ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 3:41 am

Εδώ και δεκαετίες η πατρίδα μας παλεύει να εκσυγχρονίσει την παιδεία της. Διαρκείς οι αναγγελίες και οι υποσχέσεις και σεμινάρια επί σεμιναρίων για να καταστούν ικανοί οι εκπαιδευτικοί στη χρήση των νέων τεχνολογιών. Τι τα θες όμως; Το δράμα ζει και βασιλεύει στις σχολικές αίθουσες. Και τα βήματα προς την πρόοδο έχουν το ρυθμό χελώνας.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι θα παρουσιάσουμε την πορεία μιας εκπαιδευτικού που κοντεύει πια στη σύνταξη. Και φωτογραφίες από αίθουσες που δίδαξε. Όσες τουλάχιστον έχουν διασωθεί στο αρχείο της. Συμπληρώνοντας με αναμνήσεις. Που και υπάρχουν και πονάνε...

Η ίδια ξεκίνησε να μαθαίνει τα πρώτα γράμματα σε ένα ακριτικό χωριουδάκι της Θεσπρωτίας, στο Σμέρτο Φιλιατών. Εκεί έτυχε να διοριστεί η νηπιαγωγός μάνα της. Και πρόλαβε και η ίδια να φοιτήσει μερικούς μήνες στο νηπιαγωγείο. Φωτογραφίες του τότε δεν υπάρχουν. Μόνο του θλιβερού σήμερα και της εγκατάλειψης:

http://paideia.forumotion.com/t91-topic  (δείτε παλιότερο άρθρο από την επίσκεψη - προσκύνημα το φθινόπωρο του 2010).


Το τότε νηπιαγωγείο παρατημένο πια στην τύχη του. Το 1965 όμως ήταν στις δόξες του. Θεμελιωμένο από το ίδρυμα Μελά μόλις 5 χρόνια νωρίτερα:


Απέναντι από το ερείπιο του νηπιαγωγείου, ίσα που διακρίνεται και η τότε αίθουσα της πρώτης δημοτικού που έμαθε να διαβάζει...


Ένα δωματιάκι της συμφοράς, πνιγμένο πια στα αγριόχορτα. (Η χάρη  του "Μελά" έφτανε συνήθως μόνο στα νηπιαγωγεία.)

Αλλά και στη μνήμη της καμιά ανάμνηση. Λες και δεν πέρασε από πρώτη δημοτικού. Κρατάει αναγκαστικά την εικόνα του αναγνωστικού του τότε και λέει πως κάπως έτσι έμοιαζε και η τάξη της:



Έχει επεξεργασθεί από τον/την ΜΑΡΙΟΡΗ στις Σαβ Μαρ 01, 2014 10:36 am, 1 φορά

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 4:49 am

Ακολούθησαν πολλά ακόμη σχολεία, άλλα στην επαρχία, άλλα στην Αθήνα, όταν οι γονείς κατάφεραν να πάρουν εκεί μετάθεση. Ήταν πλέον αρχές της δεκαετίας του 70 και εκείνη μαθήτρια του 6τάξιου Ζ' Γυμνασίου Θηλέων Αθηνών. Ένα καινούργιο διδακτήριο με όλα τα σύγχρονα μέσα της εποχής. Το διάλεξαν επίτηδες οι γονείς της να φοιτήσει εκεί. Ξέροντας ως εκπαιδευτικοί πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στην αγωγή ενός μαθητή ακόμη και το διδακτήριο.

Θυμάται τις ωραίες μεγάλες φωτεινές αίθουσες. Την αίθουσα τελετών που θύμιζε αίθουσα θεάτρου. Το γυμναστήριο. Τη μεγάλη αυλή που την πλαισίωναν ανθισμένες μπουκαμβίλιες στα κάγκελα. Και βεβαίως το αμφιθέατρο του χημείου με τους εξαιρετικούς καθηγητές του σχολείου να διδάσκουν τη φυσικοχημεία με πειραματική μέθοδο. Τι μαγεία! Και τι έρωτας για τις θετικές επιστήμες! Αναπόφευκτος θα έλεγα...

Μόνο δασκάλα δε σκεφτόταν τότε να γίνει. Άλλο που η ζωή τα έφερε έτσι. Και βρέθηκε το Φεβρουάριο του 1985 να διδάσκει την έκτη δημοτικού ενός σχολείου της Νέας Σμύρνης. Ένα σχολείο προκομμένο και νοικοκυρεμένο. Και άριστη εμπειρία για ένα νέο εκπαιδευτικό να διδάσκει εκεί. Βέβαια δεν υπήρχαν τα σημερινά μέσα, αλλά και δεν έλειπε τίποτε από όσα θεωρούνταν σύγχρονα το 1985. Αίθουσα μεγάλη, σωστά εξοπλισμένη, φωτεινή, με ωραίο φρεσκοβαμμένο πίνακα κιμωλίας, περιποιημένα ταμπλό ανακοινώσεων. Και από μηχανήματα τα πάντα. Προβολέας διαφανειών, πολύγραφος οινοπνεύματος, σλάιτς και μηχάνημα προβολής, κασετόφωνο. Φυσικά και όλα τα άλλα, καινούργιοι χάρτες, εικόνες, βιβλία άφθονα... Κι ακόμη εργαστήριο φυσικής - χημείας και μια τεράστια αίθουσα τελετών με ξύλινο πάτωμα και ένα πιάνο στη γωνιά!

Ήταν διασκέδαση να διδάσκει σε ένα τέτοιο σχολείο. Μόνο που ποτέ ξανά δε θα είχε τέτοια ευκαιρία...


Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και με τον προβολέα σλάιτς στην έδρα. 1985. Τα τότε εκτάκια είναι πλέον 40άρηδες... και από ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας, ένα από αυτά και γονέας μαθητή της φετινής χρονιάς...


Από κει και μετά ξεκίνησε ένας γολγοθάς. Με αίθουσες που πολλές φορές δε χώραγαν καν τα θρανία των παιδιών, με εποπτικά διαλυμένα και εξαφανισμένα. Με μηχανήματα που άλλα υπήρχαν αλλά δε δούλευαν και άλλα που ήταν απόντα....

ΟΙ ΚΑΤΣΑΡΙΔΕΣ, Ο ΠΡΟΒΟΛΕΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ...


Αξίζει όμως να θυμηθεί μια σχετική ιστορία. Εποχής 1986 και από τη δευτέρα τάξη ενός σχολείου στον Πειραιά. Που έπιασε μια μέρα να ψάχνει στο υπόγειο του σχολείου μήπως ανακαλύψει τίποτε χρήσιμο. Βλέπει και ένα κασόνι ξύλινο. Καρφωμένο. Πιάνει το ξεκαρφώνει. Ένα σύνταγμα τεράστιες κατσαρίδες ξεπήδησαν από μέσα. Παραμερίζοντας την αηδία και το "χορταράκι" που ήταν από κάτω, ανακαλύπτει έναν ολοκαίνουργιο προβολέα διαφανειών! Τον φορτώνεται και τον πάει στην τάξη. Αγοράζει από την τσέπη της και διαφάνειες και ειδικούς μαρκαδόρους και αρχίζει να τον χρησιμοποιεί.

Καθώς δεν υπήρχαν τα λεφτά για να αλλάζει διαφάνειες, κάθε μέρα έσβηνε τις παλιές (με βαμπάκι και οινόπνευμα) και έγραφε τα μαθήματα της επομένης μέρας. Και μετά τα ίδια...

Κάποια μέρα ανοίγει απότομα η πόρτα της τάξης. Μπαίνει ένας κύριος άγνωστος. Ποιος είστε, ρωτάει; Ο σύμβουλος...

Δίδασκε μαθηματικά εκείνη την ώρα. Την παραμερίζει και αρχίζει να εξετάζει τα παιδιά. Παραμερίζει και τον προβολέα και γράφει με την κιμωλία στον πράσινο πίνακα.

Δε βρήκε κάτι να της κάνει παρατήρηση. Μόνο πως δε χρειάζεται να χρησιμοποιεί προβολέα... Φτάνει ο πίνακας!

Ακολούθησαν δύο ακόμη σχολεία, ένα στο Νέο Κόσμο και ένα στην Καλλιθέα. Με μεγάλο αριθμό παιδιών και πολλά προβλήματα. Πρώτη δημοτικού με 35 παιδιά... Τετάρτη δημοτικού και να περισσεύουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Τα διδακτήρια καλούτσικα αλλά τι να σου κάνουν όταν τα άλλα προβλήματα περισσεύουν. Θυμόταν και τι της είχε συστήσει ο σύμβουλος, πάλευε με τα κλασικά μέσα μη δεχτεί και άλλες παρατηρήσεις.

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 5:29 am

Το 1988 τής χαμογελά η τύχη. Διορίζεται σε ένα σχολείο νέου τύπου! ΔΑΜΕΓ τα έλεγαν τότε. Κάτι σαν ολοήμερο του τώρα αλλά σε πολύ καλύτερη μορφή...

Δυστυχώς το διδακτήριο άθλιο. Ένα παλιό ιδιωτικό που επιστρατεύθηκε να στεγάσει το πρωτοποριακό σχολείο για παιδιά εργαζομένων γονέων. Μικρές οι αίθουσες αλλά μικρός και ο αριθμός των παιδιών. Κι αντίθετα μεγάλη η διάθεση των εργαζομένων γονιών να στηρίξουν αυτό το νέο σχολείο.

Τάξη Πρώτη. Και ένας σύμβουλος φωτισμένος που όχι μόνο επιτρέπει καινοτομίες αλλά και φέρνει και δείχνει και ο ίδιος τι και τι μπορούμε να κάνουμε στην τάξη. Βλάσης Τεμπέλης. Καλή του ώρα...

Έτσι όταν οι γονείς έρχονται και ρωτάνε τι μπορούν να προσφέρουν, τολμάει και η δασκάλα να ζητήσει έναν άσπρο πίνακα μαρκαδόρου που να είναι μαγνητικός!

Λίγες μέρες μετά ο πίνακας φτάνει και μπαίνει σε λειτουργία. Μεγαλείο! Δασκάλα και μαθητές να διασκεδάζουν με το νέο μάθημα και να μην το χορταίνουν...

Τέρμα η σκόνη της κιμωλίας, γυαλιστερά και χρωματιστά τα γράμματα και οι αριθμοί, και χάρη στους γονείς σύντομα φτιάχτηκαν και καρτελάκια με εικονίτσες και μαγνητάκι πίσω τους. Η δασκάλα έβγαλε τα σχέδια στον πολύγραφο, με τη βοήθεια των παιδιών χρωματίστηκαν, ένας πατέρας έφερε κορδέλα μαγνητική από αυτή που βάζουν στις πόρτες των ψυγείων...

Τι τα θες; Πέρασε η χρονιά και νέα αλλαγή σχολείου. Επιστροφή στους πράσινους πίνακες κιμωλίας. Με έκτη δημοτικού τη μια χρονιά, πρώτη και πάλι την επόμενη...


Πλέον ένα από τα Πρωτάκια του τότε είναι και αυτή δασκάλα. Ευτυχώς τα άλλα διάλεξαν άλλους δρόμους...

Πιο εύκολους; Δεν μπορώ να το πω. Πάντως ο της παιδείας είναι ένας γολγοθάς δίχως τέλος...

Ακολούθησε η δευτέρα δημοτικού, χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές. Μόνο που η δασκάλα είχε την τύχη ή και την ατυχία να κάνει το πρώτο της σεμινάριο στους υπολογιστές! Οργανωμένο από την ίδια και το συνδικαλιστικό σύλλογο εκπαιδευτικών της περιοχής. Η ζωή βλέπεις προχωρούσε έξω από το σχολείο. Άλλο που η αυλόπορτα η δική μας επέμενε να κρατά την πρόοδο και την εξέλιξη απέξω.

Αμέσως μετά 2 χρόνια στο Μαράσλειο και 1 στην Κύπρο, επιμόρφωση στο εκεί Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Τρία χρόνια σπουδών που επέτρεψαν και την παιδαγωγική κατάρτιση στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στο σχολείο. Πχ διδασκαλία μαθηματικών με τη γλώσσα logo...

Τρίχες κατσαρές... Γιατί η επιστροφή στο σχολείο, το 1995, ήταν και πάλι με πράσινο πίνακα κιμωλίας... και κομπιούτερ ούτε καν στο γραφείο αλλά ούτε και στο σπίτι. Τα οικονομικά γαρ δύσκολα...

Το 1997 και με αφορμή μια μεγάλη απεργία των εκπαιδευτικών, η δασκάλα στέλνει επιστολή στις εφημερίδες. Υπάρχει ακόμη το κείμενο στο αρχείο του Βήματος:

http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=86069&ct=75&dt=23/02/1997

Διαμαρτύρεται για όλη αυτή την κατάσταση. Που αφήνει την εκπαίδευση του τόπου να εργάζεται με παμπάλαια μέσα:

Όχι, δεν θέλω να αλλάξω το μικρό παλιό μου Yugo, ούτε να βάψω το σπίτι μου, που δέκα χρόνια άβαφτο έχει γίνει γκρίζο. Δεν με πειράζει και ο σπασμένος καναπές στο σαλόνι. Και από ρούχα μού φτάνουν δύο τζιν και μερικά φτηνά πουλόβερ. Αυτό που διακαώς επιθυμώ είναι ένα... κομπιούτερ. Από αυτά που εκατοντάδες έχουν οι εφορίες και που στα δημοτικά δεν υπάρχει ούτε ένα για δείγμα. Στην αυγή του 2000 είναι αδύνατον να κάνω τη δουλειά μου χωρίς αυτό. Ευλαβικά μάζευα τις δεκάρες από τον μισθό μου. Λογάριαζα πως με τις υπερωρίες θα κατάφερνα ως το τέλος της χρονιάς να το αποκτήσω. Τις υπερωρίες όμως μας τις έκοψαν. Ηρθε και η απεργία και οι ελπίδες μου εξανεμίστηκαν εντελώς. Για χάρη του εκσυγχρονισμού, μου λένε, πρέπει να γυρίσεις στη δουλειά σου και να συνεχίσεις με τα ίδια προπολεμικά εφόδια: την κιμωλία και τον μαυροπίνακα!



___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 5:47 am

Ένα χρόνο μετά, 1998, η δασκάλα καταφέρνει επιτέλους να αποκτήσει το πρώτο της κομπιούτερ. Στο σπίτι. Για το σχολείο ακόμη είναι όνειρο μακρινό.

Χαίρεται χαρά μεγάλη που τουλάχιστον τώρα πια θα βγάζει αξιοπρεπή φύλλα εργασίας. Και υπάρχει και φωτοτυπικό στο σχολείο να τα ανατυπώνει. Δηλαδή ένας πρωτόγονος τρόπος αξιοποίησης του ηλεκτρονικού υπολογιστή στο μάθημα αλλά από το τίποτα κάτι ήταν και αυτό...

Από τα θετικά και η ηλεκτρονική έκδοση μαθητικής εφημερίδας:

ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΡΧΕΙΟΥ

ΛΗΨΗ ΑΡΧΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ


Οι τότε μικροί δημοσιογράφοι, πεμπτάκια του 1998, είναι πλέον απόφοιτοι πανεπιστημίων και πολλοί έχουν προχωρήσει και σε μεταπτυχιακές σπουδές. Κάποιοι και εργάζονται ως στελέχη μεγάλων εταιρειών. Πλέον η τεχνολογία είναι η καθημερινότητά τους. Κι ας τη στερήθηκαν ως μαθητές του δημοτικού...  Σε εποχή που υπήρχε μεν αλλά όχι μέσα στο σχολείο...

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 6:36 am

Κάπως έτσι φτάνουμε πλέον στη νέα χιλιετία. Και η εκπαιδευτικός, που από το 1992 με δική της πρωτοβουλία έχει κάνει σεμινάριο 150 ωρών στους υπολογιστές:



Ένα χρόνο αργότερα, το 1992 - 1993, σπουδάζοντας στη μετεκπαίδευση έχει εκπονήσει σχετική εργασία για την αξιοποίηση των υπολογιστών στην εκπαίδευση:



δακτυλογραφημένη όμως σε γραφομηχανή αφού υπολογιστή δε διαθέτει...

και το 1994 - 1995 επιμορφώνεται με υποτροφία του ΙΚΥ στην Κύπρο και ανάμεσα στα άλλα αντικείμενα και στη χρήση των υπολογιστών ως μέσων διδασκαλίας:



μετά λέω από όλον αυτό το μαραθώνιο καταφέρνει το 2002, δηλαδή δέκα χρόνια μετά, να της δοθεί η ευκαιρία για το πρώτο επίσημο σεμινάριο στους υπολογιστές από την υπηρεσία της:



Και μόλις 48 ωρών διάρκεια...  

Θα χρειαστούν όμως ακόμη 5 χρόνια για να πάρει στα χέρια το χαρτί πως από υπολογιστές γνωρίζει:



Το 2005 θα γίνει η διαδικασία πιστοποίησης, και το 2008!!! θα ετοιμαστεί και ο τίτλος!

Σύνολο 15 χρόνια. Για να αναγνωριστεί από την πολιτεία ως πιστοποιημένη στους υπολογιστές και με δικαίωμα (ως ίσχυε τότε) να κάνει χρήση και του τυχόν υπάρχοντος εργαστηρίου υπολογιστών του σχολείου!

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 6:58 am

Στο μεταξύ, από το 1998, που αποκτά τον πρώτο της προσωπικό υπολογιστή, προσπαθεί με κάθε τρόπο να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες στην τάξη της. Στην αρχή ο μόνος δυνατός τρόπος ήταν αυτός που ειπώθηκε και παραπάνω. Ως εργαλείο δουλειάς στο σπίτι, για ετοιμασία φύλλων εργασίας, εφημερίδας μαθητών, επεξεργασία δεδομένων έρευνας (των παιδιών ή της ίδιας), αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο από το 1999 που καταφέρνει να μπει και σ' αυτό.

Όταν αρχίζουν και τα σεμινάρια στις αρχές του 2000, φτάνουν και τα πρώτα κομπιούτερ στο σχολείο. Στην αρχή είναι κομπιούτερ για το γραφείο του διευθυντή. Και κάνουν δουλειά γραφείου. Αργότερα, είτε με δωρεές γονέων, φορέων ή και αξιοποιώντας πακέτα ευρωπαϊκά, εμφανίζονται και τα πρώτα εργαστήρια πληροφορικής στο σχολείο. Χαράς ευαγγέλια!

Υπάρχει βέβαια μπόλικη γκρίνια για τη χρήση των εργαστηρίων. Μη χαλάσουν τίποτε τα παιδιά, μην ξεχάσουμε να βάλουμε το συναγερμό και κυρίως απαιτείται να έχεις πιστοποίηση στους υπολογιστές για να μπεις εκεί με τους μαθητές σου.

Πάντως από το 2007, το φθινόπωρο, η δασκάλα καταφέρνει να φτιάξει και το πρώτο της μαθητικό ιστολόγιο.

http://mikrateratakia.blogspot.gr/

Λίγο αργότερα και φόρουμ που συμμετέχουν και τα ίδια τα παιδιά:

http://mikrateratakia.forumotion.com/

Στην αρχή από τα σπίτια τους και λίγο αργότερα και από το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου.

Φτιάχνονται και τα πρώτα βίντεο. Από τη ζωή στο σχολείο, από τις διδακτικές επισκέψεις...

http://mikrateratakia.forumotion.com/asioai-ADEOEAOC-OOI-AAANUO-h7.htm



Φυσικά οι υπολογιστές είναι σε αναλογία τέτοια που τα παιδιά κάθονται 4 και 5 μαζί σε κάθε μηχάνημα. Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες. Και η αλλαγή μεγάλη στον τρόπο διδασκαλίας.

Τι σημασία έχει που όλα αυτά συμβαίνουν εκτός αίθουσας; Και μέσα στην τάξη το βασικό διδακτικό μέσο παραμένει ο πίνακας και μάλιστα ο κλασικός πράσινος πίνακας με τις κιμωλίες;

Εκείνη θέλει να πιστεύει πως πολύ σύντομα θα αλλάξει και εκεί το σκηνικό...

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 7:10 am

Πράγματι την επόμενη σχολική χρονιά, το 2009, στο σχολείο της αλλάζουν οι πράσινοι πίνακες! Μπαίνουν άσπροι με μαρκαδόρο! Βιδωτοί πάνω στους πράσινους. Λύση υποχρεωτική από τεχνικής και οικονομικής άποψης...


Στο κομμάτι του πρασινοπίνακα που περισσεύει βρίσκουν θέση διάφορα καρτελάκια και δημιουργίες με πλαστελίνες των παιδιών...

Υπολογιστής στην τάξη εξακολουθεί να μην υπάρχει, και η μετάβαση με πρωτάκια στο εργαστήριο της πληροφορικής είναι πολύ δύσκολη. Ευτυχώς η δασκάλα έχει πλέον λαπ - τοπ και το σχολείο διαθέτει βιντεοπροβολέα. Επιπλέον δημιουργείται και ιστολόγιο και αξιοποιείται και το φόρουμ των προηγούμενων μαθητών του σχολείου:

http://protaki.blogspot.gr/

Τα Πρωτάκια καθημερινά σχεδόν επισκέπτονται το ιστολόγιο της τάξης από το σπίτι τους, και το βαφτίζουν:

"Το σπιτάκι μας στο ίντερνετ"!

Αυτά χαίρονται εκεί φωτογραφίες από τη σχολική τους ζωή και οι γονείς ενημερώνονται για τη ζωή των παιδιών τους στο σχολείο αλλά και διαβάζουν χρήσιμες οδηγίες.



___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 7:35 am

Όλα τα προηγούμενα όμως δε συνιστούν πραγματική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Από τη στιγμή που το μάθημα στην τάξη βασίζεται στον πίνακα και οι υπολογιστές είναι κλεισμένοι στο εργαστήριο ή είναι στα σπίτια των παιδιών και μάλιστα δεδομένου ότι δεν έχουν υπολογιστή όλα τα παιδιά...

Το πόσο σημαντικό πρόβλημα είναι αυτή η κατάσταση, το κατάλαβε ακόμη καλύτερα την επόμενη χρονιά η δασκάλα. Που αφενός άλλαξε σχολείο και αφετέρου ξεκίνησε την επιμόρφωση β' επιπέδου στους υπολογιστές. Με την απαίτηση εκ μέρους των επιμορφωτών για πρακτική άσκηση στην τάξη του από τον κάθε επιμορφούμενο.

Αυτή τη φορά είχε μια τετάρτη τάξη. Στην Καλλιθέα. Στο ισόγειο του κτιρίου. Ήταν ένα τόσο δα δωματιάκι που με το ζόρι χώραγε τους μαθητές. Και σε αναγκαστική μετωπική διάταξη των θρανίων. Υπολογιστής δεν υπήρχε και το βλέμμα των παιδιών ήταν υποχρεωμένο να συγκεντρώνεται στον πίνακα και πάλι... Ευτυχώς άσπρο πίνακα με μαρκαδόρο...

http://tetartaki.blogspot.gr/2009/09/blog-post_10.html


Το σχολείο οργανωμένο καλά και οι δάσκαλοι μπορούσαν να ανανεώνουν στο γραφείο τους μαρκαδόρους τους με διάφορα χρώματα, και μπλε και μαύρο και κόκκινο και πράσινο...

Μόνο που υπήρχε ένα τεράστιο πρόβλημα. Το εργαστήριο πληροφορικής ήταν στο πρώτο όροφο και δεν υπήρχε ασανσέρ. Ταυτόχρονα στην τάξη υπήρχαν σοβαρά κινητικά προβλήματα... Αδύνατη λοιπόν η μετάβαση των μαθητών στο χώρο των υπολογιστών...

Να κοπανάς το κεφάλι σου στο τοίχο.

Και να προσπαθείς να βρεις λύσεις που μόνο λύσεις δεν ήταν. Πχ αξιοποίηση του λαπ τοπ της δασκάλας μέσα στην τάξη και του νετ μπουκ που είχε στο μεταξύ αποκτήσει και με σύνδεση στο διαδίκτυο με στικάκι που πλήρωνε και πάλι η δασκάλα από την τσέπη της.

Ή ακόμη να σηκώνεις αγκαλιά τα παιδιά που δεν μπορούσαν να ανεβούν σκάλες...

ή να περιμένεις να απουσιάσουν για να πας τα υπόλοιπα στο εργαστήριο.

Ντροπής πράγματα και απαράδεκτες λύσεις όλες. Για να μπορέσει να γίνει η πρακτική εφαρμογή και το εκπαιδευτικό σενάριο για το Μέγα Αλέξανδρο...

http://dwdekato.forumgreek.com/f13-forum

Πάντως και με τα χίλια προβλήματα, αυτή τη φορά οι μαθητές εργάστηκαν οι ίδιοι με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών. Δεν έμειναν μόνο θεατές να βλέπουν τι ετοίμασε η δασκάλα. Ούτε περιορίστηκαν να γράφουν κειμενάκια στο φόρουμ ή να ανεβάζουν φωτογραφίες.

https://sites.google.com/site/tetartakia/home/megas-alexandros


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 8:07 am

Νέα σχολική χρονιά και η δασκάλα από επιλογή της στην άλλη άκρη της Ελλάδας. Τάξη τετάρτη. Στην Ηγουμενίτσα. Την ακριτική και ξεχασμένη Θεσπρωτία...

Από την αρχή της χρονιάς ξεκίνησε το μαθητικό ιστολόγιο και το φόρουμ ΟΙ ΦΑΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ:

http://tetartakia.blogspot.gr/

http://faros.fforumfree.com/forum

Τα παιδιά της επαρχίας κυριολεκτικά διψασμένα για νέες τεχνολογίες. Και το περίεργο; Σχεδόν όλα με υπολογιστές και ίντερνετ στο σπίτι. Είδες η επαρχία;;;;;;

Οι εκπλήξεις όμως συνεχίστηκαν. Και από τους επίσημους φορείς της εκπαίδευσης και από την τοπική κοινωνία.

Δεν πρόλαβε καλά καλά να βάλει μπρος το ιστολόγιο η δασκάλα, και έλαβε συγχαρητήριο μέιλ από το Διευθυντή Εκπαίδευσης! Ε, τι να λέμε τώρα; Γέμισαν οι μπαταρίες της με ενθουσιασμό. Επιτέλους οι παραπάνω έβλεπαν τι έκανε και την επικροτούσαν να συνεχίσει. Δε θέλει και πολλά ο δάσκαλος. Του φτάνει αυτό. Για να βγάλει φτερά.

Μάλιστα σύντομα η διεύθυνση ενέταξε και στο δικό της site τη διεύθυνση του ιστολογίου της τάξης με αποτέλεσμα να γίνει ευρύτερα γνωστή η διαδικτυακή παρουσία της τάξης.

Λίγο καιρό μετά ήρθαν οι έπαινοι και από τον τοπικό τύπο:

http://892fm.blogspot.gr/2010/11/blog-1-2.html

Ένα μεγάλο μπράβο στον Δάσκαλο (δεν γνωριζω τα στοιχεια του, αλλά θα τα μάθω) της 4ης Δημοτικού του Β' Δημοτικού της Ηγουμενίτσας.

Αποδεικνύει ότι ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΩΣΤΟΙ Δάσκαλοι που θα αναλάβουν να καθοδηγήσουν τα παιδιά μας στην Παγκόσμια Κοινωνία της Πληροφορίας, ανοίγοντας τους ορίζοντες των σκέψεων των μικρών μαθητών.

Σε λίγες ημέρες θα σας παρουσιάσουμε αναλυτικά όλες τις δραστηριότητες της συγκεκριμένης τάξης.

Είναι παράδειγμα για τον τρόπο που πρέπει πλέον να μεταδίδονται και οι γνώσεις και οι πληροφορίες, ειδικά στα παιδιά τις συγκεκριμένης ηλικίας.

Η δασκάλα κατά βάθος ντράπηκε διαβάζοντας το κείμενο. Γιατί δεν είχε κάνει τίποτε το φοβερό και η δημιουργία μαθητικών ιστολογιών ήταν κάτι το εύκολο και το συνηθισμένο για το 2010... Από την άλλη αισθάνθηκε υποχρεωμένη να ανταποκριθεί σε όλο αυτό το θετικό κλίμα υπερβάλλοντας εαυτόν.

Ευτυχώς τα παιδιά τράβαγαν. Και από την άλλη το σχολείο βοήθησε να λυθούν τα προβλήματα του εργαστηρίου πληροφορικής και που έτυχε να είναι απέναντι από την τάξη.

Δύο χρόνια με τα συγκεκριμένα παιδιά και στο τέλος όσα είχαν και ιδιαίτερη έφεση, πέταγαν!

Έφτιαξαν δικά τους βίντεο, ιστολόγια, φόρουμ. Ένας μάλιστα μαθητής κατάφερε με τις επιδόσεις τους να γίνει γνωστός και στο πανελλήνιο. Πήρε πρόσκληση από τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος και παραβρέθηκε κάνοντας και σχετική εισήγηση σε συνέδριο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο στην Αθήνα!

http://www.proinoslogos.gr/component/content/article/13-2010-04-29-14-15-28/9844-lr----10---

«Εξπέρ» του Διαδικτύου ένας 10χρονος από την Ηγουμενίτσα!

Θα δώσει το «παρών» σε ειδική εκδήλωση στην Αθήνα

• Παιδί… θαύμα αποδεικνύεται ένας 10χρονος στην Ηγουμενίτσα, ο οποίος λειτουργεί ήδη μεγάλο φόρουμ στο διαδίκτυο!

Ο μαθητής της Δ’ Τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας, παρά τη μικρή του ηλικία, διακρίνεται ήδη για τις ιντερνικές του επιδόσεις και αυτό, παρά το γεγονός, ότι στο σχολείο του δεν υπάρχει δάσκαλος Πληροφορικής!

Μάλιστα, ο προϊστάμενος της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Μάνος Σφακιανάκης, ο οποίος πρόσφατα βρέθηκε στην Ηγουμενίτσα, όπου οργανώθηκε ημερίδα για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο, εντυπωσιασμένος από τις γνώσεις του, τον προσκάλεσε στην Αθήνα σε ειδική εκδήλωση που θα γίνει στο ξενοδοχείο Κάραβελ στις 8 Φεβρουαρίου, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο Ίντερνετ! Όταν ο 10χρονος τον πλησίασε και του είπε για το φόρουμ, ο κ. Σφακιανάκης έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αμέσως θέλησε να μάθει την ηλεκτρονική διεύθυνση.

Η δασκάλα του μικρού, Μαρία Λαμπρίδη, δεν έκρυψε τη χαρά της για την πρόοδο του μαθητή της. «Αρκεί κανείς να σκεφτεί πως στο σχολείο μας δεν υπάρχει δάσκαλος Πληροφορικής και όσα κάνουμε στον τομέα αυτό οφείλονται στο μεράκι και στην απίστευτη έφεση που έχουν τα ίδια τα παιδιά, τα οποία «ρουφούν» τις γνώσεις για τους υπολογιστές. Η τιμή είναι, όχι μόνο για το παιδί που προσκλήθηκε, αλλά για όλη την τάξη!» σημείωσε.

Γνήσιο ενδιαφέρον…

Σύμφωνα με την δασκάλα, όλα τα παιδιά συμμετέχουν στο φόρουμ που έχουν δημιουργήσει, ενώ σχολιάζοντας την πρόσκληση του μικρού μαθητή της στην Αθήνα, είπε, ότι «λειτουργεί και ως επιβράβευση και επομένως ενισχύει όλους τους μαθητές να καλλιεργούν τα ενδιαφέροντά τους! Σε μια εποχή που δυστυχώς είναι της ήσσονος προσπάθειας αποτελεί αναγκαιότητα να αναλαμβάνονται τέτοιες πρωτοβουλίες όπως αυτή που ανέλαβε ο κ. Σφακιανάκης, αποδεικνύοντας έμπρακτα πως η ημερίδα στην Ηγουμενίτσα δεν έγινε τυπικά, αλλά από γνήσιο ενδιαφέρον για την περιοχή μας».

ΗΛΙΑΣ ΜΑΚΟΣ


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 9:16 am

Πώς ο πρασινοπίνακας της τάξης έγινε διαδραστικός!

Ήταν 29 του Μάη του 2011. Και η δασκάλα μίλησε στους μικρούς της μαθητές, τετάρτης δημοτικού, για τη θλιβερή επέτειο. Έγραψε και στον τεράστιο πράσινο πίνακα δυο συμβολικά λόγια:


Λίγες ώρες αργότερα βρήκε στο φόρουμ της τάξης την ακόλουθη ανάρτηση:

http://faros.fforumfree.com/t246-topic#1640

Ένα βίντεο. Από ένα τεταρτάκι. Για την αποφράδα ημέρα!


Στο μεταξύ είχε προηγηθεί και η πρωτοβουλία του αρμόδιου σχολικού συμβούλου για τη διάδοση των νέων τεχνολογιών. Αφενός έγινε ένα ενδοσχολικό σεμινάριο που παρουσιάστηκαν τα εκπαιδευτικά σενάρια από τη δασκάλα της προαναφερθείσας τάξης και το google earth από μια άλλη συνάδελφο:

http://faros.fforumfree.com/t232-topic

Αφετέρου έγινε και σεμινάριο για τους εκπαιδευτικούς όλης της εκπαιδευτικής περιφέρειας, στο δημοτικό σχολείο Παραμυθιάς. Για τις ανάγκες μάλιστα αυτού του σεμιναρίου, δημιουργήθηκε τότε και το παρόν φόρουμ, το ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

http://paideia.forumotion.com/t30-topic

http://paideia.forumotion.com/t44-topic ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΠΕ ΣΤΗ Γ' ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

Όλα αυτά λοιπόν οδήγησαν την επόμενη χρονιά στην απόφαση του σχολείου να μετατρέψει σε διαδραστικό πίνακα τον κλασικό πρασινοπίνακα της τάξης!

Ακολούθησε και ενδοσχολικό σεμινάριο από τον τεχνικό που τον τοποθέτησε για να μάθουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου τη χρήση του:




Η απόλυτη μαγεία της διδασκαλίας και της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών!

Και για το δάσκαλο και για τους μαθητές!

Όλα καλά λοιπόν και όλα ωραία. Για τον πίνακα. Που πέρασε στη νέα εποχή.

Όσο για τη δασκάλα ήταν πια σε άλλη αίθουσα και συνέχισε να διδάσκει με τον πράσινο πίνακα και τις κιμωλίες...

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 9:40 am

2012 - 2013 και τάξη πρώτη. Στην Ηγουμενίτσα. Αίθουσα; Να μη χωράν ούτε τα θρανία. Πίνακας; Πράσινος με κιμωλίες... (τι είχες Γιάννη; τι είχα πάντα...)

Ευτυχώς βρέθηκε ένα τόσο δα πινακάκι, ούτε ένα επί ένα, για μαρκαδόρο. Το κρέμαγε σε κάτι καρφιά πάνω στον πράσινο και προσπαθούσε να βελτιώσει λίγο τον τρόπο διδασκαλίας. Συμμάζεψε και έναν μαγνητικό σε τρίποδο, αυτόν για τον πολλαπλασιασμό, και τον στρίμωξε σε μια γωνιά.


Αριστερά στο πάτωμα ακουμπισμένος ο μικρούλης πίνακας για μαρκαδόρο...


Και ο μαγνητοπίνακας στη γωνιά...

Φτιάχτηκε και πάλι ιστολόγιο και ανέβαιναν εκεί διαφόρων λογιών υλικά και ασκήσεις.

http://prwtakia.blogspot.gr/

Ευτυχώς ήταν και το γραφείο δασκάλων κοντά, με έναν υπολογιστή που είχε μεγάλη οθόνη. Συχνά πυκνά πεταγόντουσαν εκεί για να δουν με τα παιδιά το υλικό και κουτσά στραβά να κάνουν και ασκήσεις...

Μεγάλη η βοήθεια και από το σπίτι. Αφού τα περισσότερα παιδιά με τη βοήθεια των γονιών τους έμπαιναν στο ιστολόγιο από τα σπίτια τους...

Λίγες φορές πήγαν και στον επάνω όροφο, στο εργαστήριο πληροφορικής. Δύσκολο όμως εγχείρημα για μαθητές πρώτης τάξης.

https://sites.google.com/site/prwtakia/pou-einai-o-ares ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

https://sites.google.com/site/prwtakia/glossa ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

Ένα επίσης από τα καλά του σχολείου αυτού ήταν πως ο υπολογιστής του γραφείου δασκάλων ήταν σε σύνδεση με το φωτοτυπικό μηχάνημα. Μπορούσαν οι δάσκαλοι αμέσως να εκτυπώνουν εργασίες που έφτιαχναν για τους μαθητές και μάλιστα να τις έχουν ανεβάσει στο διαδίκτυο από το σπίτι τους.

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 10:12 am

2013 - 2014. Επιστροφή στην Αθήνα. Τάξη πρώτη. Πίνακας; Ε, τουλάχιστον στην Αθήνα οι άσπροι πίνακες μαρκαδόρου έχουν πλέον επικρατήσει. Τι καλά να ήταν και μαγνητικοί... Αλλά τουλάχιστον υπάρχει συνήθως και ένας ξεχωριστός μαγνητικός για τις πρώτες...


Αυτό που δεν είναι σίγουρο είναι πως θα βρεις και τα κατάλληλα μαγνητάκια να αξιοποιήσεις το μαγνητοπίνακα... Ε, μην τα θέλουμε και όλα δικά μας...  Και στην τελική ας βρούμε πατέντες να φτιάξουμε μόνοι μας υλικό. Η συγκεκριμένη δασκάλα ευτυχώς είχε ακόμη το υλικό από την πρώτη τάξη του 1988. Κιτρινισμένο βέβαια από τα χρόνια μετά από τόσον καιρό αλλά πολύτιμο για τη διδασκαλία:


Σαν δεύτερος μαγνητικός αξιοποιήθηκε και ένα μεταλλικό ράφι, τοποθετημένο στη γωνιά των μαθηματικών:


Αλλά το μεγάλο ατού της τάξης ήταν η παρουσία υπολογιστή στην αίθουσα:


Τον άνοιξε η δασκάλα όλο χαρά αλλά έμεινε με τη χαρά μισή... Δεν υπήρχε σύνδεση ίντερνετ. Και το ποντίκι; Τα χάλια του...

Ευτυχώς βρέθηκαν πάλι πρόθυμοι γονείς να βοηθήσουν. Ένας πατέρας ειδικός στους υπολογιστές, ο σύλλογος γονέων για το οικονομικό σκέλος. Μπήκε κεραιούλα, φτιάχτηκε και η κάρτα ήχου, πλέον μπορούσε ο υπολογιστής να συνδέεται με το ασύρματο δίκτυο του σχολείου και η δασκάλα να δείχνει στους μαθητές τι είχε ανεβάσει στο ιστολόγιο της τάξης.

http://prwtaki.blogspot.gr/

Όταν βεβαίως λειτουργούσε το ασύρματο δίκτυο... αλλιώς έπρεπε η καθηγήτρια της πληροφορικής να είναι στο σχολείο και να κάνει τα δέοντα για να αποκατασταθεί το πρόβλημα...

Όπως και αν έχει, πάλι καλά να λέμε. Γιατί στην Αθήνα είναι πολλοί που δεν έχουν διαδίκτυο στο σπίτι και περισσεύουν εκείνοι που είναι πρόθυμοι να διαμαρτυρηθούν που ο δάσκαλος ανεβάζει υλικό στο διαδίκτυο αλλά δεν μπορούν να το δουν τα δικά τους παιδιά και ζημιώνονται και ευνοούνται τα άλλα και γενικώς κινδυνεύεις να βρεις και τον μπελά σου που αξιοποιείς τις νέες τεχνολογίες!

Ειδικά όταν το σχολείο είναι ΕΑΕΠ και δεν υπάρχει πια η δυνατότητα για τους δασκάλους της τάξης να πλησιάσουν στο εργαστήριο πληροφορικής. Εκεί πλέον διδάσκουν οι καθηγητές της πληροφορικής. Την πληροφορική. Δηλαδή τη χρήση των υπολογιστών και άλλα συναφή. Οι δάσκαλοι όμως με αυτόν τον τρόπο καταδικάζονται να διδάσκουν τα άλλα μαθήματα με τον πίνακα. Πράσινο με κιμωλία ή άσπρο με μαρκαδόρο...

Ίσως την επόμενη χιλιετία να γίνει η κάθε αίθουσα αυτό που θα έπρεπε να είναι και σήμερα. Εξοπλισμένη με όλα τα αγαθά της τεχνολογίας.... Κάτι δηλαδή σαν αυτό το παραποιημένο σκιτσάκι του παλιού αναγνωστικού:


Με τη δασκάλα να έχει υπολογιστή στην έδρα της και ο πίνακας οριστικά να έχει γίνει διαδραστικός.

Φτάνουν αυτά για να πούμε ότι αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες στο μάθημα;

Όχι βέβαια. Αφού στις αίθουσες διδασκαλίας περισσεύουν τα υλικοτεχνικά προβλήματα και ούτε και οι παλιές τεχνολογίες, πχ κασετόφωνο, δεν είναι πάντα εύκολο να χρησιμοποιηθεί...

Αλλά λέμε τώρα... πως η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Και μπορεί μια μέρα η διδασκαλία να εκσυγχρονιστεί τεχνολογικά...

Και ποιος ξέρει. Ίσως και η δασκάλα της ιστορίας μας να προλάβει πριν βγει στη σύνταξη να διδάξει έστω και μία φορά στη ζωή της με διαδραστικό πίνακα...

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Μαρ 01, 2014 10:34 am

Και ζηλεύω αφόρητα τους νέους συναδέλφους. Που δε χρειάστηκε να φτάσουν τα τριάντα τους για να δουν πρώτη φορά στη ζωή τους υπολογιστή. Που ξεκίνησαν επαρκώς προετοιμασμένοι από το πανεπιστήμιο για να διδάξουν με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Και που έχουν το μέλλον μπροστά τους για να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους σε ένα άλλο σχολείο... μακράν εκείνου που εμείς φάγαμε τα νιάτα μας και μερικές φορές και τα μούτρα μας για να καταφέρουμε να αφήσουμε ανοιχτή την πόρτα στην τεχνολογία...

Αλλά και πάλι κοιτώ προς τα πίσω. Και βλέπω τους παλιότερους. Που ζηλεύουν τη δική μου γενιά. Με τα όποια προβλήματα.

Και λέω απλά πως εμένα μου έτυχε να ζήσω αυτή τη χρονική στιγμή. Στο τέλος του πατροπαράδοτου πίνακα και στην αυγή της νέας εποχής που ο υπολογιστής θα είναι εκ των ων ουκ άνευ στη σχολική αίθουσα...

Αλλά να, ας προλάβω τουλάχιστον για μια χρονιά το διαδραστικό... αυτό τουλάχιστον λέω πως το δικαιούμαστε οι της γενιάς μου...

Καταδικαστήκαμε για πολλά άλλα. Πχ να είμαστε από τους τελευταίους σχεδόν απόφοιτους των Ακαδημιών. Και διαρκώς να πληθαίνουν γύρω μας οι απόφοιτοι των παιδαγωγικών τμημάτων. Δε λέω, χαρά μας που έπιασε τόπο ο αγώνας που δώσαμε για ανωτατοποίηση των σπουδών των δασκάλων. Μα εμείς οι ίδιοι μείναμε εκτός νυμφώνος.

Και όμοια με τη μετεκπαίδευση. Που κάποτε την τελείωνες και σε θεωρούσαν ικανό για στέλεχος εκπαίδευσης. Τώρα έγινε κι αυτή μια τρύπα στο νερό...

Ή ακόμη. Ιδρώσαμε να μάθουμε μουσική, εικαστικά, γυμναστική και χορούς... και πλέον πάνε στο βρόντο όλα. Αφού άλλοι, ειδικοί, τα διδάσκουν αυτά.

Ας μη γίνει το ίδιο και με την πληροφορική. Γιατί εδώ το άδικο θα είναι για τα ίδια τα παιδιά. Αφού θα καταντήσει από εργαλείο, ένα ακόμη μάθημα...

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης