ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Ιαν 13, 2013 10:48 am

Εδώ και λίγες μέρες η Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας απέκτησε νέους περιφερειακούς διευθυντές. Αποκτήσαμε κι εμείς στην Ήπειρο, την κ. Θεοδώρα Χουλιάρα.

http://paideia.forumotion.com/t1590-topic

Δεν πρόλαβε όμως η γυναίκα να αναλάβει καθήκοντα και να παραλάβει τη σκυτάλη από την προκάτοχό της και άρχισαν οι επιθέσεις. Τους ενόχλησε που είναι γυναίκα; Τους ενόχλησε που είναι από την Πρωτοβάθμια; Όχι! Η κομματική ιδιότητα της κ. Χουλιάρα ήταν που προκάλεσε γκρίνιες. Συγκεκριμένα η νέα περιφερειακή διευθύντρια εκπαίδευσης Ηπείρου είναι στέλεχος της ΔΗΜΑΡ. Και η ΔΗΜΑΡ όπως όλοι γνωρίζουμε ένας από τους τρεις εταίρους της σημερινής συγκυβέρνησης του τόπου.

Έτσι η κ. Χουλιάρα αναγκάστηκε να δώσει την ακόλουθη απάντηση:

«Η προκήρυξη περιείχε προαπαιτούμενα και συνεκτιμώμενα κριτήρια. Δε νιώθω ότι η επιλογή μου έγινε με αμιγώς πολιτικά χαρακτηριστικά. Πολλοί στον έντυπο τύπο αναφέρθηκαν μόνο στον πολιτικό χώρο στον οποίο ανήκω, χωρίς την παραμικρή αναφορά σε άλλα προσόντα και στην πορεία μου. Δεν θα ακολουθήσω τη λογική να διαψεύδω πράγματα που δεν με αφορούν, να αλλάζω προθέσεις άλλων, ούτε και να μάθω ανάγνωση σε κάποιον που όταν διαβάζει κάτι δεν καταλαβαίνει τι λέει. Δεν πρόκειται φυσικά να αρνηθώ και τίποτε από το παρελθόν μου», σημείωσε με νόημα η κα Χουλιάρα.

http://thesprotia-news.blogspot.gr/2013/01/blog-post_6638.html

Με αφορμή αυτή τη δήλωση θελήσαμε κι εμείς να ψάξουμε ποια είναι αυτά τα προαπαιτούμενα και συνεκτιμώμενα κριτήρια και προσόντα για να γίνει κάποιος περιφερειακός διευθυντής. Και ξεκινήσαμε από πού αλλού; από τη σχετική προκήρυξη πλήρωσης των θέσεων:


03-12-12 Προκήρυξη θέσεων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης

Δελτίο Τύπου


Προκηρύσσονται οι 13 θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για την πλήρωση των θέσεων μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις οι μόνιμοι Εκπαιδευτικοί της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων είναι η Παρασκευή 14η Δεκεμβρίου.

Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία έχουν οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν:

α) πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή άλλο ισότιμο τίτλο της ημεδαπής ή αλλοδαπής,

β) δεκαπενταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία,

γ) σημαντικά επιστημονικά και διοικητικά προσόντα.

Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία έχουν και οι ήδη υπηρετούντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης.

http://www.minedu.gov.gr

Βλέπουμε λοιπόν ότι από τα τέσσερα κριτήρια που τίθενται τα τρία πρώτα, να είσαι μόνιμος εκπαιδευτικός της δημόσιας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, να έχεις πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και 15ετή εκπαιδευτική πείρα είναι τελείως ξεκάθαρα. Τι όμως σημαίνει εκείνο το σημαντικά επιστημονικά και διοικητικά προσόντα; Και το οποίο προφανώς έπαιξε και το σημαντικότερο ρόλο στην επιλογή των περιφερειακών διευθυντών αφού τα άλλα τα διαθέτουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί.

Το ερώτημα είναι δύσκολο να απαντηθεί αφού η προκήρυξη δεν διευκρινίζει τι ακριβώς θεωρείται σημαντικό. Δε λέει για παράδειγμα πως πρέπει να έχεις διδακτορικό, να ξέρεις δυο ξένες γλώσσες, να κατέχεις από υπολογιστές. Ούτε και θέτει ως προαπαιτούμενο να έχεις υπηρετήσει ως διευθυντής εκπαίδευσης πριν γίνεις περιφερειακός διευθυντής, όπως τουλάχιστον σε άλλους καιρούς ήταν απαραίτητο για να αναδειχθείς στην ιεραρχία της διοίκησης, να έχεις δηλαδή υπηρετήσει στο προηγούμενο σκαλοπάτι.

Αφού λοιπόν είναι δύσκολο να απαντήσουμε στη γενική του μορφή το ερώτημα, θα το ψάξουμε ως προς την κ. Χουλιάρα, που θεωρεί αδικημένο τον εαυτό της με την κριτική που της ασκήθηκε και καθώς δε μας αρέσουν οι αδικίες. Ένας λόγος παραπάνω που είναι γυναίκα και από την Πρωτοβάθμια και ξέρουμε ότι η όποια κριτική σε βάρος της μπορεί να ξεκινά και από αυτά και μόνο καθώς παρά την ισότητα των δύο φύλων ακόμη μερικοί θεωρούν ότι τέτοιες θέσεις ανήκουν σε άντρες ενώ εξακολουθεί να επικρατεί και η αντίληψη για την ανωτερότητα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5280
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Ιαν 13, 2013 1:14 pm

Ιδού λοιπόν τι εντοπίσαμε στο διαδίκτυο για τα ιδιαίτερα προσόντα της κ. Χουλιάρα:

Η κα Χουλιάρα είναι διευθύντρια του 2ου δημοτικού σχολείου Άρτας, έχει θητεύσει ως αποσπασμένη στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και έχει μάστερ στις Επιστήμες της Αγωγής.

http://www.agon.gr/news/117/ARTICLE/19885/2013-01-03.html

Με βάση αυτά τα στοιχεία και για να τα επιβεβαιώσουμε αναζητήσαμε στο σάιτ της Πρωτοβάθμιας της Άρτας το σχετικό πίνακα ανακήρυξης διευθυντών. Και να τι βρήκαμε:


http://dipe.art.sch.gr/news/telikos_pinakas_stelexon.pdf

Αυτό λοιπόν που βλέπουμε είναι ότι η κ. Χουλιάρα όταν κρίθηκε για διευθύντρια σχολικής μονάδας το καλοκαίρι του 2011 διέθετε 11,5 μόρια επιστημονικών προσόντων και 1,63 μόρια διοικητικών προσόντων. Το σίγουρο είναι πως τα τελευταία, τα διοικητικά, έχουν στο μεταξύ αυξηθεί αφού η κ. Χουλιάρα υπηρέτησε το διάστημα αυτό ως διευθύντρια σχολείου. Και ξέροντας πως για κάθε χρόνο παίρνεις 0,5 μόρια, καταλαβαίνουμε πως κατά τη διαδικασία επιλογής περιφερειακών διευθυντών δεν μπορεί να είχε περισσότερα από 2,5 μόρια. Είναι αυτά σημαντικά διοικητικά προσόντα; Προφανώς είναι για να επιλεγεί. Πάντως στον ίδιο πίνακα βλέπουμε ότι σχεδόν οι μισοί συνυποψήφιοι της κ. Χουλιάρα στην Άρτα είχαν περισσότερα διοικητικά προσόντα από εκείνη. Ανάλογη κατάσταση είχαμε και στο δικό μας νομό αλλά και στους άλλους νομούς της Ηπείρου. Και μιλάμε μόνο για Πρωτοβάθμια, ο Περιφερειακός Διευθυντής όμως επιλέγεται ενιαία και από την Πρωτοβάθμια και από τη Δευτεροβάθμια. Μπορεί βέβαια εδώ να υποθέσει κανείς ότι δεν έκαναν αιτήσεις αρκετοί από τους συναδέλφους αυτούς με τα πολλά διοικητικά προσόντα. Το ένα είναι αυτό. Και το άλλο είναι πως η προκήρυξη μιλούσε και για επιστημονικά προσόντα και εκεί σίγουρα η κ. Χουλιάρα βλέπουμε να υπερτερεί πολλών άλλων συνυποψηφίων της στην Άρτα αλλά και στους άλλους νομούς. Πρώτη πάντως δεν ήταν σε επιστημονικά προσόντα ούτε στην Άρτα ούτε πολύ περισσότερο σε ολόκληρη την Ήπειρο.

http://srv-ipeir.pde.sch.gr

Από τους δικούς μας βέβαια διευθυντές σχολείων, της Θεσπρωτίας, η κ. Χουλιάρα διαθέτει περισσότερα μόρια επιστημονικής κατάρτισης, αφού ο πρώτος σε αυτά είχε μόλις 9,5 μόρια όμως στα γειτονικά Γιάννενα υπήρχαν δέκα συνολικά υποψήφιοι διευθυντές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με περισσότερα από 11,5 μόρια. Αυτό όμως, θα το ξαναπώ, δε σημαίνει τίποτε. Γιατί μπορεί οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί να μην έκαναν αίτηση για περιφερειακοί διευθυντές. Και το ξέρω από προσωπική πείρα ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβαίνει αφού κι εγώ απέφυγα να κάνω αίτηση για διευθύντρια σχολείου ενώ είχα αρκετά επιστημονικά μόρια, περισσότερα τουλάχιστον από το μέσο όρο των μορίων των επιλεγέντων ως διευθυντών. Δε με ενδιέφερε αυτή η καρέκλα. Κι αυτό μπορεί να συμβαίνει και σε άλλους συναδέλφους. Τι φταίει λοιπόν η κ. Χουλιάρα να την κατηγορούν αν οι άλλοι δεν έκαναν αίτηση... Για να κάνουν μια τέτοια κατηγορία θα πρέπει να διαθέτουν και τα ανάλογα στοιχεία, ποιοι δηλαδή ήταν οι άλλοι που απορρίφθηκαν και τι μόρια διέθεταν. Έχουμε τέτοια στοιχεία; Νομίζω πως όχι. Εγώ τουλάχιστον δεν τα εντόπισα.

Ας δούμε όμως τι σημαίνει να έχεις 11,5 μόρια στα επιστημονικά προσόντα. Σύμφωνα με τους σχετικούς νόμους για τις κρίσεις των διευθυντών το διδακτορικό έπαιρνε 6 μόρια, το μεταπτυχιακό 4, η μετεκπαίδευση 3, το δεύτερο πτυχίο 3, οι ΤΠΕ πρώτου επιπέδου 2 μόρια και οι ΤΠΕ δεύτερου επιπέδου 3 μόρια, οι ξένες γλώσσες σε επίπεδο Β2 1,5 μόρια και ανώτερου επιπέδου 2,5 μόρια, η δεύτερη ξένη γλώσσα από 0,75 έως 1,25, επιμόρφωση σε ΣΕΛΕΤΕ 1 μόριο και 1 μόριο για δεύτερο πτυχίο παιδαγωγικής ακαδημίας.

Ξέροντας λοιπόν ότι η κ. Χουλιάρα διαθέτει μάστερ, και άρα 4 μόρια από αυτό, τα υπόλοιπα μόρια ως τα 11,5 που διαθέτει μπορεί να προέρχονται από τους εξής συνδυασμούς:

1. Διδασκαλείο (3), ΤΠΕ Β' (3), ξένη γλώσσα Β2 (1,5). Συν 4 μόρια από το μεταπτυχιακό σύνολο 11,5 μόρια. Αυτός είναι και ο πιο εύκολος συνδυασμός αφού στην πράξη σημαίνει πως έχεις πάει δύο χρόνια στη μετεκπαίδευση, γύρω στις 150 ώρες σε σεμινάρια υπολογιστών και έχεις και ένα πτυχίο ξένης γλώσσας επιπέδου lower. Μπορείς όμως έτσι να έχεις κάνει μεταπτυχιακό; Χμ, κομματάκι δύσκολο αν δεν έχεις πτυχίο πανεπιστημίου αλλά ακαδημίας. Πού να ξέρουμε όμως τι έχει και τι δεν έχει η κ. Χουλιάρα;

2. Πτυχίο ΑΕΙ (3), ΤΠΕ Α' (2), ξένη γλώσσα ανώτερη του Β2 (2,5). Συν 4 μόρια από το μεταπτυχιακό σύνολο και πάλι 11,5 μόρια. Αυτός ο συνδυασμός είναι πιο δύσκολος γιατί όπως και να το κάνουμε άλλο πράγμα είναι να έχεις εκπαιδευτική άδεια και να φοιτάς στη μετεκπαίδευση και άλλο να εργάζεσαι και να σπουδάζεις για να πάρεις και πτυχίο πανεπιστημίου. Βέβαια αν έχεις πάρει απόσπαση στο πανεπιστήμιο και εργάζεσαι εκεί, είναι πολύ πιο εύκολο από κάθε άποψη να πάρεις παράλληλα και ένα πτυχίο. Όπως το έχουν κάνει αρκετοί συνάδελφοι.

Θα μπορούσαμε να σκεφτούμε και μερικούς ακόμη συνδυασμούς αλλά τι νόημα έχει; Ούτως ή άλλως είναι βέβαιο πως η κ. Χουλιάρα ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς που περιγράφει η προκήρυξη διαθέτει ικανά επιστημονικά προσόντα. Δηλαδή στους έχοντες 15 έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας. Για τις νεότερες γενιές δεν το συζητάμε, είναι πολλοί εκείνοι που διαθέτουν και διδακτορικό. Στους παλιούς όμως το μεταπτυχιακό είναι σίγουρα κάτι το σημαντικό. Άρα δικαίως του λόγου η κ. Χουλιάρα διαμαρτύρεται που παραβλέπουν την πορεία της.

Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, εκεί που οι επικριτές της μπορεί να έχουν κάποιο δίκιο είναι πως αφενός η διοικητική της εμπειρία είναι αρκετά μικρή (αντιστοιχεί σε μια τετραετία και κάτι σε θέση διευθυντή σχολικής μονάδας κι αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί σημαντικό διοικητικό προσόν για να γίνεις περιφερειακός διευθυντής, όμως δεν είναι και τελείως άπειρη) και αφετέρου στα επιστημονικά προσόντα υπάρχουν και άλλοι με περισσότερα. Το τελευταίο όμως, το ξαναλέω, χρειάζονται στοιχεία για να αποδειχθεί, πως είχαν κάνει αίτηση αυτοί με τα περισσότερα μόρια και είχαν και διοικητική εμπειρία τουλάχιστον ίση με της κ. Χουλιάρα και όμως παραμερίστηκαν. Τέτοια όμως στοιχεία δεν έχουν δοθεί...

Ας βρουν λοιπόν τα στοιχεία και τότε να το κουβεντιάσουμε το ζήτημα. Με υποθέσεις και μόνο τι συμπέρασμα να βγάλουμε;

Με όλα λοιπόν αυτά τα δεδομένα θεωρώ πολύ έξυπνη την απάντηση της κ. Χουλιάρα πως η επιλογή δεν έγινε με αμιγή πολιτικά κριτήρια! Δεν την έβαλαν δηλαδή με μηδενικά προσόντα περιφερειακή διευθύντρια απλά και μόνο γιατί ήταν στέλεχος της ΔΗΜΑΡ και η ΔΗΜΑΡ σήμερα μέλος της συγκυβέρνησης. Όμως μας αφήνει να καταλάβουμε ότι και αυτό έπαιξε το ρόλο του. Γι' αυτό και με νόημα σημείωσε πως δεν αρνείται το παρελθόν της.

Άρα, το ηθικό δίδαγμα. Προς κάθε επίδοξο περιφερειακό διευθυντή στο μέλλον. Δεν αρκεί να είναι κομματικό στέλεχος κάποιου κόμματος εξουσίας, πρέπει και κάποια στοιχειώδη προσόντα να έχει. Και από την άλλη, μην ονειρεύεσαι να γίνεις περιφερειακός διευθυντής όσα μόρια και αν έχεις αν δεν είσαι και στέλεχος κάποιου κόμματος εξουσίας. Γιατί οι θέσεις αυτές όπως και να το κάνουμε είναι θέσεις εξουσίας και η κάθε κυβέρνηση τοποθετεί τους δικούς της για να έχει το κεφάλι της ήσυχο πως θα υλοποιήσουν πιστά το κυβερνητικό σχέδιο για την εκπαίδευση.

Εξάλλου ποιος άνθρωπος που είναι αντίθετος ιδεολογικά με την κυβέρνηση του τόπου θέλει μια τέτοια καρέκλα; Ειδικά αν έχει και αυξημένα επιστημονικά προσόντα; Να την κάνει τι; Να έρχεται καθημερινά σε σύγκρουση με τον εαυτό του; Πχ προσωπικά δε θα ήθελα ούτε υποδιεύθυντρια σχολείου να γίνω.

Προς τι λοιπόν η γκρίνια; Λες και δεν ξέρουμε πως ο περιφερειακός διευθυντής θέλει δε θέλει θα εκτελέσει τις εντολές που θα λάβει άνωθεν αλλιώς θα πάει πίσω στο σχολείο του;

Δε μας φταίει λοιπόν η κ. Χουλιάρα ως πρόσωπο. Που κατέλαβε αυτή τη θέση. Άλλα μας φταίνε και να έχουμε το θάρρος να τα λέμε στα ίσα. Μας φταίει το ίδιο το σύστημα που είναι αυτό που είναι μα μην ξεχνάμε τη συλλογική ευθύνη όλων των πολιτών μιας χώρας όταν το σύστημα νοσεί. Καθώς και την υποχρέωσή τους να αγωνιστούν μέσα στα πλαίσια του συντάγματος να το κάνουν καλύτερο.


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5280
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Ιαν 13, 2013 2:12 pm

Από και και πέρα όμως. Πέρα δηλαδή από την κριτική στο πρόσωπο. Και που μεταξύ μας δε νομίζω ότι προήλθε από αντικυβερνητικούς κύκλους, τουλάχιστον όχι της αριστεράς. Γιατί κανένας αριστερός που έχει το μυαλό του στη θέση του δε θα ήθελε να γίνει περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης στον καιρό του μνημονίου. Άρα το πιθανότερο η γκρίνια να προήλθε από εκείνους ακριβώς που είχαν πιθανότητες να καθίσουν στην καρέκλα αλλά στάθηκαν άτυχοι... Ένας λόγος παραπάνω δηλαδή να μας αφήνει παγερά αδιάφορους αυτή η γκρίνια. Ή όπως λέει και η παροιμία, από πίτα που δε θέλεις να φας τι σε νοιάζει ποιος τη δάγκωσε ή και την έφαγε με μια μπουκιά. Ήθελες εσύ να φας; Όχι. Σκασίλα σου λοιπόν.

Ποιο όμως ενδιαφέρει κι εμάς; Και ενδιαφέρει και όλους; Η εκπαιδευτική πολιτική που θα κληθεί και η κ. Χουλιάρα και ο κάθε άλλος περιφερειακός διευθυντής ανά την Ελλάδα να υλοποιήσει. Οι συγχωνεύσεις των σχολείων πι χι. Οι αναγκαστικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση που όλο και πλησιάζει. Οι ελλείψεις προσωπικού. Και τόσα άλλα...

Η αριστερά λοιπόν έχει αλλού το ενδιαφέρον της στραμμένο. Και πρέπει να το έχει. Και όχι στις καρέκλες. Αυτά τουλάχιστον είναι τα συνεκτιμώμενα και προαπαιτούμενα προσόντα κάθε αριστερού. Να μην πάσχει από μανία προσωπικής ανάδειξης και κατάληψης καρέκλας. Αλλά πώς το λαϊκό κίνημα θα ανέβει και θα πάρει αυτό που του ανήκει, την εξουσία στα χέρια του. Τα άλλα τα αφήνουμε στους εκάστοτε υπηρέτες του συστήματος. Και τους αφήνουμε και να τρώγονται μεταξύ τους για τις καρέκλες.

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5280
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Δευ Ιαν 14, 2013 9:28 am

Ας δούμε τώρα ένα συγκεκριμένο παράδειγμα νέου εκπαιδευτικού. Με αφορμή μια σχετική παρατήρηση που έκανα παραπάνω για τα αυξημένα προσόντα των εκπαιδευτικών της νεότερης γενιάς. Αφορά συναδέλφισσα που συνυπηρετούμε, άλλα εκπαιδευτικό που βρίσκεται υπό τις διαταγές της νέας περιφερειακής διευθύντριας Ηπείρου.

Ήξερα ήδη πως η κοπέλα διαθέτει αυξημένα προσόντα. Σήμερα της ζήτησα όμως να μου τα πει αναλυτικά. Και αναφέρω τι μου είπε:

1. Δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ (μόρια 3)

2. Δύο μεταπτυχιακά (μόρια 4 νομίζω... γιατί αν θυμάμαι καλά μοριοδοτείται μόνο το ένα... εκείνο που δεν ξέρω και πρέπει να ξαναδώ το νόμο είναι αν ισχύει για όλες τις κρίσεις)

3. Διδακτορικό (μόρια 6)

4. Μετεκπαίδευση (μόρια 3)

5. ΤΠΕ Β' επιπέδου (μόρια 3)

6. Τρεις ξένες γλώσσες, η μία σε επίπεδο ανώτερο του Β2, άρα 2,5 μόρια, οι άλλες σε επίπεδο Β2 (θαρρώ πως και εδώ μοριοδοτείται μόνο η δεύτερη ξένη γλώσσα και για το συγκεκριμένο επίπεδο είναι μόλις 0,75 μόρια)

Πάμε τώρα να κάνουμε την πρόσθεση. 22,25!!!!!

Μόνο που η συναδέλφισσα έχει 13 χρόνια υπηρεσίας. Και καθόλου διοικητική εμπειρία... Επιπλέον δεν είναι και μέλος κόμματος και δη κόμματος εξουσίας.

Έτσι είναι υποχρεωμένη να ζει με μισθό γύρω στα 1.000 ευρώ.

Όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοι της νεότερης γενιάς που διαθέτουν αυξημένα επιστημονικά προσόντα. Για παράδειγμα στο σχολείο μου υπάρχουν τουλάχιστον άλλοι δύο εκπαιδευτικοί που έχουν δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακό και τώρα κάνουν και διδακτορικό.

Από την άλλη οι Περιφερειακοί διευθυντές αφενός παίρνουν αυτόματα με την επιλογή τους τον Α' βαθμό, δηλαδή βασικό μισθό πάνω από 2.000 και επιπλέον επίδομα θέσης 900 ευρώ. Δηλαδή 3.000 ευρώ περίπου... Πόσα τους μένους με τις κρατήσεις δεν ξέρω. Πάντως η ψαλίδα είναι τεράστια και σαφέστατα άδικη όταν οι χαμηλά αμειβόμενοι διαθέτουν επιστημονικά προσόντα σαν αυτά που περιέγραψα.

Και το θέμα δεν είναι να κοπούν οι μισθοί των Περιφερειακών διευθυντών ή των άλλων στελεχών μα να αυξηθούν οι μισθοί των χαμηλόμισθων. Γιατί είναι πραγματικά τραγικό υπάλληλοι με τόσα προσόντα να πληρώνονται με μισθούς κυριολεκτικά πείνας!

Το λέω εγώ που λόγω ετών υπηρεσίας παίρνω ακόμη έναν καλό μισθό που με κάνει όμως να ντρέπομαι όταν βλέπω γύρω μου τόσο προσοντούχους συναδέλφους που πρέπει να τα φέρουν βόλτα με 1.000 ή και λιγότερα ευρώ ορισμένοι. Κι ας έχουν εκείνοι τόσα προσόντα και ας κάνουμε την ίδια δουλειά ή για να είμαστε δίκαιοι, να εργάζονται εκείνοι και με μεγαλύτερο διδακτικό ωράριο λόγω των ετών υπηρεσίας...




___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5280
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τρι Ιαν 15, 2013 5:21 am

ΠΡΟΣΟΧΗ - ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ 2002 ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ...

ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ. ΠΟΣΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΛΑΔΗ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΔΕ ΛΕΝΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ...


(Όπως αναφέρεται στο ΠΔ25 και ΦΕΚ 20τΑ/7-2-2002 περί επιλογής στελεχών εκπαίδευσης)


Αναδημοσίευση από http://edu.klimaka.gr

Αρθρο 18 - Κριτήρια Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και ΣΕΚ

Τα κριτήρια επιλογής των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και ΣΕΚ διακρίνονται στις κατηγορίες του άρθρου 4 παρ. 1 και έχουν ως εξής:

Α΄ Μοριοδοτούμενα κριτήρια.

1. Επιστημονική και Παιδαγωγική Κατάρτιση και εμπειρία.

α) Διδακτορικό δίπλωμα μονάδες 8

β) Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ή πτυχίο της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης μονάδες 4

γ) Μετεκπαίδευση δύο ετών μονάδες 4

δ) Ετήσια επιμόρφωση (ΣΕΛΔΕ, ΣΕΛΜΕ, καθώς και ΠΑΤΕΣ, εφόσον το πτυχίο αυτής δεν αποτελεί προσόν διορισμού) μονάδες 1,50

ε) Εξάμηνη επιμόρφωση μονάδες 1

στ) Τρίμηνη επιμόρφωση, καθώς και επιμόρφωση στα ΠΕΚ, εκτός της εισαγωγικής μονάδες 0,50

ζ) Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες μονάδες 1

η) Δεύτερο πτυχίο Πανεπιστημίου μονάδες 3

θ) Άλλο πτυχίο ΤΕΙ για επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ΣΕΚ, μονάδες 1,50

ι) Πτυχίο ΠΑ ή ΣΝ, που δεν χρησιμοποιήθηκε για διορισμό, μονάδες 1

ια) Πτυχίο Πανεπιστημίου που χρησιμοποιήθηκε για απόκτηση πτυχίου Π.Α. ή Σ.Ν., μονάδες 1

ιβ) Πανεπιστημιακό πτυχίο ή μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, που αποκτήθηκε στην αλλοδαπή, ως αποδεικτικό γνώσης ξένης γλώσσας, καθώς και επάρκεια ή Proficiency ή αντίστοιχοι τίτλοι άλλων γλωσσών μονάδες 1,50

ιγ) Lower ή αντίστοιχοι τίτλοι άλλων γλωσσών, μονάδες 0,50

Στην περίπτωση που ο υποψήφιος έχει διδακτορικό δίπλωμα και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στον ίδιο επιστημονικό τομέα μοριοδοτείται μόνο το διδακτορικό.

Στην περίπτωση που ο υποψήφιος κατέχει περισσότερα του ενός αποδεικτικά γνώσης της ίδιας ξένης γλώσσας μοριοδοτείται μόνο το ανώτερο.

2. Υπηρεσιακή κατάσταση και διδακτική εμπειρία:

α) Εκπαιδευτική υπηρεσία πέρα από την απαιτούμενη για επιλογή, μονάδες 0,50 για κάθε έτος και μέχρι 8.

β) Διδακτικό έργο σε Σχολές Μετεκπαίδευσης, ΣΕΛΔΕ, ΣΕΛΜΕ και ΠΕΚ μονάδες 0,30 για κάθε έτος και μέχρι 1,50. Σε περίπτωση που το διδακτικό έργο είναι διάρκειας βραχύτερης του έτους μοριοδοτείται ανά τρίμηνο με 0,10 της μονάδας.

γ) Αυτοδύναμη διδασκαλία σε Πανεπιστήμια ή Τ.Ε.Ι., που ανατέθηκε με απόφαση του οικείου τμήματος, 0,50 για κάθε ακαδημαϊκό έτος και μέχρι 2 μονάδες.

Οι αξιολογικές μονάδες για το διδακτικό έργο δεν αθροίζονται όταν συμπίπτουν χρονικά.

3. ΄Ασκηση διοικητικών καθηκόντων και καθοδηγητικού έργου :

α) Άσκηση καθηκόντων Διευθυντή Σχολικής Μονάδας ή ΣΕΚ μονάδα 1 για κάθε έτος και μέχρι 4.

β) Άσκηση καθηκόντων Διευθυντή Εκπαίδευσης ή Προϊσταμένου Γραφείου Εκπαίδευσης ή Προϊσταμένου Διεύθυνσης του ΥΠ.Ε.Π.Θ. ή Προέδρου ή Διευθύνοντος Συμβούλου ή Διευθυντή Οργανισμού που εποπτεύεται από το ΥΠ.Ε.Π.Θ. 1 μονάδα για κάθε έτος και μέχρι 4.

γ) Άσκηση καθηκόντων Σχολικού Συμβούλου 1 μονάδα για κάθε έτος και μέχρι 3.

δ) Άσκηση καθηκόντων Διευθυντή ή Υποδιευθυντή Σχολών Επιμόρφωσης 0,50 της μονάδας για κάθε έτος και μέχρι 1.

ε) Άσκηση καθηκόντων Υποδιευθυντή Σχολικής Μονάδας ή Υπεύθυνου Τομέα ΣΕΚ ή Προϊσταμένου Τμήματος του ΥΠ.Ε.Π.Θ. ή τμήματος εκπαιδευτικών θεμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ή υπεύθυνου Κ.Π.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ.Π. ή Γραφείου Σ.Ε.Π. ή Ε.Κ.Φ.Ε. ή ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ή Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων ή Αγωγής Υγείας ή Προϊσταμένου μέχρι τριθέσιων δημοτικών σχολείων ή νηπιαγωγείων 0,50 μονάδες για κάθε έτος και μέχρι 1.

στ) Συμμετοχή σε Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια μονάδες 0,50 για κάθε έτος και μέχρι 1.

ζ) Συμμετοχή σε Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια μονάδα 0,5 για κάθε έτος και μέχρι 1.

η) Συμμετοχή στο Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων μονάδας 0,5 για κάθε έτος και μέχρι 1.

θ) Συμμετοχή στο Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης ή Προϊσταμένων Γραφείων Εκπαίδευσης μονάδας 0,5 για κάθε έτος και μέχρι 1.

Σε περίπτωση παράλληλης συμμετοχής στα Συμβούλια των περιπτώσεων στ΄, ζ΄, η΄ και θ΄ οι μονάδες δεν αθροίζονται.

Το σύνολο των μονάδων από τη μοριοδότηση των κριτηρίων της άσκησης διοικητικών καθηκόντων ή καθοδηγητικού έργου δεν υπερβαίνει τις 5.

Β΄ Κριτήρια που συνάγονται από τις αξιολογικές εκθέσεις, οι οποίες συντάσσονται σε 50βαθμη κλίμακα.
Εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του άρθρου 10.

Γ΄ Κριτήρια που συνεκτιμώνται από το οικείο Συμβούλιο Επιλογής.

Συγγραφικό και Ερευνητικό έργο, όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 10, κεφάλαιο Γ, παράγραφος 1 του παρόντος, μονάδες μέχρι 3 για την α περίπτωση, μέχρι 2 για τη β περίπτωση, μέχρι 2 για τη γ περίπτωση, μέχρι 1 για τη δ περίπτωση και συνολικά μέχρι 4 μονάδες.

Άλλα συνεκτιμώμενα κριτήρια κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του κεφαλαίου Γ του άρθρου 10 του παρόντος.


Έχει επεξεργασθεί από τον/την ΜΑΡΙΟΡΗ στις Τρι Ιαν 15, 2013 5:49 am, 1 φορά

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5280
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τρι Ιαν 15, 2013 5:35 am

ΠΑΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΤΑ ΙΣΧΥΟΝΤΑ ΣΗΜΕΡΑ...

ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ http://www.alfavita.gr/old/19397

Με το νέο ν. 3848/2010 καθορίστηκαν τα κριτήρια με τα οποία αναμένεται να γίνει το 2011 η επιλογή περίπου 20.000 διευθυντών και υποδιευθυντών σχολείων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης.


Τα κριτήρια

Τα κριτήρια επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. αποτιμώνται ως εξής:

Το κριτήριο της επιστημονικής – παιδαγωγικής συγκρότησης αξιολογείται με 24 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο,

Το κριτήριο της υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας αξιολογείται με 14 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

α) Υπηρεσιακή κατάσταση: 8 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

β) Διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία: 6 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

γ) Προσωπικότητα - γενική συγκρότηση: 15 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

δ) Συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο: 12 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Το κριτήριο αυτό αποτιμάται με βάση τις αξιολογικές εκθέσεις του υποψηφίου που προβλέπονται κατά νόμο.

Ως διευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί με βαθμό Α΄ και οκταετή, τουλάχιστον, εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα επί πέντε τουλάχιστον έτη, από τα οποία τουλάχιστον τρία σε αντίστοιχους με την προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας.

1. Επιστημονική και Παιδαγωγική συγκρότηση (έως 24 μονάδες)

Διδακτορικό Δίπλωμα στον τομέα των επιστημών αγωγής ή της οργάνωσης-διοίκησης εκπαίδευσης : 6 μονάδες.

Μεταπτυχιακός τίτλος στον τομέα των Επιστημών Αγωγής ή της οργάνωσης-Διοίκησης εκπαίδευσης ή στον επιστημονικό χώρο της αντίστοιχης ειδικότητας: 4 μονάδες.

Μετεκπαίδευση σε διδασκαλείο: 3 μονάδες

Πτυχίο Α.Ε.Ι ή Τ.Ε.Ι: 3 μονάδες

Πτυχίο Παιδ. Ακαδημίας ή σχολής Νηπιαγωγών εφόσον δεν χρησιμοποιήθηκε για διορισμό: 1 μονάδα.

ΣΕΛΔΕ , ΑΣΠΑΙΤΕ, ΣΕΛΕΤΕ : 1 μονάδα

Νέες τεχνολογίες, 1 επίπεδο: 2 μονάδες

Νέες τεχνολογίες, 2 επίπεδο: 3 μον ( σε περίπτωση κατοχής τίτλων των δύο επιπέδων 1 και 2 μοριοδοτείται μόνο το επίπεδο 2 )

Ξένες γλώσσες: επίπεδο Β2: 1,5 μον , επίπεδο ανώτερο του Β2: 2,5 μονάδες. (σε περίπτωση κατοχής δύο ή περισσοτέρων τίτλων στην ίδια γλώσσα, μοριοδοτείται η ανώτερη). Δεύτερη ξένη γλώσσα μοριοδοτείται κατά το ήμισυ.

Υπηρεσιακή κατάσταση – Διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία (έως 14 μονάδες)

Υπηρεσιακή κατάσταση (έως 8 μονάδες) 0, 50 μονάδα για κάθε έτος πέραν των 8 ετών εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας που είναι προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή στη διαδικασία

Διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία (έως 6 μονάδες)

Αναλυτικά:

α. άσκηση καθηκόντων Παρέδρου επί θητεία στο Π.Ι, Περιφερειακού Δ/ντή, Σχολικού Συμβούλου, Δ/ντή Εκπαίδευσης, Προϊσταμένου Γραφείου, Δντή Σχολείου, Υποδιευθυντή σχολείου, Προϊσταμένου Εκπαιδευτικών Θεμάτων, Προϊσταμένου Δνσης ή τμήματος ΥΠΕΠΘ κλπ: 0,50 μονάδες ανά έτος και συνολικά max 4 μονάδες

β. Συμμετοχή σε περιφερειακά συμβούλια, θέσεις διοίκησης δημοσίου τομέα, νομάρχη, δημάρχου κλπ 0,25 μονάδες ανά έτος και max 3 μονάδες

Συνέντευξη (έως 15 μονάδες)

Η διαδικασία περιλαμβάνει : Εισήγηση από μέλος του Συμβουλίου σχετικά με το φάκελο του υποψηφίου και προετοιμασία- παρουσίαση από τον υποψήφιο , ενώπιον του Συμβουλίου, ενός θέματος ( μελέτη περίπτωσης).

Το Συμβούλιο συνεκτιμά ακόμη:

Α. στοιχεία από το βιογραφικό του υποψηφίου τα οποία θα πρέπει να αποδεικνύονται με παραστατικά.

Β. Υπόμνημα του υποψηφίου το οποίο περιλαμβάνει έκθεση αυτοαξιολόγησης και προγραμματισμό του έργου του σε περίπτωση επιλογής του.

Συμβολή στο Εκπαιδευτικό έργο (έως 12 μονάδες)

Το κριτήριο αυτό αποτιμάται με βάση τις αξιολογικές εκθέσεις και δεν λαμβάνεται υπόψη κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου.

Πηγή: Χρήστος Κάτσικας, Ανάλυση και επεξεργασία του ν. 3848/2010, Ιανουάριος 2011




___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5280
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τρι Ιαν 15, 2013 6:55 am

Κάντε τώρα τη σύγκριση, τι ίσχυε πριν και τι τώρα, και δείτε τις απίστευτες αλλαγές. Πχ το ισοπέδωμα στη διοικητική εμπειρία... Είτε πάρεδρος του ΠΙ είτε υποδιευθυντής σχολικής μονάδας παίρνεις 0,50 μόρια κατ' έτος!

Το πιο αστείο είναι αυτό με το ΤΠΕ - τους υπολογιστές δηλαδή - που παίρνει 3 μόρια για το επίπεδο Β. Και το οποίο αντιστοιχεί σε σεμινάριο 150 ωρών περίπου και που στην πράξη όσοι το κάναμε ξέρουμε πως ούτε τόσες δεν ήταν...

Και 3 μόρια παίρνεις αν έχεις βγάλει μετεκπαίδευση ή έχεις δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ!

Πού είναι η δικαιοσύνη;;; Πού η αξιοκρατία;

Προσωπικά όταν κατάλαβα σε τι χώρα ζω και πως όλα μαγειρεύονται κατά το δοκούν και σίγουρα πρέπει να είσαι κομματικό στέλεχος σε κόμμα εξουσίας για να κάνεις καριέρα, εγκατέλειψα κάθε προσπάθεια. Ή, για να το πω πιο σωστά, ό,τι έκανα ήταν για προσωπική ευχαρίστηση και με σταθερή απόφαση να μείνω στη σχολική αίθουσα. Ναι, έκανα ΤΠΕ γιατί γούσταρα να μάθω και να εφαρμόσω στη δουλειά μου τις γνώσεις για τις νέες τεχνολογίες. Και τις έκανα πολύ πριν αποφασίσει το κράτος μου να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς του. Από το 1992. Με σεμινάριο 150 ωρών. Και που φυσικά δε μοριοδοτείται! Αντίθετα με τις 48 ώρες που έκανα δέκα χρόνια αργότερα για το πρώτο επίπεδο των ΤΠΕ μου έδωσαν 2 μόρια. Και όταν έκανα άλλες 98 ώρες για το Β' επίπεδο με έδωσαν ακόμη 1, σύνολο δηλαδή 3...

Ναι, πήγα στην Κύπρο (με υποτροφία του ΙΚΥ και λόγω άριστης επίδοσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του Μαρασλείου) και παρακολούθησα ετήσιο πρόγραμμα σε θέματα εκπαιδευτικής έρευνας και μου βγήκε ο πάτος για να κάνω την έρευνα αλλά το έκανα για μένα! Για να μπορώ μέσα από την έρευνα να πλουτίζω τις γνώσεις μου και να μην καταπίνω αμάσητα όσα λένε τα κιτάπια. Από κει και πέρα η χώρα μου που μου έδωσε την υποτροφία και την εκπαιδευτική άδεια δε θεωρεί πως δικαιούμαι έστω και μισό μόριο για όλο αυτό το χρόνο σκληρής επιστημονικής εργασίας... Προς τι τότε έκανε τόσα έξοδα για μένα;

Το ίδιο και με τα Ιταλικά. Ήμουν ερωτευμένη με τη γλώσσα αυτή. Κι αν κάτι με ενδιέφερε μαθαίνοντας ιταλικά πέρα από την προσωπική ευχαρίστηση ήταν να διδάξω στα ελληνόφωνα χωριά της Κάτω Ιταλίας. Όνειρο που καταδικάστηκε λόγω των εξελίξεων (κλείσιμο σχολείων εξωτερικού) να μείνει ανεκπλήρωτο.

Και φυσικά σκασίλα μου μεγάλη που τα 4 μόρια της μετεκπαίδευσης περιορίστηκαν σε 3. Έτσι κι αλλιώς στο δικό μου καιρό δίναμε 2000 για 100 θέσεις. Αργότερα ο καθένας μπορούσε να μπει στη μετεκπαίδευση. Κι έτσι κι αλλιώς για μένα η μετεκπαίδευση στάθηκε το μεγάλο δώρο της ζωής αφού εκεί συνάντησα ως δάσκαλό μου το Δημήτρη Λιαντίνη και μου άνοιξε νέα πόρτα στη ζωή και στη σκέψη. Να τα βράσω λοιπόν τα μόρια...

Α, ναι. Έχω και ένα πτυχίο από άλλη σχολή. Ανώτερη. Μα ούτε αυτό ανήκει σε όσα μοριοδοτούνται. Έστω και αν στη σχολή αυτή ήμουν βαθμοφόρος λόγω επίδοσης στα μαθήματα. Για Σχολή Πλοιάρχων μιλώ. Με μπόλικα μαθηματικά, αστρονομία, γεωγραφία, φυσική, μαθήματα δικαίου κλπ. Όλα αυτά μπορεί να μου στάθηκαν πολύ χρήσιμα στην άσκηση του διδακτικού μου έργου αλλά η Πολιτεία κρίνει πως είναι άσχετα με το έργο μου.

Κάποτε λοιπόν ο άνθρωπος κουράζεται. Και λέει άει σιχτίρ. Προς τι και γιατί; Κι αποφασίζει πως άλλο η αληθινή γνώση και άλλο τα χαρτιά.

Χαίρομαι λοιπόν πολύ που λίγα χρόνια πριν έσκασα 500 ευρώπουλα στο ΕΚΕΒΙ για να κάνω ένα υπέροχο σεμινάριο δημιουργικής γραφής με δάσκαλο το λογοτέχνη Αντρέα Μήτσου. Πήρα τόσα πράγματα για μένα που σημασία δεν έχει καμία αν μετράει ή δε μετράει το χαρτί του ΕΚΕΒΙ. Κι αν ο άλλος πάει τις ίδιες περίπου ώρες και χαζεύει μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή και παίρνει 2 μόρια! Για να μάθει να ανοίγει και να κλείνει το κομπιούτερ και τα στοιχειώδη επεξεργασίας κειμένου, λογιστικών φύλλων κλπ. Είναι σημαντικότερο βλέπεις αυτό από τη λογοτεχνία...

Άλλο τόσο χαίρομαι που βρήκα χρόνο να κάνω Θέατρο στη ΧΑΝ. Γιατί με βοήθησε να μάθω τον εαυτό μου και τους άλλους...

Και θεωρώ πολύ πιο χρήσιμο το σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών του Ερυθρού Σταυρού για έναν εκπαιδευτικό και για έναν άνθρωπο από το να ξέρει να χειρίζεται κομπιούτερ. Απορώ μάλιστα πώς γίνεται κάποιος να φτάνει διευθυντής σχολείου χωρίς να ξέρει πρώτες βοήθειες! Τι είναι πιο σημαντικό; Να φτιάχνει έγγραφα ηλεκτρονικής μορφής ή να αντιδράσει σωστά όταν κάποιο παιδί χτυπήσει; Μάλλον τα έγγραφα αφού ο νόμος το θεωρεί απαραίτητο προσόν να ξέρεις χειρισμό υπολογιστή!

Βασικές προϋποθέσεις επιλογής διευθυντών

8 χρόνια εκπαιδευτική προϋπηρεσία (δημόσια και ιδιωτική)

Διδακτικά καθήκοντα επί πέντε τουλάχιστον έτη, από τα οποία τουλάχιστον τρία σε αντίστοιχους με την προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας

Πιστοποιητικό επιστημονικής ή διοικητικής επάρκειας

(δεν ισχύει κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου)

Πιστοποίηση επιπέδου 1 στις Νέες Τεχνολογίες

(δεν ισχύει κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου)

Φυσικά κανέναν δεν ενδιαφέρει και η πολυετής δράση σε περιβαλλοντικά προγράμματα. Μόνο εμένα που ξέρω ότι είναι από τα σημαντικότερα πράγματα να σώσουμε τη Γη μας που πάει κατά διαόλου...

Κι ακόμη. Σιγά μη νοιαστεί κανείς γιατί έναν ολόκληρο χρόνο έτρεχα στο Μουσείο Λαϊκών Οργάνων για να μάθω Πολυφωνικό Τραγούδι και να μυηθώ στην υπέροχη μουσική παράδοση του λαού μας. Παράδοση και τρίχες κατσαρές...

Βρήκα ακόμη χρόνο στα χρόνια που εργάζομαι ως εκπαιδευτικός να κάνω πολυήμερα σεμινάρια για πειράματα φυσικής, ειδική αγωγή, χειροτεχνία, περιβαλλοντική εκπαίδευση. Και λυπάμαι που δε βρήκα το χρόνο να κάνω και πολλά ακόμη. Να, θα ήθελα για παράδειγμα να μάθω αρχαία ελληνικά και λατινικά, τελείωσα λύκειο πρακτικό, δηλαδή θετικής κατεύθυνσης, και δεν έμαθα ούτε τα αρχαία ελληνικά καλά και λατινικά καθόλου! Θα ήθελα επίσης να μάθω περισσότερα για θέματα αρχαιολογίας, με ξετρελαίνει καθετί που αφορά την αρχαιολογία! Κι ακόμη στενοχωριέμαι που δεν ξέρω περισσότερα για τη φωτογραφία - ειδικά όταν θυμάμαι το Βασιλάκη μου και πόσο μπορείς να βοηθήσεις τα παιδιά της ειδικής αγωγής μέσα από τέτοια παραμελημένα χόμπι όπως η φωτογραφία... Ζηλεύω επίσης αφόρητα όσους έχουν σπουδάσει ψυχολογία! Πώς μπορείς να είσαι δάσκαλος αν δεν ξέρεις ψυχολογία; Ευτυχώς δε με πήραν τα χρόνια και αν καταφέρω να γυρίσω Αθήνα κάποια από τα παραπάνω λέω πως θα τα κάνω. Για μένα. Γιατί γουστάρω να μαθαίνω καινούργια πράγματα. Κι άσε τους άλλους να τρέχουν για χαρτιά και για μόρια και για καρέκλες. Είναι που ποτέ δεν κατάλαβαν την εμορφιά της γνώσης. Και γοητεύονται από τη δύναμη της εξουσίας και μόνο και όχι από τη δύναμη του νου...


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5280
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης