Τι δάσκαλος σημερινός, τι κωπηλάτης σε γαλέρα...

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Τι δάσκαλος σημερινός, τι κωπηλάτης σε γαλέρα...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τετ Μαρ 27, 2013 1:27 pm

Από τον πατέρα μου, που ήταν κι εκείνος δάσκαλος, και Βελλαΐτης, έμαθα κάθε αρχή της χρονιάς να καταρτίζω προγραμματισμό. Να βλέπω τι έχω να διδάξω, να μελετάω το ημερολόγιο της χρονιάς, να μοιράζω την ύλη. Κι έχοντας τρέλα με τη διαθεματική προσέγγιση, ας όψεται ο αγαπημένος καθηγητής ο κ. Ματσαγγούρας, να φροντίζω όχι απλά τι θα διδάξω πότε από κάθε μάθημα αλλά και πώς θα συμπέσουν μεταξύ τους τα μαθήματα.

Πιθανότατα η τάση αυτή να ενισχύθηκε και από το πέρασμά μου από τη σχολή πλοιάρχων και τα καράβια. Το να ορίζω δηλαδή το πλάνο ταξιδιού και να καταστρώνω στο χάρτη τη ρότα που θα τραβήξω. Πώς αλλιώς να φτάσεις στο λιμάνι προορισμού αν δεν ξέρεις πούθε θα τραβήξεις;

Βεβαίως κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, όντας πλέον τα ταξίδια μου σε σχολικές αίθουσες, θα λάβεις υπόψη και τα μπουρίνια και τις αχαρτογράφητες ξέρες και τις όποιες αβαρίες του σκάφους. Θα επανακαθορίσεις δηλαδή τον προγραμματισμό λαμβάνοντας και όλα τα ενδιάμεσα δεδομένα υπόψη. Και σίγουρα θα παίξουν ρόλο σημαντικό τα ίδια τα παιδιά, το τσούρμο σου. Γιατί αρχή της χρονιάς δεν τα ξέρεις ακόμη, σιγά σιγά όμως τα γνωρίζεις και καταλαβαίνεις πόσο μπορείς να τρέξεις ή πόσο πρέπει να κάνεις κράτει τις μηχανές.

Και να λοιπόν που φτάσαμε στα τέλη του Μάρτη και φέτος. Και ξαφνικά έσκασε η μπόμπα. Έξι διδακτικές ώρες της ευέλικτης ζώνης να τις αφιερώσουμε, λένε, στη διάδοση της φρουτοφαγίας!

Από τάδε του μήνα, μέχρι τάδε του μήνα. Στις ώρες της ευέλικτης αλλά χωρίς καμιά ευελιξία...

Έχει καμιά σημασία αν εσύ την ίδια περίοδο έχεις προγραμματίσει κάτι άλλο;

Έχει καμιά σημασία αν εσύ ήδη έχεις κάνει πρόγραμμα στην τάξη σου για τη σωστή διατροφή και τη φρουτοφαγία; Και το έχεις εξαντλήσει το θέμα;


Ποιος σε ρωτάει εσένα; Έχει καμιά αξία η γνώμη σου;

Είχε καμία σημασία η γνώμη εκείνου που τράβαγε το κουπί στη γαλέρα; Εσύ τι περισσότερο θαρρείς πως είσαι σήμερα;

Παρά ο άμισθος υπάλληλος του κάθε επιχειρηματία που παίρνει πακέτα; Εκείνος το πακέτο και εσύ το καφάσι. Κι έχοντας και την ευθύνη μη σου στείλει να μοιράσεις σάπια. Δίχως κέρδος κέρατα που λέει και η παροιμία.

Να προωθήσω λέει τη φρουτοφαγία. Σε μια Θεσπρωτία που είναι τίγκα στα φρούτα. Ακόμη και δίπλα στην αυλή του σχολείου. Τα βλέπουμε πεσμένα τα πορτοκάλια να σαπίζουν. Κι έτσι και πας καμιά βόλτα προς Σαγιάδα θα βρεις τους παραγωγούς να τα πουλάνε στο τζάμπα.

Σ' αυτή την περιοχή θα πρέπει εσύ να βοηθήσεις την προώθηση των τυποποιημένων φρούτων της επιχείρησης από τη Θεσσαλονίκη. Στα παιδιά του αγρότη της Θεσπρωτίας. Να του παραδώσεις πλυμένο και σε κασετίνα το ίδιο φρούτο που μπορεί να απλώσει το χέρι του και να το κόψει από το δέντρο στην αυλή του σπιτιού του.

8 πορτοκάλια. 8 μήλα. 8 αχλάδια. Και 7 φρουτοσαλάτες σε μορφή χυμού... Σύνολο 31 μερίδες ανά παιδί.

Για να μάθουν να τρώνε σωστά. Να μην είναι παχύσαρκα. Και να γλιτώσει και έξοδα ο εθνικός οργανισμός υγείας από παιδιά που αρρωσταίνουν λόγω μη φρουτοφαγίας...

Μόνο που από τα παιδιά της τάξης μου κανένα δεν είναι παχύσαρκο. Και τα περισσότερα είναι πετσί και κόκαλο.

Επιπλέον όταν έκανα το πρόγραμμα για τη διατροφή στη συντριπτική τους πλειοψηφία κουβάλησαν φρούτα και χυμούς να φάνε στο ομαδικό πρωινό στην τάξη. Ιδού και οι φωτογραφίες ως αδιάψευστος μάρτυρας:

http://faros.fforumfree.com/t656-topic

Θα μου πεις: Ωραία λοιπόν, κάνε μόνο τη ζωγραφιά...

Και θα σου απαντήσω: Αυτόν ακριβώς τον καιρό πρέπει να ολοκληρώσουμε ομαδικές ζωγραφιές για άλλο διαγωνισμό και που τον ετοιμάζουμε στα πλαίσια ετήσιου πρότζεκτ. Ημερομηνία που θα πρέπει να στείλω τα έργα των παιδιών η 5η Απριλίου με σφραγίδα ταχυδρομείου!

Πώς μπορώ την ίδια περίοδο να κάνω και τις άλλες ζωγραφιές για τα φρούτα που αγαπάνε τα παιδιά; Σε καλλιτεχνικό εργαστήρι θα μετατρέψω την τάξη;

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Τι δάσκαλος σημερινός, τι κωπηλάτης σε γαλέρα...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Πεμ Μαρ 28, 2013 7:17 am

Σηκώνομαι σήμερα το πρωί, τα χάλια μου τα μαύρα. Πήγαινε και δεν πήγαινε το γέρικο σκαρί μου.

Λέω: Ψυχοσωματικό θα είναι, με πείραξε τόσο πολύ αυτή η εντολή άνωθεν που με κάνει να αισθάνομαι ένα μηδενικό.

Πάω στη δουλειά. Χάλια. Ένιωθα να κρυώνω, κοιτάω τα σώματα, παγωμένα. Οικονομία. Λέω αυτό φταίει. Ακούω και τους συναδέλφους στο διάλειμμα να λένε κι αυτοί ότι κρυώνουν σήμερα, επιβεβαιώνω (τρομάρα μου) τη διάγνωση.

Στο μεταξύ βλέπω το ένα μετά το άλλο τα πιτσιρίκια να φεύγουν από το σχολείο. Άρρωστα...

Από βδομάδα που θα τους μοιράσουν φρούτα προφανώς δε θα αρρωσταίνει κανένα.

Γυρίζω σπίτι. Κοκούνιγκ στον καναπέ και ζάπινγκ. Ανάβω και την χαλαζίου στο φουλ. Βυθίζομαι σε λήθαργο. Η κούραση σκέφτομαι...

Τρεις - τέσσερις ώρες είμαι σε μια κατάσταση φθοράς και αφθαρσίας. Και συνεχίζω να κρυώνω.

Επιτέλους αποφασίζω να βάλω θερμόμετρο. 38.

Ποια κατά σειρά ίωση είναι αυτή που περνάω; Έχω χάσει τον μπούσουλα φέτος. Όσες πέρασαν τα παιδιά, τις πέρασα κι εγώ. Κι ας τρώω φρούτα...

Στο σχολείο οικονομία στο πετρέλαιο. Στο σπίτι καθόλου πετρέλαιο, μόνο σόμπες.

Μια αίθουσα τόση δα. Ίσα που χωράνε τα θρανία. Ό,τι ιός κυκλοφορήσει, περνάει από όλους.

Θυμάμαι την έρευνα που έκαναν τις προάλλες. Που ζήτησαν από τους διευθυντές των σχολείων να συμπληρώσουν πόσα παιδιά ακόμη χωράνε σε κάθε αίθουσα. Κι έλεγα γελώντας αν το σύστημα δέχεται και αρνητικούς δείκτες...

Έρευνα όμως για τη συσχέτιση των ασθενειών των μαθητών με το μέγεθος της σχολικής αίθουσας, δε θυμάμαι να έχει γίνει. Να εντοπίσουν δηλαδή αυτό που η δική μου εμπειρία ξέρει καλά μετά από τόσα χρόνια στην εκπαίδευση. Πως όσο μικρότερος ο χώρος διδασκαλίας, τόσες περισσότερες και οι απουσίες.

Για άρρωστος άνθρωπος, πολλά έγραψα. Πρέπει να φυλάξω και δυνάμεις γιατί αύριο είναι η τελευταία μέρα της βδομάδας και δε γίνεται να δηλώσω άρρωστη. Θα χρειαστεί χαρτί γιατρού. Εγώ όμως δεν έχω κουράγιο να φτάσω σε γιατρό. Όπως την προηγούμενη φορά που πήγα στο Κέντρο Υγείας και περίμενα στον παγωμένο διάδρομο αναμονής γύρω στις 3,5 ώρες.

Σε ιδιώτη; Δώσε μου πρώτα εσύ αντί για μήλα και αχλάδια τα πενηντάρι και να πάω. Ντρέπομαι που το λέω αλλά πια το τσιγκουνεύομαι ακόμη και όταν αρρωσταίνω. Λέω ίωση είναι, θα κάνει τον κύκλο της, θα περάσει. Τι θα μου κάνει και ο γιατρός;

Μετά είναι και ο διαγωνισμός της Helmepa Junior. Πρέπει να ετοιμαστούν τα έργα και ως την ερχόμενη Παρασκευή να ταχυδρομηθούν.

Ασπιρίνη λοιπόν. Για τον πυρετό. Και καμιά ενισχυμένη βιταμίνη C με εχινάτσια. Τσάι με μέλι και πολύ ύπνο. Θα χρειαζόμουν και καμιά σουπίτσα, αλλά δεν αντέχω να τη φτιάξω. Εξάλλου ακόμη και ο εθνικός οργανισμός υγείας λέει πως χρειαζόμαστε φρούτα για να μην αρρωσταίνουμε και όχι σουπίτσες με κοτόπουλο...


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης