ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τετ Ιουλ 27, 2011 11:05 pm

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κλείνουν σταδιακά ελληνικά σχολεία

που ανήκουν στις ελληνικές διπλωματικές και προξενικές αρχές.

Αυστηρός έλεγχος στα ποσά που δαπανώνται.

Στο μικροσκόπιο και οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών


27/07/2011

Το σταδιακό κλείσιμο ελληνικών σχολείων στο εξωτερικό, τον αυστηρό έλεγχο στις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών αλλά και στα ποσά που δαπανώνται γι' αυτά τα σχολεία, προβλέπει νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό που παρουσίασε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Φώφη Γεννηματά.

Σύμφωνα με την υπουργό, στόχος του νομοσχεδίου είναι η υποστήριξη των Ελλήνων της Διασποράς στις διαδικασίες μόρφωσης και ένταξής τους στις κοινωνίες που ζουν.

Στο μεταξύ, όμως, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται τα σχολεία με φορείς τις ελληνικές διπλωματικές και προξενικές αρχές, δηλαδή σχολεία που ανήκουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και λειτουργούν στο εξωτερικό, να κλείνουν σταδιακά σταματώντας να δέχονται μαθητές για πρώτη εγγραφή σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα από το σχολικό έτος 2012-2013, έχοντας τη δυνατότητα να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας υποδοχής.

Από αυτά μπορεί κάποια να διατηρηθούν μόνο κατ' εξαίρεση, αν αυτό απαιτείται από ειδικές συνθήκες της περιοχής.

Οπως αναφέρεται στο σχέδιο, έχουν παρατηρηθεί όσον αφορά τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού φαινόμενα αδιαφάνειας, σπατάλης και κακοδιοίκησης. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σήμερα δεν υπάρχει η δυνατότητα να εξακριβωθεί ο αριθμός των μαθητών που διδάσκονται την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό ανά τον κόσμο, ο ακριβής αριθμός των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτικών μονάδων που λειτουργούν, η ποιότητα εκπαίδευσης που παρέχεται και το ύψος των χρηματικών ποσών που δαπανώνται για όλα αυτά από το ελληνικό κράτος.

Εξίσου χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι διαπιστώνεται κατασπατάληση των δημόσιων πόρων και χρημάτων (100 εκατ. ευρώ), τα οποία προκύπτει ότι σε μεγάλο βαθμό επενδύθηκαν αναποτελεσματικά, συχνά δε και για σκοπούς που δεν προωθούσαν τη διάδοση της ελληνικής γλώσσας, της παιδείας και του πολιτισμού.

Με τον νέο νόμο μπαίνουν οι βάσεις για την ενίσχυση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, αλλά και η δυνατότητα ελέγχου της κατάστασης που επικρατεί ώστε το ελληνικό κράτος να έχει όλα τα δεδομένα που αφορούν τα Μέσα Ενίσχυσης που διατίθενται για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, δηλαδή διατιθέμενους πόρους, αποσπώμενους εκπαιδευτικούς, επιχορηγήσεις και κάθε είδους δαπάνες, και να ασκεί τον σχετικό έλεγχο.

ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ


ΠΗΓΗ ΕΙΔΗΣΗΣ http://www.alfavita.gr/artro.php?id=40510 (άρθρο στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ)

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τετ Ιουλ 27, 2011 11:28 pm

26-07-11

Προγραμματισμός για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Γερμανία

Δελτίο Τύπου

Σημαντικές πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη Γερμανία, ανέλαβε παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Με συστηματική δουλειά, κατάλληλη προετοιμασία και αλλεπάλληλες επισκέψεις και συναντήσεις της αρμόδιας Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας Φώφης Γεννηματά με εκπροσώπους της Ομογένειας και Υπουργούς κρατιδίων όπως της Βάδης Βυρτεμβέργης, της Βαυαρίας και του Βερολίνου, η διακρατική συνάντηση έφερε σημαντικά αποτελέσματα.

Οι βασικοί στόχοι που είχαν τεθεί από το Υπουργείο Παιδείας για την ελληνογερμανική συνάντηση του Απριλίου, αποτυπώθηκαν στο κείμενο της συμφωνίας:

α) Η ένταξη της ελληνικής γλώσσας σε όσο το δυνατόν περισσότερα γερμανικά σχολεία ως μάθημα επιλογής και

β) τα ελληνικά σχολεία να συγκλίνουν τελικά προς το γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα. Με αυτό τον τρόπο ανοίγει ο δρόμος για την αναγνώριση των σπουδών στα ελληνικά σχολεία, γεγονός που θα δώσει στους μαθητές τη δυνατότητα πρόσβασης και στα γερμανικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Τόσο η ελληνική, όσο και η γερμανική πλευρά συμφώνησαν ότι το εγχείρημα αυτό μπορεί να υλοποιηθεί μόνο στη βάση ενός νέου, καινοτόμου προγράμματος σπουδών που θα εκπονηθεί από κοινού.

Μετά την διακρατική συνάντηση, ακολούθησε η συνάντηση της Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Φώφης Γεννηματά με τον Υπουργό Παιδείας στη Βαυαρία και τους εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας της Γερμανίας και η συγκρότηση ομάδας εργασίας που προετοιμάζει την ελληνοβαυαρική συνάντηση, που έχει οριστεί για το Μάρτιο του 2012 και η οποία θα αποτελέσει πιλότο για τη δημιουργία δίγλωσσων σχολείων στη Βαυαρία.

Η συμφωνία του Υπουργείου Παιδείας με την γερμανική πλευρά, προβλέπει αναβάθμιση των σχολείων της Γερμανίας σε σχολεία δίγλωσσα με δυο κατευθύνσεις (Real - Abitur) που θα ενισχύουν την ελληνική παιδεία και παράλληλα θα δίνουν τη δυνατότητα στους Έλληνες μαθητές και στις μαθήτριες να συνεχίσουν τις σπουδές τους στις χώρες που ζουν.

Σχολεία που δεν θα ενταχθούν στο σχεδιασμό αυτό σταδιακά θα κλείνουν, αρχής γενομένης από το 2012 που δεν θα μπορούν να κάνουν εγγραφές νέων μαθητών.

Τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ) εξυπηρέτησαν για πολλά χρόνια την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, όμως το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που θα έπρεπε προς όφελος των μαθητών.

Πέρα από την προσπάθεια να ενταχθεί η ελληνική σε γερμανικά σχολεία ως γλώσσα επιλογής ,θα διατηρηθούν κεντρικά ΤΕΓ σε διάφορες πόλεις της Γερμανίας, τα οποία είτε θα λειτουργούν όπως σήμερα, είτε θα μετατραπούν σε Κέντρα «ΛΟΓΟΣ» στα οποία θα έχουν πρόσβαση όχι μόνο οι ελληνικής καταγωγής μαθητές αλλά και όσοι θέλουν να έρθουν σε επαφή με την ελληνική παιδεία.

ΠΗΓΗ ΕΙΔΗΣΗΣ http://l.wbx.me/l/?instId=35890515-f105-4449-a7ee-54bde2126bbe&token=f710a2d85e6ac2e8e8fac964b30a20e415addd38000001316fa0eda3&u=http%3A%2F%2Fwww.minedu.gov.gr%2Fgrafeio-typou%2Fdeltia-typoy%2F26-07-11-programmatismos-gia-tin-ellinoglossi-ekpaideysi-sti-germania.html

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Παρ Ιουλ 29, 2011 9:15 am

Σχετικό με τα ανωτέρω και τούτο:

29/07/2011 - 11:28

Θανάσης Θεοφάνης
Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων
των Ελληνικών Σχολείων Φραγκφούρτης
Alt Nied 20
65934 Frankfurt
Tel. 0049-69-24006822
Εν Ελλάδι: 6976960676
27 Ιουλίου 2011
Προς
την αναπληρώτριαν Υπουργόν Παιδείας
κυρίαν Φώφη Γεννηματά
Ανδρέα Παπανδρέου 37
15180 Μαρούσι


Κοινοποίησις:

1. Γραφείον κ. Πρωθυπουργού της Ελλάδος.
2. Υπουργόν Παιδείας κυρίαν Α. Διαμαντοπούλου.
3. Κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολιτεύσεως της Βουλής των Ελλήνων.
4. Κόμματα της Ελάσσονος Αντιπολιτεύσεως της Βουλής των Ελλήνων.
5. Γενικήν Πρόξενον Φραγκφούρτης κ. Σταυρούλα Φραγκογιάννη.
6.Εφημερίς «Τα Νέα».
7. Λοιπά ΜΜΕ Ελλάδος και εξωτερικού.
8.Σύλλογοι διδασκάλων Δελμούζος και Αριστοτέλης.
9. Σύλλογος Γονέων Ελληνικών Σχολείων Φραγκφούρτης.

Θέμα: Μη ανανέωσις αποσπάσεως εκπαιδευτικών εις την Φραγκφούρτην.


Αξιότιμε κυρία Υπουργέ.

Με δυσβάστακτον θλίψιν ενημερώθημεν περί της αποφάσεώς σας να μην παρατείνετε την απόσπασιν όλων των εκπαιδευτικών ΠΕ (δασκάλων) των οποίων έληξεν η 3ετία, εις τα σχολεία της περιοχής μας, δια την διδασκαλίαν της Ελληνικής Γλώσσης εις τους αποδήμους Έλληνας.

Εις το «Δελτίο Τύπου» του Υπουργείου της 25. 7. 2011 αναφέρετε ότι η απόφασίς σας αυτή «…υπαγορεύθηκε από τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες για τη χώρα κ.λ.π.» καθώς επίσης αναφέρετε ότι στόχος του Υπουργείου είναι «να αντιμετωπίσει τις ανάγκες λειτουργίας των σχολείων του εξωτερικού, χωρίς να δημιουργήσει προβλήματα και στα σχολεία της ημεδαπής…..».

Επιπλέον αναφέρετε ότι δια την μη ανανέωσιν αποσπάσεων εκπαιδευτικών «…επιλέχθηκαν οι περιοχές από τις οποίες μπορούσαν να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες από τους εναπομείναντες εκπαιδευτικούς…..».

Η απόφασίς σας αυτή κυρία Υπουργέ μας αφήνει «εμβρόντητους» καθ` ότι δια την περιοχήν μας ισοδυναμεί με de facto κλείσιμο των Ελληνικών σχολείων, αφού και οι 8 εκπαιδευτικοί ΠΕ του Δημοτικού Σχολείου Φραγκφούρτης του έτους 2010 - 2011 δεν θα είναι φέτος στην Φραγκφούρτη. Οι 4 εξ αυτών αποχώρησαν ήδη λόγω λήξεως της 5ετίας των, ενώ οι υπόλοιποι 4 πρέπει να αποχωρήσουν, λόγω μη ανανεώσεως της αποσπάσεώς των δια της εν λόγω αποφάσεώς σας.

Ήδη δι εσωτερικών μετακινήσεων ενετάχθησαν εις την δύναμιν του Σχολείου 3 νέοι εκπαιδευτικοί, προερχόμενοι από τμήματα μητρικής γλώσσης, αφήνοντας την εκεί θέσιν των κενήν.

Σκοπεύετε να μετατρέψετε το 110 μαθητών δυνάμεως σχολείον εις τριθέσιον ή θα μετακινήσετε και άλλους διδασκάλους από τα απογευματινά τμήματα μητρικής γλώσσης;

Και εκεί όμως κυρία Υπουργέ η κατάστασις δεν είναι καλυτέρα!

Εις το κρατίδιον της Έσσης και το Ζάαρλαντ τα οποία ανήκουν εις την περιοχήν ευθύνης του Προξενείου Φραγκφούρτης κατοικούν περίπου 60.000 Έλληνες υπήκοοι και ο αριθμός των Ελλήνων μαθητών «υποχρέων εκπαιδεύσεως», ανέρχεται εις 4.000 περίπου.

Εξ αυτών μόνον μικρόν τμήμα διδάσκεται την Ελληνικήν, αφού το Ελληνικόν Κράτος εξουδετέρωσεν τα «ενταγμένα τμήματα διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσης» τα οποία χρηματοδοτούσαν οι Γερμανοί, αντικαθιστώντας τα με τα «τμήματα μητρικής γλώσσας –ΤΜΓ-» του Ελληνικού Προξενείου εις τα οποία διδάσκουν αποσπασμένοι Έλληνες εκπαιδευτικοί.

Μετά τας συγχωνεύσεις σχολείων κατά το παρελθόν έτος λόγω της γνωστής οικονομικής κρίσεως, είναι μικρότερος από 1000 ο αριθμός των Ελληνοπαίδων που διδάσκονται την Ελληνικήν Γλώσσαν.

Τα ΤΜΓ ανέρχονται εις 13 και έχουν απομείνει μόνον 7 εκπαιδευτικοί δια την λειτουργίαν των. Πέραν τούτων υπάρχουν και 4 ακόμη εκπαιδευτικοί των οποίων την παράτασιν της αποσπάσεώς αρνείσθε και πρέπει να εγκαταλείψουν την περιοχήν μας.

Τι σκέπτεσθε να κάνετε με τα τμήματα αυτά κυρία Υπουργέ; Θα επιτρέψετε την περεταίρω λειτουργίαν των ή θα τα κλείσετε;

Το ερώτημά μου βεβαίως είναι ρητορικόν και δεν αναμένω απάντησιν.

Εάν εφαρμόσετε την απόφασίν σας κλείνουν από μόνα τους και δεν χρειάζονται την παρέμβασίν σας.

Επιτρέψατέ μου όμως ένα ερώτημα το οποίον αυτήν την φοράν δεν είναι ρητορικόν:

Μετά την παρουσίασιν των αναφερθέντων αριθμών, επιμένετε ακόμη κυρία Υπουργέ ότι δεν κάνατε λάθος εις την επιλογήν της περιοχής ένθα δεν θα ανανεώσετε τας αποσπάσεις των εκπαιδευτικών;

Προς λύσιν της απορίας μου αυτής τηλεφώνησα σήμερον την 27. 7. 2011 πολλάκις εις το Γραφείον σας εις το Υπουργείον Παιδείας αλλά δεν κατέστη δυνατόν να συνομιλήσω ούτε μαζί σας, διότι όπως μου είπαν ευρισκόσασθε εις την Βουλήν, ούτε μετά της Γραμματέως σας κ. Βαρελά διότι όπως μου είπον δεν πήγε σήμερον εις το Γραφείον.

Υπό άλλου υπαλλήλου ενημερώθην, ότι η απόφασις είναι οριστική και αμετάκλητος και ότι ουδεμία αλλαγή πλέον είναι εφικτή.

Υπό την πίεσιν των όσων διαβλέπω ως αναπόφευκτα επακόλουθα της εν λόγω αποφάσεώς σας κυρία Υπουργέ, απεφάσισα να παραιτηθώ από την Προεδρίαν του Συλλόγου Γονέων των Σχολείων Φραγκφούρτης εις ένδειξιν διαμαρτυρίας δι όσα διαβλέπω ότι μεθοδεύει το Υπουργείον Παιδείας εις βάρος του Ελληνισμού της Διασποράς.

Αυτήν την στιγμήν ευρίσκομαι εις την Ελλάδα λόγω των θερινών διακοπών και θα παραδώσω την ευθύνην της διοικήσεως του Συλλόγου εις την Γενικήν Συνέλευσιν του Συλλόγου, την οποίαν θα συγκαλέσω αμέσως μόλις επιστρέψω εις την Φραγκφούρτην μετά το τέλος των διακοπών. Μέχρι τότε επιτρέψατέ μου να συνεχίσω να διεκδικώ τα δίκαια των αποδήμων Ελλήνων, υπό την ιδιότηταν του Προέδρου του Συλλόγου μας.

Εκφράζω λοιπόν δια μίαν ακόμη φοράν την διαμαρτυρίαν μου δια την απόφασίν σας και να είσθε σίγουρη ότι αποτελεί διαμαρτυρίαν του απανταχού Ελληνισμού.

Προσέτι εκφράζω την αμέριστον συμπαράστασίν μου εις όσους εκπαιδευτικούς μας υποχρεώνετε να επιστρέψουν «κακήν κακώς» εις την οργανικήν των θέσιν εις την Ελλάδα πληρώνοντες πρόστιμα αρκετών χιλιάδων Ευρώ έκαστος, λόγω μη εγκαίρου λύσεως των συμβολαίων κατοικίας των, κ.ά.

Ετέθησαν υπόψιν μου αι επιστολαί των συλλόγων Αριστοτέλης και Δελμούζος της παρούσης εβδομάδος και συνυπογράφω τα εν αυταίς αναφερόμενα.

Εκφράζω επίσης την πικρίαν μου δια το αναφερόμενον εις το «Δελτίο Τύπου» της 25.7.2011, ότι δηλαδή δεν θέλετε να δημιουργήσετε προβλήματα εις την λειτουργίαν των σχολείων της ημεδαπής ένεκεν των αναγκών των σχολείων του εξωτερικού..

Το παρόν προδήλως εγράφη σκοπίμως, δια να καλυφθείτε έναντι του Έλληνος φορολογουμένου, τον οποίον δια της φράσεως αυτής στρέφετε κατά του αποδήμου Έλληνος, όστις πληρώνει τους φόρους του εις την «κακήν» Γερμανίαν.

Ποίοι όμως είναι κυρία Υπουργέ οι Έλληνες του εξωτερικού, εις τους οποίους τοσούτον προσβλητικώς αναφερθήκατε;

Σας ενημερώνω ότι πολλοί εξ ημών υποβάλλομεν διπλήν φορολογικήν δήλωσιν και πληρώνομεν φόρους και εις την Ελλάδα.

Οι περισσότεροι εξ ημών έχομεν από της γεννήσεώς μας την ελληνικήν υπηκοότηταν ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ αυτήν!

Έχομεν υπηρετήσει εις τας Ελληνικάς Ενόπλους Δυνάμεις και είμεθα υπερήφανοι δι αυτό.

Είμεθα οι αληθείς Πρόξενοι της Ελλάδος εις την Ξένην και σχεδόν οι μόνοι καταναλωταί των όσων ολίγων προιόντων εξάγει η χώρα μας εις το εξωτερικόν.

Αυτήν την στιγμήν είμεθα ο κυματοθραύστης της χλεύης των Ευρωπαίων συμπολιτών μας, οι οποίοι μας αντιμετωπίζουν ως «τεμπέληδες» και «λαμόγια».

Πολλά από τα Ελληνόπουλα που η απόφασίς σας αφήνει φέτος άνευ διδασκάλων, ανήκουν εις κάποιαν από τας εκατοντάδας ή χιλιάδας οικογενείας Ελλήνων ΝΕΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ και πέρυσι φοιτούσαν σε σχολεία της Ελλάδος.

Η σχετική έκφρασις εις το εν λόγω «Δελτίο Τύπου», πληγώνει αυτάς τας οικογενείας και καλείσθε να υποχρεώσητε τον συντάξαντα εις διόρθωσιν, διότι διαφορετικώς θα σας το χρεώσωμεν προσωπικώς.

Εν πάση περιπτώσει όπως ανέφερον ήδη, την χρηματοδότησιν της διδασκαλίας της Ελληνικής γλώσσης ανέλαβεν αυτοβούλως κάποια Ελληνική Κυβέρνησις του παρελθόντος η οποία ήτο επίσης Κυβέρνησις του ΠΑΣΟΚ.

Δεν δικαιολογείται συνεπώς η σημερινή Κυβέρνησις να αφήνει τον Ελληνισμόν της Διασποράς «εις τα κρύα του λουτρού», ούτε είναι αποσπασμένοι τόσοι εκπαιδευτικοί εις την εκπαίδευσιν των Ελληνοπαίδων του εξωτερικού, ώστε να κινδυνεύουν τα σχολεία της ημεδαπής.

Εάν πράγματι θέλετε να εξοικονομήσετε εκπαιδευτικόν προσωπικόν, επιτρέψατέ μου να σας θυμίσω ότι πολλαί εκατοντάδες ή ίσως χιλιάδες εκπαιδευτικών έχουν αποσπασθεί εις υπηρεσίας ασχέτους προς την εκπαίδευσιν, μετατραπέντες εις «ορδινάτζαν» κάποιου υψηλώς ισταμένου.

Εις ότι πάντως αφορά την εκπαίδευσιν των Ελληνοπαίδων της Γερμανίας, υπάρχει τρόπος να αναλάβουν και πάλιν την χρηματοδότησιν οι Γερμανοί, οι οποίοι εισπράττουν τους φόρους μας, αλλά τούτο ακριβώς είναι έργον υμών των Ελλήνων πολιτικών.

Εις εμέ επιτρέψατέ μου μόνον το πικρόχολον σχόλιον ότι όταν ο αείμνηστος φιλέλλην κύριος Στράους, Πρωθυπουργός τότε της Βαυαρίας η οποία και σήμερον ακόμη χρηματοδοτεί αδρώς την ελληνοπρεπεστάτην εκπαίδευσιν όλων των Ελληνοπαίδων, επεσκέφθη την Ελλάδα, επροπηλακίσθη ως «φασίστας» και εχαρακτηρίσθη ως ανεπιθύμητος εις την χώραν μας………

Επιτρέψατέ μου τέλος κυρία Υπουργέ να αναφερθώ και εις τον ισχυρισμόν σας ότι «…Η απόφαση αυτή υπαγορεύτηκε από τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες…κ.λ.π.» και να κατηγορήσω το Υπουργείον Παιδείας δι υποκρισίαν και άμετρον φαρισαϊσμόν, επειδή δε οι χαρακτηρισμοί είναι κάπως βαρείς επιτρέψατέ μου να δικαιολογήσω τας εκφράσεις μου, δια να μην κατηγορηθώ αδίκως υπό τινός ως συκοφάντης.

Αναφέρω ενεργείας τινάς του Υπουργείου Παιδείας αι οποίαι κατά το ιδικόν μου απλοϊκόν σκεπτικόν δικαιολογούν τους ανωτέρω χαρακτηρισμούς.

Ούτω:

1.) Σήμερον αρνείσθε να αποσπάσετε τους 4 διδασκάλους που έχει ΑΠΌΛΥΤΟΝ ανάγκην το Δημοτικόν Σχολείον μας δια να κάνετε «οικονομίαν», γράφετε όμως εις τα παλαιότερα των υποδημάτων σας την «οικονομίαν» εις ότι αφορά τας αποσπάσεις 4 «ημετέρων» εκπαιδευτικών τους οποίους παρανόμως αποσπάσατε εις τα δευτεροβάθμια σχολεία της πόλεώς μας προ ολίγων μόλις μηνών, χωρίς να υπάρχουν εκπαιδευτικαί ανάγκαι.

Δεν θα αναφέρω τα ονόματα των ατόμων αυτών, διότι υπό κρίσιν ευρίσκεται η συμπεριφορά του Υπουργείου και όχι τα εν λόγω άτομα.

Ούτω ενώ το σχολείον μας είχεν 2 Γυμναστάς και ενώ αρκούν μόνον οι 1,5 δια να καλύψουν τας υπαρχούσας ανάγκας, αποσπάσατε και 3ον καθηγητήν Γυμναστικής ο οποίος ήτο υπεράριθμος.

Επίσης ενώ το σχολείον μας δεν δικαιολογεί θέσιν καθηγητού τεχνολογίας και παρά του ότι υπήρχεν ήδη ένας καθηγητής τεχνολογίας, αποσπάσατε και δεύτερον καθηγητήν τεχνολογίας ως υπεράριθμον.

Τους 2 αυτούς καθηγητάς αποσπάσατε λαμβάνοντες υπόψιν-ως αναφέρεται εις την απόφασιν αποσπάσεως- τον Νόμον 2413/1996 Άρθρ. 23 πργρ11.

Ο συγκεκριμένος Νόμος όμως αναφέρει τα εξής: «Επιτρέπεται κατ` εξαίρεσιν η απόσπασις ιερωμένων εκπαιδευτικών εις σχολεία του εξωτερικού δι εκπλήρωσιν των Ιερατικών τους καθηκόντων…..κ.λ.π.»
Ποίοι εκ των αποσπασθέντων δια της εν λόγω αποφάσεως ήσαν παπάδες κυρία Υπουργέ; Οι άνδρες ή αι γυναίκες;


Εάν δυσκολεύεσθε να εντοπίσετε την εν λόγω απόφασιν αποσπάσεως, ευχαρίστως να σας την διαθέσωμεν. Την έχομεν και αυτήν όπως και όλα τα έγγραφα που επικαλούμεθα εις όσα αντίγραφα την χρειασθείτε.

Επίσης ενώ το σχολείον μας ήτο υπερκαλυμμένον εις καθηγητάς Γερμανικής Φιλολογίας αποσπάσατε προσφάτως και μιαν ακόμη υπεράριθμον καθηγήτριαν Γερμανικών την οποίαν ουδείς σας εζήτησεν.

Τέλος αποσπάσατε παρανόμως έναν καθηγητήν Φυσικής,(ο Θεός άς τον κάνει και τέτοιον) παρά του ότι δεν υπήρχεν αντικείμενον εργασίας δι αυτόν εις την περιοχήν μας.

Ο εκπαιδευτικός αυτός δεν εδικαιούτο κάν να υποβάλει αίτησιν αποσπάσεως, διότι εκκρεμεί εις βάρος του κατηγορία δια πλημμελή άσκησιν των καθηκόντων του, ως θα αναφερθώ εις την συνέχειαν.

Οι τρείς εκ των τεσσάρων αυτών εκπαιδευτικών είχαν αποσπασθεί και κατά το προηγούμενον έτος παρά του ότι ο τότε Συντονιστής Εκπαιδεύσεως σας ενημέρωνε ότι του ήτο αδύνατον να τους αναθέσει κάποιαν εργασίαν.

2.) Από την 11. 3. 2008 υπάρχει «στο συρτάρι» του Υπουργού Παιδείας το πόρισμα 165/11.3.2008 ΕΔΕ που αναφέρει ότι κάποιος Συντονιστής Εκπαιδεύσεως έφερεν το 2007 εις την Φραγκφούρτην 132.000 τόμους βιβλίων τα οποία ουδείς τα είχεν ζητήσει, προκαλών ζημίαν 150.000 Ευρώ εις το Ελληνικόν Δημόσιον.

Επίσης από την 10.12.2008 υπάρχει «στο ‘ίδιο συρτάρι» το πόρισμα 425/10.12.2008 ΕΔΕ που αναφέρει ότι ο ίδιος Συντονιστής κατεχράσθη προς ίδιον όφελος 110.000 Ευρώ τα οποία έστειλεν εις την Φραγκφούρτην το Ελληνικόν Δημόσιον δια την επιδιόρθωσιν των σχολικών κτιρίων, καθώς επίσης και άλλων ποσών τα οποία είχαν αποσταλεί δι άλλας ανάγκας.

Και τας 2 αυτάς ΕΔΕ διενήργησεν προσωπικώς ο εξαίρετος και ικανότατος Γενικός Διευθυντής Πρωτοβαθμίου και Δευτεροβαθμίου Εκπαιδεύσεως του Υπουργείου Παιδείας, όστις, δυστυχώς δια την εκπαίδευσιν των Ελληνοπαίδων, δεν υπάρχει σήμερον εις το Υπουργείον.

Αι ΕΔΕ διενεργήθησαν μετά από καταιγισμόν καταγγελιών προς το Υπουργείον του Συλλόγου μας και εμού προσωπικώς.

Εις το πόρισμα 425/10.12.08 αναφέρεται ότι διαπιστούνται διαπραχθέντα αδικήματα του Κοινού Ποινικού Δικαίου, καθώς επίσης ότι εις τα παραστατικά της Σχολικής Επιτροπής διαπιστούται η ύπαρξις ψευδών και πλαστών αποδείξεων αι οποίαι δεν εξεδόθησαν από την Σχολικήν Επιτροπήν.

Ο διενεργήσας την ΕΔΕ εκείνην κατέγραψεν το γεγονός και συνέστησεν περαιτέρω έλεγχον των υπ` εμού καταγγελθέντων.

Δια μεν την επιδιόρθωσιν του Σχολείου κυρίως υπεύθυνος ήτο ο Συντονιστής, δια δε την Σχολικήν Επιτροπήν μοναδικός υπεύθυνος ήταν ο τότε Διευθυντής του Σχολείου και Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής ο οποίος παραπέμπεται δια του αυτού πορίσματος δια πλημμελήν άσκησιν καθηκόντων μόνον δι έν εκ των καταγγελθέντων αδικημάτων το οποίον είναι απλή παρονυχίς.

Πέραν τούτων «στο φαγοπότι» συμμετείχαν και κάποιοι άλλοι εις τους οποίους δεν αναφέρομαι προς αποφυγήν μακρηγορίας.

Ολόκληρος η ομάς όσων συμμετείχον «στο πάρτυ» είχον δημιουργήσει μίαν αποπνικτικήν ατμόσφαιραν εις την Φραγκφούρτην την οποίαν διέλυσεν τελικώς ο αξιόλογος Συντονιστής Εκπαιδεύσεως Βερολίνου και μετέπειτα Μονάχου κύριος Παύλος Χατζησαββίδης.

Όπως βλέπετε κυρία Υπουργέ αναφέρω ονομαστικώς μόνον τον κύριον Χατζησαββίδην, διότι παρά του ότι και άλλοι αξιόλογοι άνθρωποι διετέλεσαν Συντονισταί Εκπαιδεύσεως, ο κύριος Χατζησαββίδης ήτο ο αξιολογώτερος όλων και κάθε έπαινος οσοδήποτε μεγάλος, είναι ελάχιστος και τον αδικεί.

Δεν αναφέρω τα ονόματα των .άλλων ατόμων διότι ως είπον δεν κρίνονται αυτοί αλλά η συμπεριφορά του Υπουργείου.

Ο κοινός νούς λέγει ότι έπρεπε 3 έτη αργότερον να έχουν ήδη διερευνηθεί πλήρως τα καταγγελθέντα, να έχουν επιβληθεί ήδη αι πειθαρχικαί ποιναί, να έχει διερευνηθεί από τας εισαγγελικάς αρχάς η ενοχή ή η αθωότης των κατηγορουμένων και τέλος να έχει ήδη ασκηθεί αγωγή αποκαταστάσεως της περιουσίας του Δημοσίου.

Πώς έδρασεν όμως το ημέτερον Υπουργείον Παιδείας;

α.) Δεν διερεύνησεν περεταίρω την καταγγελίαν μου δια κατάχρησιν πολλών δεκάδων έως εκατοντάδων χιλιάδων Ευρώ, από την Σχολικήν Επιτροπήν.

Ο κυρίως υπεύθυνος είναι είς εκ των υπεραρίθμων και παρανόμως αποσπασμένων εκπαιδευτικών τους οποίους προανέφερον, μάλιστα δε επειδή δεν είχον απασχόλησιν να του αναθέσουν, του ανέθεσαν να εκπροσωπεί το καταργηθέν Γραφείον Εκπαιδεύσεως εντός του Ελληνικού Σχολείου, με κόστος μεγαλύτερον από όσα δήθεν εξοικονόμησεν το Ελληνικόν Δημόσιον από την κατάργησιν της θέσεως του Συντονιστού Εκπαιδεύσεως Φραγκφούρτης!

Εάν θεωρείτε υπερβολικόν τον ισχυρισμόν μου, δεν έχετε παρά να πάρετε τα «τευτέρια» και να συγκρίνετε τον μισθό του Συντονιστού με τους μισθούς των δύο Υπαλλήλων τους οποίους απασχολούσεν αποκλειστικώς το άτυπον και μη προβλεπόμενον υπό νόμου τινός όργανον, το οποίον εγκαταστήσατε εις το Σχολείον μας, διαθέτοντές του ως «γραφείον» μίαν ολόκληρον αίθουσαν την οποίαν τόσον την είχομεν ανάγκην δια τας εκπαιδευτικάς ανάγκας του Σχολείου μας!

Ποίον το αντικείμενον εργασίας του εν λόγω οργάνου κυρία Υπουργέ, το οποίον ιδρύθη με εντολήν κατευθείαν από το Υπουργείον Παιδείας;

Ποίον νόμον εφαρμόσατε δια να χρεώσετε τον Έλληνα φορολογούμενον με τόσα έξοδα;

Ο εν λόγω εκπαιδευτικός είχεν καταγγελθεί παλαιιότερον ως Διευθυντής του Λυκείου μας δια βασανισμόν μαθητών.

Είχομεν αποστείλει καταγγελίαν και είχομεν θέσει εις την διάθεσιν του Υπουργείου και ηχογραφηθέν αποδεικτικόν υλικόν, το οποίον το Υπουργείον ούτε κάν κατεδέχθη να ακούση, διότι η ηχογράφησις δεν ήτο νόμιμος!!!!!!

Σας ενημερώνω όμως κυρία Υπουργέ ότι τα τότε μικρά παιδιά δεν είναι πλέον τόσον μικρά και κάποια από αυτά τον βλέπουν ως «μισή μπουκιά».

Μόλις και μετά βίας απέτρεψα προ ολίγων μηνών κάποιον μαθητή μας από την εκπλήρωσιν των παρορμήσεών του που ευτυχώς μου εξέφρασεν ως ούτως: «…Τον βλέπω τον παλιο……(μπιιικ)…. να κυκλοφοράει ανάμεσά μας και μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι από αηδία. Σκέπτομαι να τού ρίξω ένα βρωμόξυλο δημοσίως και ας γίνει ότι θέλει……».

β.) Τον κατά το πόρισμα Καραχραστή –Συντονιστή τον προβίβασεν το Υπουργείον Παιδείας εις θέσιν ανωτάτου υπαλλήλου ένθα παρέμεινεν έως τον Μάιον του 2010 ότε εξηναγκάσθη εις απομάκρυνσιν, όχι διότι του επεβλήθη κάποια ποινή, αλλά λόγω καταργήσεως της θέσεώς του. Έκτοτε αγνοείτε η τύχη του…..

Το Υπουργείον θεωρεί την κατάργησιν της εν λόγω θέσεως πράξιν «οικονομίας» εις ημάς όμως ας μας επιτραπή να την θεωρούμεν ως «πράξιν αποκρύψεως του κατηγορουμένου», αφού ο εν λόγω εξακολουθεί να αμείβεται ως υψηλόμισθος υπάλληλος.

Ας μου επιτραπεί όμως και μία τελευταία ερώτησις σχετικώς με το όλον θέμα:

Τι να κάνω με τα αντίγραφα των δεκάδων πλαστών παραστατικών της Σχολικής Επιτροπής που έχω εις χείρας μου και τα οποία δεικνύουν πόσα Ευρώ «όχι και τόσο πλαστά» υφαρπάσθησαν από τον Έλληνα φορολογοόυμενον;

Υπάρχει κάποιος αρμόδιος που τα χρειάζεται ή να «τα πετάξω» εκεί ένθα θα πετάξη και το Υπουργείον τα δύο πορίσματα που προανέφερον όταν εις ελάχιστον χρόνον θα επέλθη παραγραφή;

Σκεφθείτε ότι αν σε ένα μόνο Σχολείον κάπου εις την αλλοδαπήν εγίνοντο ή και εξακολουθούν να γίνονται τοιούτα και τοσούτα, πως είναι δυνατόν να εξλέλθη μία πολιτεία από την κρίσιν.

Εάν το Υπουργείον πιστεύει ότι η κατάργησις της Ελληνογλώσσου Παιδείας των αποδήμων θα συντελούσεν εις την έξοδον από την κρίσιν, δύναμαι να αντείπω ως ιατρός, ότι συνήθως αι παραισθήσεις είναι σύμπτωμα βαρείας νόσου.

Το λεχθέν πάντως ότι «μαζί τα φάγαμε», ούτε εμένα εγγίζει, ούτε την συντριπτικήν πλειονότηταν των αποδήμων, διότι εμείς δεν «φάγαμε» τίποτε και δικαιούμεθα να προτάξωμεν την άποψιν ότι τον λογαριασμόν δεν δύνασθε να ζητάτε να τον πληρώσουν οι μαθηταί του Δημοτικού Σχολείου Φραγκφούρτης.

Αφού κυρία Υπουργέ δηλώσω ότι δι όσα ανέφερον ανωτέρω δεν θεωρώ υπεύθυνον υμάς προσωπικώς, αφού είσθε σχετικώς νέα εις την θέσιν αυτήν, αλλά θεωρώ ως υπεύθυνον την συνολικήν διοίκησιν του Υπουργείου, επιτρέψατέ μου να σας παρακαλέσω να αλλάξετε γνώμην επί του θέματος και να μην πλήξετε την Παιδείαν των Ελληνοπαίδων του εξωτερικού.

Παρακαλώ δια μίαν ακόμη φοράν να ανανεώσητε την απόσπασιν όλων των εκπαιδευτικών της περιοχής Φραγκφούρτης των οποίων έληξεν η 3ετία και εάν χρειάζεται εξοικονόμησις εκπαιδευτικών, ανακαλέστε από την περιοχήν μας όσους μας στείλατε χωρίς να τους ζητήσωμεν και χωρίς να τους χρειαζόμεθα.

Σας υπενθυμίζωμεν την δέσμευσίν σας ότι «δεν θα αιφνιδιάσετε κανέναν» τονίζοντάς σας ταυτοχρόνως ότι τα μαθήματα στο Σχολείο μας αρχίζουν την 8 Αυγούστου και οι Εκπαιδευτικοί πρέπει να ευρίσκονται εις τας θέσεις των.

Εναλλακτικώς παρακαλώμεν το Γραφείον του κυρίου Πρωθυπουργού να παρέμβη υπέρ των αποδήμων Ελλήνων.

Επειδή διαβλέπωμεν, ότι όπισθεν της εν λόγω αποφάσεως υποκρύπτεται επερχομένη λαίλαψ κατά των αποδήμων Ελλήνων, ήτις πρόκειται να ενσκύψη μετ` ού πολλού, κοινοποιώμεν το παρόν και εις όλα τα κόμματα της Βουλής των Ελλήνων με την παράκλησιν να προκληθή συζήτησις εις την Βουλήν με θέμα το κόστος της παιδείας των αποδήμων Ελλήνων και η σχέσις των αποδήμων μετά του κράτους μας.

Κοινοποιώμεν επίσης το παρόν εις όλα τα ΜΜΕ κάνοντες ιδιαιτέραν αναφοράν εις την Εφημερδαν «Τα Ν’έα» λόγω της βοηθείας την οποίαν μας παρέσχεν κατά το προηγούμενον έτος εις την ανανέωσιν της αποσπάσεως των εκπαιδευτικών μας και δια την οποίαν δια μίαν ακόμη φοράν την ευχαριστώμεν.

Μετά Τιμής

Θεοφάνης Θανάσης


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://www.alfavita.gr/artro.php?id=40761

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Παρ Ιουλ 29, 2011 9:25 am

Είναι ή δεν είναι να τρελαίνεσαι με όσα διαβάζεις στην καταγγελία του γονέα από τη Γερμανία;

Και πραγματικά ανατρίχιασα διαβάζοντας για τους νεομετανάστες. Που πέρυσι ακόμη τα παιδιά τους ήταν μαθητές σχολείων εντός Ελλάδας. Και τώρα έχουν αναγκαστεί να εκπατριστούν εκ νέου στη Γερμανία. Πολύ απλά γιατί κι ένας δικός μου μαθητής την περσινή χρονιά ακολούθησε και πάλι το δρόμο της ξενιτιάς.

Έτσι κι αλλιώς εμείς οι Θεσπρωτοί έχουμε πολλούς δικούς μας στη Γερμανία. Και οι περισσότεροι έχουν και παιδιά σχολικής ηλικίας. Δε μιλάμε λοιπόν για άγνωστα πρόσωπα κάποιων Ελλήνων του εξωτερικού. Μιλάμε για δικούς μας ανθρώπους. Για δικά μας παιδιά. Που τώρα θα εξαναγκαστούν να ενταχθούν σε γερμανικά σχολεία. Και δε θα μάθουν τη μητρική τους γλώσσα.

Ενώ την ίδια ώρα χιλιάδες παιδιά μεταναστών βρίσκονται στα σχολεία της Ελλάδας. Και διδάσκονται την ελληνική. Από Έλληνες δασκάλους. Πληρωμένους από τον ιδρώτα των Ελλήνων πολιτών.

Υπάρχει μια τεράστια αντίφαση σ' αυτό. Και σίγουρα δεν ανήκω σε εκείνους που τα βάζουν με τους μετανάστες στην Ελλάδα. Μα κάτι παραπάνω με νοιάζει για τους Έλληνες μετανάστες. Και ειδικά για τα Ελληνόπουλα της διασποράς.

Πού θα καταντήσουμε ως έθνος και ως χώρα;

Νομίζω ότι από οπουδήποτε αλλού θα πρέπει να κοπούν χρήματα αλλά όχι από την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού!

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Παρ Ιουλ 29, 2011 9:40 am

Σχετικό με την καταγγελία του κ. Θεοφάνη Θανάση είναι νομίζω και το ακόλουθο:

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=40502

Ο πίνακας των 484 εκπαιδευτικών που πήραν απόσπαση για τις διευθύνσεις εκπαίδευσης.

Ένα μόνο όνομα γνωστού πρόσεξα ανάμεσά τους. Και έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Γιατί πρόκειται για συνάδελφο που διαθέτει υψηλότατα προσόντα. Μετεκπαίδευση, εξομοίωση, δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ. Αλλά και άλλο πτυχίο διετούς σχολής πριν τη φοίτηση σε Ακαδημία. Κι αναρωτιέμαι. Γνωρίζοντας από τις συζητήσεις μας και το αντικείμενο εργασίας στη Διεύθυνση όπου και στο παρελθόν είχε αποσπαστεί. Αυτός είναι ο προορισμός εργασίας ενός ανθρώπου με τόσα χρόνια σπουδές; Να γίνεται γραφιάς;

Ξέρω βέβαια τους λόγους για τους οποίους αυτός ο γνωστός ζητά απόσπαση. Και δεν είναι σίγουρα λόγοι φυγοπονίας. Αλλά βαθιάς απογοήτευσης από το χώρο εργασίας στο σχολείο. Όπου κάθε καινοτομία αποκεφαλίζεται εν τη γενέσει.

Και είναι λέω κρίμα τέτοιοι δάσκαλοι να χαραμίζονται σε θέσεις γραφείου. Ενώ την ίδια ώρα μένουν χωρίς δάσκαλο τα Ελληνόπουλα του εξωτερικού...

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Παρ Ιουλ 29, 2011 10:27 am

"Λουκέτο" σε 799 Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του εξωτερικού


27/07/2011 - 16:37

Λουκέτο θα μπει σταδιακά στα 799 Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας που λειτουργούν στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, όπως ανακοίνωσε η η υφυπουργός Παιδείας Φ.Γεννηματά.

Αναλυτικότερα, η κ. Γεννηματά παρουσίασε την Τρίτη στο Υπουργικό Συμβούλιο νομοσχέδιο που στοχεύσει στο να σταματήσει, όπως ανέφερε, η σπατάληση πόρων στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό.

Στο εξωτερικό λειτουργούν 81 ελληνικά σχολεία, 100 δίγλωσσα και 799 Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας, όπως λέγονται, και τα οποία λειτουργούν εκτός επίσημου συστήματος και δεν παρέχουν καμία πιστοποίηση.

Τα τμήματα αυτά θα κλείσουν σταδιακά, καθώς θα σταματήσουν να δέχονται μαθητές για πρώτη εγγραφή σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα από το σχολικό έτος 2012 - 2013. Η εναλλακτική, που προσφέρεται σε ένα τμήμα για να «επιζήσει», είναι να ενταχθεί στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας υποδοχής.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι εξαιρέσεις από τον γενικό κανόνα θα υπάρξουν μόνον εφόσον επιβάλλεται κάτι τέτοιο από τις τοπικές συνθήκες. [...]

Πηγή: tovima.gr

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://www.alfavita.gr/artro.php?id=40498

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Παρ Ιουλ 29, 2011 3:07 pm



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ


Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΧΤΥΠΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Η κυβέρνηση για δεύτερη συνεχή χρονιά προχωρά σε απροειδοποίητη ανάκληση αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό που συμπλήρωσαν τριετία,αφαιρώντας τους έτσι και το δικαίωμα παράτασης ως την πενταετία.Η πολιτική αυτή δημιουργεί στους συναδέλφους αυτούς πάρα πολλά προβλήματα, οικογενειακά και οικονομικά, και με δεδομένο ότι δε θα αναπληρωθούν από άλλους εκπαιδευτικούς σημαίνει ότι η εκπαίδευση των ελληνοπαίδων εξωτερικού υποβαθμίζεται!

Απαιτούμε να σταματήσει κάθε διαδικασία ανάκλησης και να δοθεί η δυνατότητα στους συναδέλφους να συμπληρώσουν την πενταετία.

Ταυτόχρονα απαιτούμε να δοθεί η δυνατότητα αυτή και σε όσους συναδέλφους υπέστησαν την ίδια διαδικασία πέρυσι και επιθυμούν έστω και τώρα να συμπληρώσουν πενταετία.

Ζητάμε επίσης να προχωρήσει η διαδικασία απόσπασης στο εξωτερικό για όσους συναδέλφους έδωσαν εξετάσεις και πέρασαν.

Να μην κλείσει ή συμπτυχθεί κανένα σχολείο ή τμήμα.

Πρέπει να σημειώσουμε όμως ότι η συγκεκριμένη "μεταχείριση" των αποσπασμένων στο εξωτερικό συναδέλφων δεν είναι ξεκομμένη από την πλήρη απαξίωση της εκπαίδευσης των ελληνοπαίδων εξωτερικού.

Η κυβέρνηση προωθεί την αντικατάσταση των εκπαιδευτικών με ομογενείς που θα έχουν τη δυνατότητα να "καλύψουν" την εκπαιδευτική διαδικασία και γι' αυτό έχει ήδη ξεκινήσει χαρτογράφηση για να καταγραφούν οι ενδιαφερόμενοι!

Η όλη διαδικασία εγείρει πολλά ερωτηματικά. Ποια προσόντα θα έχουν οι ομογενείς αυτοί που θα γίνουν δάσκαλοι; Ποιος θα τους προσλαμβάνει; Με τι καθεστώς; Τι θα διδάσκουν στα παιδιά; Μήπως κι εδώ θα μπλεχτούν ΜΚΟ κι άλλες επιχειρήσεις, όπως συμβαίνει τελευταία και στους δήμους (βλ. Ν. Ιωνία...); Τι μέρος της "εκπαιδευτικής" διαδικασίας θα φορτωθεί στους γονείς; Και τελικά σε τι θα εκπαιδεύονται τα παιδιά αυτά;

Φυσικά όλα αυτά δεν ήρθαν ξαφνικά. Είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής θύελλας που πλήττει τους εργαζόμενους και αφαιρεί εργασιακά, οικονομικά, ασφαλιστικά και μορφωτικά δικαιώματα. Κυβέρνηση και Τρόικα, με τη στήριξη ΝΔ, ΛΑ.ΟΣ, επιχειρούν να θωρακίσουν την κερδοφορία του κεφαλαίου και γι' αυτό φορτώνουν και την κρίση τους στις πλάτες των εργαζομένων.

Η δημόσια εκπαίδευση, άρα και η εκπαίδευση των ελληνοπαίδων εξωτερικού, δεν αποτελεί όαση.Το "νέο" σχολείο της αγοράς που προωθείται, στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, θα βγάζει ημιμαθείς, άρα κι υποταγμένους ανθρώπους, θα ετοιμάζει δηλαδή τους αυριανούς απασχολίσιμους χωρίς δικαιώματα εργαζόμενους, φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις. Το σχολείο αυτό θα είναι φθηνό για το κράτος, ακριβό για τη λαϊκή οικογένεια και κερδοφόρο για την πλουτοκρατία! Τέτοιο σχολείο φτιάχνει παντού η κυβέρνηση. Να γιατί η κυβέρνηση προωθεί το σταμάτημα απόσπασης εκπαιδευτικών στο εξωτερικό και την αντικατάστασή τους με ομογενείς "δασκάλους"!

Ζητάμε ενιαία δημόσια αποκλειστικά δωρεάν εκπαίδευση για όλους τους ελληνόπαιδες εξωτερικού, που θα παρέχεται με ευθύνη του ΥΠΔΒΜΘ και θα είναι αρμονικά ενταγμένη στα σχολεία της χώρας υποδοχής. Καμία επιχειρηματική δράση. Πλήρη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.

Καμία θυσία-την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία!

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5286
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης