ΒΙΝΤΕΟ: Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΑΥΡΟΓΙΩΡΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΚΑΙΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΒΙΝΤΕΟ: Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΑΥΡΟΓΙΩΡΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΚΑΙΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Απρ 05, 2014 2:48 am


Ο καθηγητής Μαυρογιώργος στο βίντεο δεν αποκρύπτει πως δε θεωρεί ότι ο δάσκαλος πρέπει να είναι εκτός κάθε ελέγχου και να κάνει ό,τι θέλει. Τεκμηριώνει την άποψή του όμως και δείχνει πως παίζουνε με τις λέξεις όσοι τώρα ευαγγελίζονται την "αξιολόγηση" ως πανάκεια βελτίωσης της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής κατάστασης στην Ελλάδα. Αφού η αξιολόγηση δεν έχει νόημα όταν δεν τηρούνται οι βασικές προϋποθέσεις για παροχή έργου παιδείας. Πχ να έρχονται τα βιβλία στην ώρα τους, να στελεχώνονται έγκαιρα με εκπαιδευτικούς τα σχολεία, να υπάρχει διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κλπ. Ο αιφνιδιασμός και η προχειρότητα του υπουργείου, λέει ο Μαυρογιώργος, είναι η τεράστια αντίφαση στα όσα λέγονται για να υποστηριχθεί η ανάγκη επιβολής αξιολόγησης.

Εντύπωση μου προκάλεσε και η συνάφεια που επισημαίνει ανάμεσα στην κατάργηση των επιθεωρητών και την εμφάνιση των βιβλίων δασκάλου. Ο επιθεωρητής, λέει ο Μαυρογιώργος, μετακόμισε στα βιβλία αυτά που στην ουσία περιόρισαν την αυτονομία του δασκάλου. Χύμα επίσης χαρακτηρίζει τα νέα μέτρα (πχ το my school) ως ολοκληρωτική παρέμβαση στο σχολείο. Αντίθετα λέει για τους εκπαιδευτικούς πως αντιδρώντας στην "αξιολόγηση" στην ουσία υπερασπίζονται τη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Ευθέως λοιπόν καταγγέλλει αυτή την ψευδεπίγραφη "αξιολόγηση" ως μεθόδευση για κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας και εναρμόνιση του σχολείου στους νόμους της αγοράς. Πχ μέσα από το πολυδιαφημισμένο ψηφιακό σχολείο. Αναλύει επίσης το ρόλο της παραπαιδείας και πώς τα φροντιστήρια χρησιμεύουν για τη διάλυση της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Και πόσο στρεβλή είναι η άποψη πως ευτυχώς που υπάρχει το φροντιστήριο...

Αντίθετα, λέει ο Μαυρογιώργος, που υπάρχει το σχολείο και δε λειτουργεί ως φροντιστήριο, δηλαδή ως εκγύμναση, αλλά προσφέρει έργο αγωγής. Έτσι και φαίνεται πόσο μεγάλο είναι το εμπόδιο των εκπαιδευτικών. Που υπερασπίζονται το ρόλο του σχολείου ενάντια στην εμπορευματοποίησή του. Εδώ ακριβώς θα χρησιμεύσει η "αξιολόγηση". Για την αναγκαστική συμμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Αλλά και στη διάλυση κάθε συλλογικότητας στο χώρο του σχολείου. Στα λόγια μιλάνε για ομάδες εργασίας μα στην ουσία θα επικρατήσει το "ο θάνατός σου ζωή μου". Αυτή η "αξιολόγηση" είναι ολοκληρωτική και κατασταλτική. Παράλληλα συκοφαντούνται οι εκπαιδευτικοί. Δυστυχώς και με επιστράτευση κάποιων πανεπιστημιακών που όμως έχουν στη διάθεσή τους τον πακτωλό των κοινοτικών κονδυλίων ενώ για τους εκπαιδευτικούς την ίδια ώρα έχουμε άγριες περικοπές μισθών. Γίνεται κατασπατάληση χρήματος σε λάθος κατεύθυνση.

Ο Μαυρογιώργος κατονομάζει στο σημείο αυτό και τον Ματσαγγούρα. Και αποτελεί πρόκληση την εμπλοκή του στο θέμα της "αξιολόγησης". Με σχεδιασμούς που στερούνται επιστημονικής εγκυρότητας και αξιοπιστίας.

Επίσης ζητά να μη μείνουν μόνοι οι εκπαιδευτικοί στον αγώνα τους κατά αυτής της "αξιολόγησης". Αφού το διακύβευμα αφορά όλη την κοινωνία.

Στη συνέχεια μιλά για το ρόλο του ΟΟΣΑ και του PISA.

Ενάντια σε αυτούς ο Μαυρογιώργος αντιπροτείνει την αυτονομία της σχολικής μονάδας. Με μέτρο βέβαια. Αλλά να διασφαλίζει το ρόλο των εκπαιδευτικών.

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης