε «επιστημονικά βήματα» η προετοιμασία της επόμενης θυσίας, φαίνεται ότι όλα είναι έτοιμα για να γίνει η μετονομασία των μονίμων εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε δομές ειδικής εκπαίδευσης με τον κωδικό …50, δημιουργώντας νέα υποκατηγορία εργαζόμενων που πολύ εύκολα, πολύ γρήγορα, πολύ «ανώδυνα» (ΚΑΚΩΣ ΤΟ ΦΑΝΤΑΖΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ) θα βρεθούν εκτός σχολείου σε ένα βράδυ.

ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΜΕ: ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΟΥΝ: ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΟΣΟ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ και ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΠΟΛΥΕΠΙΠΕΔΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ. Θα εκπλαγούν δυσάρεστα όσοι νομίζουν ότι μπορούν να στήσουν νέους βωμούς ανθρωποθυσιών.

Το Υπουργείο ακόμα χρησιμοποιεί τη γνωστή τακτική του «διαιρεί και βασίλευε» στην Ειδική Αγωγή, διαδίδοντας φήμες ότι οι 12ετείς αναπληρωτές ειδικής αγωγής θα έχουν «προνομιακή» μεταχείριση στο νέο νόμο. Ποντάρουν έτσι να κάμψουν τις αντιδράσεις των αναπληρωτών. Οι συνάδελφοι όμως έχουν αποτυπωμένη στο πετσί τους την 12ετή περιπλάνησή τους, το άγχος της κάθε χρονιάς για το αν θα δουλέψουν φέτος ή όχι, την απειλή του ΕΣΠΑ μέσω ΟΑΕΔ (που την βλέπουν να υλοποιείται στους νεοπροσλαμβανόμενους συναδέλφους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς), τα αποδεδειγμένα ψέματα που ακούνε για πάνω από 12 χρόνια. Η ειδική εκπαίδευση χρειάζεται μόνιμους διορισμούς, διεύρυνση των μορφωτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρίες, γενναία χρηματοδότηση σταθερών δομών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι μαθητές με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας από τους βασικούς «δείκτες αξιολόγησης» σχολείων και εκπαιδευτικών, γνωρίζουν ότι τα μορφωτικά και κοινωνικά δικαιώματα αυτών των μαθητών βάλλονται περισσότερο λόγω των ειδικών συνθηκών που αντιμετωπίζουν και μαζί με τους συλλόγους γονέων θα τα υπερασπίσουν.

Η ειδική αγωγή χρειάζεται:

1. Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού.

2. Κανένα κλείσιμο- συγχώνευση σχολικής μονάδας.

3. 20 μαθητές/τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία.

4. Καθιέρωση αποκλειστικά δημόσιας, δωρεάν και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και αποκατάστασης των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του ΥΠΕΠΘ.

5. Διαχειριστικό έλεγχο στις ιδιωτικές μονάδες ειδικής εκπ/σης και μετατροπή τους σε δημόσιες.

6. Ουσιαστική ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής με γενναία αύξηση των δαπανών για την έγκαιρη παρέμβαση (ίδρυση Κέντρων πρώιμης Παρέμβασης), την ειδική εκπαίδευση, την ειδική επαγγελματική κατάρτιση, την αυτόνομη διαβίωση και την προστατευμένη - υποστηριζόμενη εργασία. Η πολιτική της πρόληψης πρέπει να ξεκινά από τη γέννηση των παιδιών. Πλήρης ασφαλιστική κάλυψη της ειδικής εκπαίδευσης.

7. Έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Ίδρυση δημόσιων ειδικών σχολείων όλων των βαθμίδων για να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των ΑμΕΑ. Πλούσιος εξοπλισμός, εποπτικό υλικό και υποδομή των υφιστάμενων και των υπό ίδρυση ειδικών σχολείων.

8. Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Στήριξή με αναγκαία μέτρα με μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, επαναπροσδιορισμός περιεχομένου και μεθόδων διδασκαλίας, και μέσα (κατάλληλη υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή, πλούσιος εξοπλισμός, εκπαιδευτικό και εποπτικό υλικό, σύγχρονα μέσα τεχνολογίας, κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό, βιβλιοθήκες).

9. Μαζικοί διορισμοί στην ειδική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό και διαχωρισμό των εκπαιδευτικών. Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση. Διορισμοί με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου. Διορισμός όλων των αναπληρωτών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία. Κατάργηση της ωρομισθίας, της αναπλήρωσης με μειωμένο ωράριο και του θεσμού του αναπληρωτή από ΕΣΠΑ.

10. Στελέχωση των ειδικών σχολείων με απαραίτητες ειδικότητες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό κ.ά.).

11. Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ, άμεση στελέχωση τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΔΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία. Διορισμοί εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.

12. Αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), διεύρυνση του ρόλου τους με μονάδες αυτόνομης διαβίωσης, προστατευμένα εργαστήρια, νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους. Ειδική εκπαίδευση εφόρου ζωής για τα άτομα με βαριές, πολλαπλές αναπηρίες και ίδρυση κέντρων αυτόνομης διαβίωσης.

13. Επαναλειτουργία των διδασκαλείων, καθιέρωση του θεσμού της μετεκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής και στη β/βάθμια εκπαίδευση, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση με τη χρηματοδότηση του υπουργείου του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.

14. Κατάργηση των ν.2817, ν.3194/2003, ν.3699/2008, ν.4115/2013 άρθρο 39 που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατροποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα στο χώρο της ειδικής αγωγής

15. Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη - υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες τόσο στο Δημόσιο όσο και στον Ιδιωτικό Τομέα

http://www.alfavita.gr

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5280
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης