ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ - ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΜΠΟΥΝΑΜΑΣ ή τα ΚΠΕ ξαναχτυπούν...

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ - ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΜΠΟΥΝΑΜΑΣ ή τα ΚΠΕ ξαναχτυπούν...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Δεκ 01, 2012 2:41 am

Κατ' επανάληψη στη διάρκεια αυτής της χρονιάς αναφερθήκαμε σε σεμινάρια που ναι μεν ικανοποιούν την πάγια επιθυμία των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση δια βίου αλλά αντιστρατεύονται τα εργασιακά τους δικαιώματα και μάλιστα σε καιρούς πονηρούς και καιρούς που ο χάρτης των δικαιωμάτων αυτών όπως τον ξέραμε έχει αλλάξει τελείως μορφή και όλοι ψαχνόμαστε από πού μας ήρθε τέτοιο κακό. Φτάνει μάλιστα η φαντασία μερικών να μιλά ακόμη και για ψέκασμα του λαού. Να βλέπει να καταργούνται θεμελιώδη δικαιώματα, κατακτημένα με αγώνες και αίμα ακόμη και να μην αντιδρά γιατί λέει ψεκασμένος ο λαός! Και είναι αλήθεια τόσο τρελά όσα μας συμβαίνουν τούτα τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια του μνημονίου, που είναι δικαιολογημένοι (ως ένα βαθμό) οι άνθρωποι να λένε και κουτουράδες για να δικαιολογήσουν το χάλι και το τσουνάμι που παρασέρνει τα πάντα.

Οι εκπαιδευτικοί όμως χρωστάμε να φυλάξουμε Θερμοπύλες. Χρωστάμε να μείνουμε ακοίμητοι στις επάλξεις και με το βλέμμα της γνώσης και του στοχασμού να προσεγγίζουμε και να αναλύουμε τα γεγονότα.

Ερέθισμα της συγκεκριμένης ανάρτησης αποτέλεσε η ανακοίνωση για ένα σεμινάριο από το ΚΠΕ Φιλίππων.

Μπορείτε να διαβάσετε την ανακοίνωση εκεί που την είδα κι εγώ πριν από λίγο:

http://dipe.thesp.sch.gr/dipe_last/index.php?option=com_content&view=article&id=1317

Το θέμα ωραιότατο. «Περιβαλλοντική εκπαίδευση σε μουσεία, μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους»

Αυτό και με μαγνήτισε καθώς ήδη είμαι μέλος περιβαλλοντικού συλλόγου που πέρα από το περιβάλλον ασχολείται και με τους αρχαιολογικούς χώρους, του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος και Αρχαιολογικών Χώρων Θεσπρωτίας: http://www.perivallon-thesprotia.gr/

Μάλιστα ως μέλος αυτού του συλλόγου έχω ζήσει μερικές από τις ωραιότερες στιγμές της ζωής μου. Να περπατάς δίπλα στις όχθες του Καλαμά και να καταλήγεις στα αρχαία Γίτανα http://educandus.forumotion.com/t2213-topic

Ή να σκαρφαλώνεις στη Σκάλα της Τζαβέλαινας, στις όχθες του Αχέροντα


και να φτάνεις κατόπιν στην αρχαία Ελέα http://paideia.forumotion.com/t487-topic


Και να αναστοχάζεσαι κατόπιν με συμβουλάτορα τη μαγεία που αξιώθηκες να ζήσεις:


πώς θα μοιραστείς αυτά τα βιώματα και με τους μαθητές σου. Πώς θα δέσεις την αγάπη στο περιβάλλον με την αγάπη στην ιστορία του τόπου. Και να αναθέτεις στη νεαρή Φίλα από τα Γίτανα να τους διδάξει ακόμη και τα πρώτα τους γράμματα: http://paideia.forumotion.com/t1415-topic#4127

Να γιατί μαγνητίστηκα από τον τίτλο του σεμιναρίου κι έτρεξα περιχαρής να διαβάσω λεπτομέρειες.

Μόνο που με περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη. Ένα σεμινάριο εξ αποστάσεως! Νέα μόδα αυτό. Αξιοποίηση σου λέει της τεχνολογίας. Μόνο που δε σου λέει πουθενά ότι δικαιούσαι κάποιο επίδομα ως εκπαιδευτικός για να μπορείς να κάνεις χρήση της τεχνολογίας. Αφού αυτή πλέον θεωρείται ως προαπαιτούμενο για να επιμορφωθείς ως δάσκαλος. Κι αφού σου έχουν πετσοκόψει το μισθό σε τέτοια επίπεδα που να τρέμεις την ώρα και τη στιγμή που θα σου χαλάσει το μηχάνημα και δε θα έχεις πλέον τη δυνατότητα ούτε για άλλο ούτε και για επισκευή...

Οι εκπλήξεις όμως δε σταμάτησαν εδώ. Αμέσως μετά πρόσεξα το χρόνο διεξαγωγής. Από 17 Δεκέμβρη 2012 μέχρι 7 Γενάρη του 2013! Χριστουγεννιάτικος μπουναμάς δηλαδή! Ή πώς θα περάσετε φέτος τα Χριστούγεννα που πλέον ο μισθός δε φτάνει για εκδρομούλες άλλων ετών. Στο σπίτι, αγκαλιά με τον υπολογιστή, κάνοντας επιμόρφωση σε επαγγελματικά θέματα!

Αν ήταν η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, να οργανώνονται επαγγελματικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς εκτός ημερών εργασίας, και να εκμεταλλεύονται το γνωστό μεράκι του Έλληνα δασκάλου, θα έλεγα πως έτυχε. Πως κάποιος πάνω στην πρεμούρα του να παρουσιάσει έργο (το οποίο από πού αλήθεια χρηματοδοτείται;;; φυσικά από το ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση και εκείνους τους κυρίους που πιστεύουν ότι 3.000 Έλληνες κάνουν την ίδια δουλειά με 1.000 Γερμανούς και πως οι δημόσιοι υπάλληλοι της Ελλάδας είναι τεμπέληδες, βγάζοντας αφρούς όταν μαθαίνουν πως κάνουν και απεργίες!!! ) θέλησε να προσφέρει σε χρόνο που δεν πάμε σχολείο και είμαστε πιο χαλαροί ένα τερπνόν και ωφέλιμο αντικείμενο. Μα δεν είναι η πρώτη φορά.

Πριν λίγους μόλις μήνες χρειάστηκε να ενημερώσουμε το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Θεσπρωτίας για ένα ακόμη σεμινάριο από ΚΠΕ που θα γινόταν ανήμερα της εθνικής γιορτής της 25ης Μαρτίου:

http://paideia.forumotion.com/t975-topic

Κι αν θυμάμαι καλά πράγματι ο Σύλλογος έκανε τότε παρέμβαση για το θέμα. Αν μεταφέρθηκε το σεμινάριο σε άλλη ημερομηνία, δεν το ξέρω. Ξέρω όμως ότι και πριν από λίγο καιρό γκρινιάξαμε πάλι για το ίδιο ζήτημα, τα σεμινάρια που γίνονται εκτός ωρών εργασίας:

http://paideia.forumotion.com/t1401-topic

και συνδυάσαμε το ζήτημα με τη συνεχιζόμενη λασπολογία σε βάρος των εκπαιδευτικών πως είναι τεμπέληδες! Πως δουλεύουν λίγες ώρες! Και πως γενικά είναι χαραμοφάηδες. Όθεν και δικαιούται ο εργοδότης να τους κόψει και άλλο το μισθό!

Αυτά λένε σε βάρος μας για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα μέτρα σε βάρος μας. Μα λένε ψέματα. Και στον ελληνικό λαό και στους ξένους δανειστές. Δε λένε δηλαδή πως αυτοί οι υπάλληλοι οι πολλαπλά υβριζόμενοι εργάζονται απλήρωτοι και στον ελεύθερο χρόνο τους. Πως τώρα τελευταία έχει γίνει μόδα ακόμη και σε επίσημες αργίες να τους καλούν με το πρόσχημα της επιμόρφωσης να εργαστούν.

Και ναι, είμαι κι εγώ ένα από τα θύματα αυτής της κατάστασης. Που τρέχω στον ελεύθερο χρόνο μου να επιμορφωθώ. Αλλά δεν είμαι και κουτορνίθι να μην καταλαβαίνω τι συμβαίνει. Τι κομπίνα παίζεται. Και πού οδηγούν όλα αυτά.

Οδήγησαν για παράδειγμα στην επί δύο μήνες παραβίαση του εργασιακού ωραρίου των συναδέλφων μας στο Μαργαρίτι.

http://paideia.forumotion.com/t1519-topic#4144

Κι αν δεν το κάναμε μείζον θέμα στο φόρουμ πως οι δάσκαλοι εκεί μένουν ως τις 2.15 για να εξυπηρετήσουν σκοπούς που δεν είναι καν μέσα στο πλαίσιο των καθηκόντων τους, (αφού είναι υποχρέωση των γονιών να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους από το σχολείο όταν τελειώνουν τα μαθήματά τους) αν δεν ανεβάζαμε φωτογραφίες με το ρολόι ενεργοποιημένο να αποδεικνύει την αλήθεια της καταγγελίας, και δεν πιέζαμε τους συνδικαλιστές ξανά και ξανά να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος και για τα παιδιά αλλά και για τους εκπαιδευτικούς, ώστε να μην πληρώνουν οι τελευταίοι τη θλιβερή ιστορία με τη μεταφορά των μαθητών, ίσως ακόμα εκεί οι δάσκαλοι να δούλευαν εκτός ωραρίου.

Θέλω δηλαδή να πω ότι πίσω από όλα αυτά πρέπει όντως να είναι κάποιος ψεκασμένος με περίεργες ουσίες για να μη βλέπει πως υπάρχει σχέδιο και τίποτε δεν είναι τυχαίο. Ένα σχέδιο που θα δείξει πιο άγρια τα δόντια του από την ώρα που θα μπει μπροστά η αξιολόγηση. Εκεί να δείτε πανηγύρια. Για όποιον θα τολμήσει να διαμαρτυρηθεί που παραβιάζεται το εργασιακό του ωράριο. Και που γενικότερα θα τολμήσει να διαμαρτυρηθεί.

Όχι, δε μας ψεκάζουν με αληθινές ουσίες. Με φόβο μας ψεκάζουν. Αυτό είναι το όπλο τους. Και σοκάροντας κάθε φορά με πιο δραστικό τρόπο. Βρείτε το χρόνο να διαβάσετε το Δόγμα του Σοκ της Ναόμι Κλάιν αυτά τα Χριστούγεννα. Και θα καταλάβετε λίγο καλύτερα τι ακριβώς συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

Τα Χριστούγεννα. Που όπως και τις υπόλοιπες διακοπές είναι χρόνος πολύτιμος και να ξεκουραστεί ο δάσκαλος από το βαρύ έργο του, τόσο βαρύ που φυσικά δε θυμούνται όσοι έχουν μετακομίσει σε καρέκλες εκτός αιθουσών, αλλά και χρόνος κατάλληλος να διαβάσεις. Όσα τον υπόλοιπο καιρό το καταπτοημένο μυαλό μας από την πνευματική εργασία στο σχολείο δεν αντέχει. Και ειδικά όταν βαραίνουν τις πλάτες μας και τα χρόνια της ηλικίας.

Κι εδώ όποιος θέλει ας το ακούσει τι θα πω. Όσες φορές τα τελευταία χρόνια που ξεπέρασα τα πενήντα μπήκα σε διαδικασίες επιμόρφωσης εκτός ωρών εργασίας και ενίοτε και εκτός ημερών, το πλήρωσα με την υγεία μου. Με κατάρρευση του οργανισμού. Δεν είναι λοιπόν απλά ένα ζητηματάκι συνδικαλιστικό ετούτη η διαμαρτυρία. Είναι και το έχω βιώσει στο πετσί μου απάνθρωπο να σε καλούν για επιμόρφωση χωρίς να λαμβάνουν υπόψη όχι απλά τα εργασιακά σου δικαιώματα αλλά ούτε καν τα όρια τα βιολογικά του ανθρώπου.

Όπως απάνθρωπο ήταν και εκείνο το άρθρο που είδε το φως λίγες βδομάδες νωρίτερα από τοπικό μέσο της Θεσπρωτίας. Που ζητούσε στους εκπαιδευτικούς να αυτοκτονήσουν! http://paideia.forumotion.com/t1429-topic και ειδικά το σχόλιο που συνόδευε το άρθρο στο διαδίκτυο:

Πεστα γιαγιά δυστηχως ετσι ηταν και ετσι ειναι η παιδεια στην Ελλαδα, τα τελευταια 20 χρόνια.....οι καθηγητες δεν νοιαζονται για τιποτα....παρα μόνο για τα ιδαιτερα και για τα φροντιστηρια....ασε που ουτε καν διαβαζουν το μαθημα πριν παραδωσουν....αλλα ανοιγουν το λυσαρι και γραφουν τις λυσεις στο πινακα.....και μετα ζητανε και αυξήσεις... και ενταξει δεν ειναι όλοι ετσι αλλα η μεγαλύτερη πλειοψηφία?? Εδω διαβαζουμε σε καταγγελιες οτι δάσκαλοι κάθονται μια ωρα παραπάνω(τρομερο) για να περιμενουν το λεωφορειο και να περασουν τα παιδια το δρομο,τρομερο!!! πρεπει όλοι οι εκπαιδευτικοι να ξεφυγουν απο τις βλακειες τις συνδικαλιστικες και να καταλαβουν οτι κανουν λειτούργημα...και αν αυτοι δεν σπείρουν σωστα, το φυτο δεν θα βγει σωστο... δειτε τα ακρα που ανεβαινουν(αριστερα και δεξια)..μια ευθυνη την εχει και η παιδεία και οι εκπαιδευτικοι που την εκτελουν(μεταφορικα και κυριολεκτικα).. Ας ευχηθουμε τα πραγματα ν' αλλαξουν και όλοι να αναλαβουμε τις ευθυνες μας!!! Το ονειρο του δημοσιου τελειωνει παρτε το χαμπαρι... οποιος δεν παραγει σπιτι του(ας παει καποιος που θελει να δουλεψει), οπως ισχυει στον ιδιωτικο τομεα, εδω και δεκαδες χρονια....

5 Νοεμβρίου 2012 12:49 μ.μ.

Ψεκασμένος και αυτός ο Έλληνας που το έγραψε; Και που προφανώς η αναφορά του στο λεωφορείο προήλθε από τη δική μας καταγγελία για το Μαργαρίτι... Όχι, δεν είναι ψεκασμένος. Βομβαρδισμένος είναι από την παραπληροφόρηση των ΜΜΕ. Που εργολαβικά έχουν αναλάβει να θάψουν και τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους. Για να περάσουν σε βάρος του λαού τα μέτρα της πλουτοκρατίας χωρίς αντιδράσεις. Με το γνωστό από τα χρόνια των Ρωμαίων κόλπο, το διαίρει και βασίλευε.

Είναι όμως κρίμα όταν τα πλοκάμια του μεγάλου σχεδίου εμπλέκουν και την περιβαλλοντική αγωγή. Όταν τη χρησιμοποιούν ως πρόσχημα. Κι εδώ θα αναφέρω ως απόδειξη τα λόγια που άκουσα κάποτε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη, τον κ. Βαρθολομαίο. Ήταν τότε που το πατριαρχείο είχε ξαφνιάσει τους πάντες ξεκινώντας εκστρατεία για το περιβάλλον. Ανάμεσα στους άλλους ήμουν κι εγώ, μην καταλαβαίνοντας τι δουλειά έχει η εκκλησία με την οικολογία. Οι απαντήσεις από το φωτισμένο ιεράρχη μου έλυσαν κάθε απορία. Αφενός για την εκκλησία, είπε ο κ. Βαρθολομαίος, ο κόσμος είναι δώρο Θεού και άρα οφείλει να δείχνει με κάθε τρόπο την ευγνωμοσύνη της για το δώρο αυτό και να μην το καταστρέφει, και αφετέρου (κι αυτό μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση) περιβάλλον είναι και οι ίδιοι οι άνθρωποι. Και κυρίως αυτοί! Προστατεύω λοιπόν το περιβάλλον σημαίνει πρωτίστως αγαπώ και προστατεύω τον άνθρωπο! Ως πλάσμα του Θεού, ως κομμάτι της φύσης.

Δεν μπορεί λοιπόν και δε νοείται περιβαλλοντική εκπαίδευση και επιμόρφωση για την περιβαλλοντική εκπαίδευση που δε λαμβάνει υπόψη τον άνθρωπο. Που καταστρατηγεί το δικαίωμά του να ξεκουραστεί, που παραβιάζει τα βιολογικά του όρια, που του ζητά ακόμη και σε μέρες επίσημων αργιών να τον βάλει να εργαστεί. Αν έτσι η ίδια η περιβαλλοντική εκπαίδευση αντιμετωπίζει τον άνθρωπο, τότε τι να περιμένουμε για τα ζώα και για τα φυτά και για το υπόλοιπο περιβάλλον; Όταν δηλαδή ξεχνά πως πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος;

Και όταν μάλιστα εκπονούν προγράμματα που υποτίθεται υπηρετούν και την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό;

Κλείνοντας πάντως το θέμα να σημειώσω ότι για ένα μόνο δεν ξαφνιάστηκα. Που το συγκεκριμένο σεμινάριο εξ αποστάσεως και χριστουγεννιάτικα προέρχεται από το ΚΠΕ Φιλίππων. Γιατί είναι νωπές οι εντυπώσεις από ένα ακόμη σεμινάριο του ίδιου ΚΠΕ, για κατασκευή ταινίας ανιμέισιον! http://paideia.forumotion.com/t1449-topic

Προφητικά μάλιστα τότε σχολίασα το εξής:

Και έλεος γιατί στο τέλος αναφέρεται κάτι για κάλυψη εξόδων διατροφής και διαμονής. Από που ακριβώς θα γίνει η κάλυψη;;; Σε μια εποχή και σε μια χώρα που σήμερα ψηφίζει νέα μέτρα πείνας και εξαθλίωσης; Είναι αυτό το σεμινάριο τόσο σημαντικό για την παιδεία του τόπου και θα θυσιαστούν τόσα χρήματα; Τη στιγμή που την ίδια ώρα βλέπουμε ότι θα αυξηθεί το διδακτικό μας ωράριο γιατί από του χρόνου κομμένες οι πιστώσεις για πρόσληψη αναπληρωτών; Είναι αυτή μια ορθολογική τουλάχιστον κατανομή δαπανών; Ή μια πρόκληση να ανακοινώνεται το σεμινάριο ταυτόχρονα με το πέρασμα από τη βουλή του σφαγιασμού των δώρων Χριστουγέννων - Πάσχα και του επιδόματος αδείας δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών;

Το ανιμέισιον μας μάρανε;;;;

Μετά από τέτοια πρόκληση είναι λογικό να τη συνεχίζουν με τους τωρινούς χριστουγεννιάτικους μποναμάδες. Και οψόμεθα τι άλλο θα σκεφθούν εις Φιλίππους*!

____________________

* Φράση που αποδίδεται στο Βρούτο, για τον ίδιο που ειπώθηκε και το "Κι εσύ τέκνον, Βρούτε..."

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ - ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΜΠΟΥΝΑΜΑΣ ή τα ΚΠΕ ξαναχτυπούν...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Δεκ 01, 2012 3:46 am

Σε συνέχεια των ανωτέρω και ειδικά για το καρφάκι σε βάρος εκείνων που έχουν μετακομίσει εκτός αιθουσών διδασκαλίας. Ξεχνώντας τι σημαίνει να είσαι μάχιμος εκπαιδευτικός. Να παραμένεις στην "έδρα" και όχι να είσαι σε γραφεία και άλλες καρέκλες.

Ήταν κάτι χρόνια πριν, στα μέσα της δεκαετίας του 90, που γύρισα μετά από τριετή μετεκπαίδευση - επιμόρφωση στο σχολείο και σε τάξη. Δύο χρόνια Μαράσλειο και ένα ακόμη χρόνο στο Παιδαγωγικό της Κύπρου. Ήμουν από τις εξαιρέσεις. Ειδικά μιλώντας για όσους είχαν επιμορφωθεί και στην Κύπρο. Οι περισσότεροι προτίμησαν να αξιοποιήσουν τα μόρια των σπουδών για κατάληψη θέσης στελέχους.

Θυμάμαι λοιπόν ανάμεσα στους συμφοιτητές και φίλους και τον συνάδελφο Ν. Που γυρίζοντας στην Ελλάδα έκανε αίτηση για ΚΠΕ. Έτυχε μάλιστα και το σχολείο που τότε εργαζόμουν να ανήκει στην περιφέρεια αυτού του ΚΠΕ και να κρατήσω επαφές με το συνάδελφο. Άλλοτε συμμετέχοντας σε σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και άλλοτε σε προγράμματα με τους μαθητές μου.

Τον είχα λοιπόν ρωτήσει πώς και γιατί δέχονται καταστρατήγηση ωραρίου και να εργάζονται οι αποσπασμένοι στα ΚΠΕ ακόμη και Σάββατα και Κυριακές. Μου έδωσε διάφορες εξηγήσεις. Πως παίρνουν λέει κάποιο επίδομα. Πως μπορούν να πάρουν άλλες μέρες άδεια που κανονικά οι εκπαιδευτικοί εργάζονται. Δηλαδή να δουλέψουν Κυριακή αλλά να καθίσουν τη Δευτέρα. Πως εθελοντικά πας στα ΚΠΕ, δε σε υποχρεώνουν. Πως έχεις και τα τυχερά σου, πχ ταξιδάκια ακόμη και στο εξωτερικό με όλα τα έξοδα πληρωμένα.

Στην πορεία βέβαια ανακάλυψα και μόνη μου διάφορα άλλα ατού. Βλέποντας την επαγγελματική εξέλιξη διαφόρων συναδέλφων που είχαν περάσει από θέσεις στα ΚΠΕ. Και μόρια πήραν για περαιτέρω επαγγελματική άνοδο, πχ η συναδέλφισσα η Α. που από τα ΚΠΕ βρέθηκε κατόπιν σχολική σύμβουλος. Κι άλλοι που το όνομά τους πια φιγουράρει σε συντακτικές ομάδες σχολικών βιβλίων.

Από μια μεριά λοιπόν καλά κάνουν οι άνθρωποι. Αφού έτσι βαράει ο ταμπουράς έτσι και εναρμονίζουν τα βήματά τους. Δεν κάθονται να σαπίσουν και να χαραμιστούν στις αίθουσες διδασκαλίας. Κι ούτε μπορούν να καταλάβουν ότι άλλοι συνειδητά επιλέγουν την αίθουσα και δεν τη θεωρούν ούτε σάπισμα ούτε χαράμισμα...

Εκεί που διαφωνώ όμως καθέτως, και το είχα πει και στο φίλο Ν, είναι που ανοίγουν κερκόπορτες σε βάρος του κλάδου. Μόνο που δεν ήθελε να ακούσει λέξη. Δε χωρούσε καν στο μυαλό του πως όταν εκείνος εργάζεται εθελοντικά το σαββατοκύριακο, στρώνει το δρόμο αύριο να επιβληθεί δια νόμου και στους άλλους εκπαιδευτικούς μια τέτοια κατάσταση.

Ταμπουρώνονται πίσω από αυτό το επιχείρημα - παρωπίδα. Και ίσως ίσως πιστεύουν πως είναι πράγματι εθελοντισμός μια τέτοια διαδικασία. Μόνο που δεν είναι. Εθελοντής είναι εκείνος που από μόνος του και χωρίς να του το ζητήσει κανείς προσφέρει κάποιο έργο και είναι ελεύθερος να σταματήσει την προσφορά όποια στιγμή θέλει. Οι αποσπασμένοι στα ΚΠΕ όμως δεν έχουν τέτοια επιλογή. Με την αίτηση που θα κάνουν αποδέχονται και την εργασία αυτού του τύπου. Τουλάχιστον επιφανειακά. Γιατί η εμπειρία από συμμετοχή σε σεμινάρια σαββατοκύριακου μου έχει δείξει και την άλλη όψη. Να είμαστε εκεί οι επιμορφούμενοι από το πρωί ως αργά το βράδυ και να την κοπανάνε οι οικοδεσπότες. Δηλαδή ναι μεν άνοιξαν την κερκόπορτα για τους δασκάλους αλλά τώρα πια τραβάνε τη δική τους ουρά απέξω.

Κάτι ανάλογο θα μπορούσα να πω και για τα εξ αποστάσεως σεμινάρια. Ο επιμορφωτής και εκεί είναι σε ευνοϊκή θέση. Σ' αυτόν θα δικαιολογηθεί πως εργάστηκε και σε μέρες αργίας. Θα πάρει το ρεπό του όταν οι επιμορφούμενοι θα γυρίσουν στις αίθουσες. Δεν ξέρω τι χρηματικά ποσά εξασφαλίζουν επίσης οι επιμορφωτές. Σίγουρα όμως δεν υπάρχει δεκάρα τσακιστή για τους επιμορφούμενους. Ειδικά στα εξ αποστάσεως. Αλλά και όταν πας πραγματικά σε ΚΠΕ για επιμόρφωση, σου πληρώνουν διαμονή και διατροφή, βάζεις όμως από την τσέπη σου τα έξοδα μετακίνησης. Πχ πληρώνεις για το καράβι που σε πάει στη Λευκίμμη σχεδόν 70 ευρώ. Κι άσε τις βενζίνες...

Για να γυρίσεις μετά σπίτι σου και να ακούς από την τηλεόραση να σε βρίζουν ως τεμπέλη και χαραμοφάη! Που θυσιάζεις τον ελεύθερο χρόνο σου να επιμορφωθείς, που πληρώνεις από την τσέπη σου; ούτε λέξη!!!


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ - ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΜΠΟΥΝΑΜΑΣ ή τα ΚΠΕ ξαναχτυπούν...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Δεκ 01, 2012 5:57 am

Ας δούμε τώρα τι κερδίζουν και οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί στα ΚΠΕ:


http://dipe.thesp.sch.gr

ΘΕΜΑ: «Ενημέρωση σχετικά με τις επισκέψεις στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011-2012»

Σε συνέχεια της: Υπ’αριθμ. 140861/Γ7/7-12-2011 εγκύκλιο με θέμα «Ενημέρωση σχετικά με τα προγράμματα των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011-2012»

Σας ενημερώνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί που πρόκειται να επισκεφθούν τα ΚΠΕ με τους μαθητές τους για βιωματική μάθηση πρέπει να έχουν οπωσδήποτε επιμορφωθεί στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.

Σας αποστέλλουμε τον τύπο της αίτησης την οποία πρέπει να συμπληρώσει ο εκπαιδευτικός προκειμένου να επισκεφθεί κάποιο ΚΠΕ. Σε περίπτωση που κάποιος έχει ήδη συμπληρώσει την αίτηση να την αντικαταστήσει με τη νέα.

Βασική προϋπόθεση για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους σε πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους είναι η προηγούμενη επιμόρφωσή τους στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Η επιμόρφωση πιστοποιείται από τον Υπεύθυνο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή από βεβαιώσεις σεμιναρίων τα οποία έχουν παρακολουθήσει σε διάφορα ΚΠΕ.

Παρακαλούνται οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και τα ΚΠΕ, για να διευκολύνεται η διαδικασία πιστοποίησης της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, να δημιουργήσουν μια βάση δεδομένων με τα ονόματα όλων των εκπαιδευτικών οι οποίοι έχουν λάβει μέρος στις επιμορφώσεις. Η βάση θα επικαιροποιείται διαρκώς.

Οι εμβέλειες των ΚΠΕ παραμένουν οι ίδιες (βλ. έγγραφο 154927/Γ7/7-12-2010)

Ο αριθμός των αιτήσεων που έχει δικαίωμα να κάνει κάθε εκπαιδευτικός είναι δύο (2 ) αιτήσεις σε ΚΠΕ εντός εμβέλειας και δύο (2) εκτός εμβέλειας. Οι επισκέψεις που δύνανται να πραγματοποιήσουν είναι ένα (1) σε ΚΠΕ εντός εμβέλειας και ένα (1) εκτός εμβέλειας.

Όλες οι αιτήσεις για τα ΚΠΕ θα γίνονται μέσω των Yπευθύνων μέχρι τις 20/01/2012.

Στα ΚΠΕ οι Υπεύθυνοι θα στείλουν τις αιτήσεις και συγκεντρωτικά τα ονόματα των Εκπαιδευτικών καθώς και των αντίστοιχων σχολείων μέχρι τις 25/01/2012 .

Οι υπεύθυνοι θα φροντίζουν ώστε οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι καταθέτουν αίτηση να εκπονούν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Τα ΚΠΕ θα αναρτήσουν στις ιστοσελίδες τους καταλόγους με τα ονόματα των εκπαιδευτικών καθώς και των σχολείων τα οποία έχουν προγραμματίσει να επισκεφθούν το ΚΠΕ, ώστε οι Υπεύθυνοι να γνωρίζουν ποιοι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν από την περιφέρειά τους.

Σας γνωρίζουμε και κάποια προγράμματα τα οποία δεν υπήρχαν στους προηγούμενους πίνακες των προγραμμάτων των ΚΠΕ (βλ. πίν.2)

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΦΟΥΣΕΚΗ

Καταλάβατε; Το κέρδος από τη θυσία του ελεύθερου χρόνου του εκπαιδευτικού, το αντίκρυσμα από τα έξοδα που θα κάνει για να μεταβεί στο σεμινάριο, πάει στους μαθητές του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού, που μόνο έτσι μπορούν να επισκεφθούν κάποιο ΚΠΕ...

Βεβαίως όταν μαζέψεις διάφορα χαρτιά ανεβάζεις και τις πιθανότητες να επιλεγείς σε θέση στελέχους! Είναι όμως πραγματικά αστείο το να επιδιώξεις κάτι τέτοιο μέσα από τέτοια σεμινάρια όταν πλέον διαθέτουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά ακόμη και οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί...

Ίσως ίσως μπορεί κάποιος να δελεαστεί και από την τζάμπα διαμονή και διατροφή. Ταξιδάκι σου λέει, με τα έξοδα πληρωμένα. Στην ουσία όμως είναι καλύτερα να καθίσεις σπίτι σου παρά να βρεθείς να κοιμάσαι στο ίδιο δωμάτιο με έναν ή και δύο άγνωστους συναδέλφους. Και όταν λέμε διατροφή εννοούμε ένα γεύμα την ημέρα. Το άλλο θα το αναζητήσεις και θα το πληρώσεις από την τσέπη σου. Ή θα το ρίξεις στη δίαιτα...

Για ποιο λόγο λοιπόν πάμε τελικά σ' αυτά τα σεμινάρια; Και θυσιάζουμε και ελεύθερο χρόνο, και κόπο, και χρήματα και ταλαιπωρούμαστε; Για τους μαθητές μας και από μεράκι. Μόνο που κανείς δεν το αναγνωρίζει και κανείς δεν το αναφέρει. Κι ας είναι εκατοντάδες οι εκπαιδευτικοί που τρέχουν στα σεμινάρια αυτά...


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΟ SUMMER SCHOOL...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Δεκ 01, 2012 8:14 am

Ας δούμε τώρα και κάτι ακόμη από πρόσφατη ανακοίνωση που έφτασε στα σχολειά μας:

Φάση: 2. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ. (1 ΜΑΙ 13 – 10 ΙΟΥΛ 13)

1. Συνάντηση Συντονιστικής Επιτροπής, Παιδαγωγικής Ομάδας, Επιστημονικών και Κομβικών Συνεργατών.

2. Διερεύνηση δυνατότητας οργάνωσης summer school στο 1ο δεκαήμερο του Ιουλίου.

Δείτε ολόκληρο το έγγραφο εδώ: http://dipe.thesp.sch.gr

Ποιος φορέας είναι αυτός που διερευνά τη δυνατότητα οργάνωσης summer school; Ένα ακόμη ΚΠΕ. Και στα πλαίσια ενός υπό σύσταση δικτύου. Χρηματοδότης κι εδώ; Το ΕΣΠΑ. Κι ο τίτλος του δικτύου;

«ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ»


Τι είναι αυτό; Ας ανοίξουμε Μπαμπινιώτη. Γιατί αν ανοίξουμε παλιότερα λεξικά δε θα τη βρούμε τη λεξούλα "αειφορική" κι ας μοιάζει να έρχεται από την εποχή του Ομήρου...

Ο αειφορικός λοιπόν, μας λέει ο Μπαμπινιώτης, είναι ο σχετιζόμενος με την αειφορία. Και η αειφορία;

Είναι λέει η σκόπιμη παραγωγή ενός προϊόντος με τέτοιο τρόπο που να μη μειώνεται η ικανότητα της πηγής να μας δώσει και άλλα προϊόντα... Και αν γίνεται να καταφέρουμε - λέει - να κάνουμε την πηγή να μας δώσει και περισσότερα. Σημαίνει ακόμη ο όρος: άνθηση, διαρκή πρόοδο, ανάπτυξη.

Να που φτάσαμε και στο προκείμενο. Στη λέξη που μας έχουν γανώσει τ' αυτιά. Την ανάπτυξη. Που όλο την ακούμε και δεν τη βλέπουμε. Βλέπουμε μόνο τους μισθούς μας να πηγαίνουν κατά διαόλου, για να έχουμε λέει ανάπτυξη, να πετιούνται στην ανεργία χιλιάδες, για να έχουμε ανάπτυξη, να κόβουν κάθε κοινωνική παροχή, για να έχουμε ανάπτυξη, να μας ρίχνουν το ένα χαράτσι μετά το άλλο, για να έχουμε ανάπτυξη. Ποια ανάπτυξη όμως; Και κυρίως για ποιον;;;

Σιγά μη μας πουν ότι αυτό που θέλουν να αναπτύξουν είναι τα κέρδη στις τσέπες των πλουσίων. Φυσικά και θα μας πουν ένα σωρό αρλούμπες και όποιος του αρέσει να χάβει μύγες θα χάψει και τις αρλούμπες περί ανάπτυξης. Και το ίδιο ισχύει και με την περιλάλητη αειφορία. Ένας όρος που δε γεννήθηκε από την ελληνική γλώσσα αλλά αποτελεί ξένο δάνειο, και συγκεκριμένα από τη γαλλική.

Και να το πω και αλλιώς. Η αειφορία προέκυψε από την ώρα που οι νόμοι της αγοράς άλωσαν και το οικολογικό κίνημα. Από την ώρα που το υπέταξαν και το έκαναν δούλο της οικονομίας. Και από την ώρα που κάποιος λεφτάς θυμήθηκε την ιστορία με το γαϊδούρι του Χότζα.

Η αειφορία δεν ενδιαφέρεται για το περιβάλλον παρά μόνο στο βαθμό που θέλει να το ελέγχει για να το ξεζουμίζει καλύτερα. Δηλαδή να αντέξει το γαϊδούρι και να μην τα τινάξει. Τουλάχιστον όσο το έχουμε ανάγκη.

Κι επειδή κι εμάς για γαϊδούρια μας βλέπουν, και υποζύγια, η αειφορική αντίληψη ακουμπά και μας τους εργαζόμενους. Γιατί σου λέει να κάθεται και να τεμπελιάζει ο δάσκαλος τα Χριστούγεννα; Και σαν πολύ μεγάλο καλοκαίρι δεν έχει; Κάτι πρέπει να βρούμε, να μηχανευτούμε, για να τον κάνουμε να δουλεύει περισσότερο. Έτσι η αειφορία τους μια χαρά δένει με σάμερ σκουλ και μάλιστα οσονούπω θα μας βάλουν και μουσική υπόκρουση το σάμερ γουάιν για να μας αποκοιμίσουν τελείως. Και μετά, οι χάχες, θα αναρωτιούνται ακόμη τι μας ψεκάζουν. Ξυπνάτε ορέεεεε!

Είναι δυνατόν αυτοί που δε σέβονται τον ελεύθερο χρόνο των εργαζομένων, αυτοί που τους καλούν για επιμόρφωση καταπατώντας κάθε βιολογικό όριο αντοχής, και τώρα βάζουν χέρι και στις χριστουγεννιάτικες διακοπές και λιγουρεύονται να μας φάνε και το καλοκαίρι, να νοιάζονται έστω και τόσο δα για το περιβάλλον;

Και πάρε αν θες και τον όρο τεχνολογία. Που τον πάντρεψαν με την αειφορία. Η αειφορική τους τεχνολογία είναι αυτή που πλέον δε σου στέλνει τη μισθοδοσία σε χαρτί, πρέπει να μπεις στο ίντερνετ να τη δεις. Η τεχνολογία τους αυτή είναι που σε αναγκάζει να κάνεις φορολογική δήλωση μέσω κομπιούτερ. Αυτή που τούτες τις μέρες αποφάσισε και τα τέλη κυκλοφορίας να τα τυπώνεις μόνος σου. Έχεις δεν έχεις δικό σου κομπιούτερ, έχεις δεν έχεις ακόμη και ρεύμα. Δεν τους ενδιαφέρει. Η τεχνολογία ένα λόγο ύπαρξης έχει, να αυξηθούν τα κέρδη. Να γίνει αειφορική. Και να φέρνει λεφτά, λεφτά, λεφτά. Φυσικά στους λίγους. Και όχι στη δική σου τσέπη.

Για εκείνους το αεί και φέρει και για σένα το αεί δουλεύει!

_____________________

Περισσότερα για μύθο της αειφόρου ανάπτυξης εδώ

http://p2pfoundation.net/

και από το σύνδεσμο αυτό παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα:

Ήδη από τη δεκαετία του ’80 αναγγέλθηκε η χρεοκοπία της οικονοµικής θεωρίας της ανάπτυξης και τώρα πολλοί υποστηρίζουν ότι βρισκόµαστε στην τελική φάση απόρριψής της. Στην τελευταία σύνοδο των G8 στη Γερµανία δεν αναφέρθηκε κανείς σε αυτήν. Ούτε οι διεθνείς οργανισµοί, όπως ΔΝΤ, ΠΟΕ, ή η Παγκόσµια Τράπεζα ασχολούνται πλέον µαζί της. Όλοι φοβούνται ότι η συνέχιση του αναπτυξιακού µοντέλου που έχει ως συνέπεια την κλιµατική αλλαγή µπορεί σαν οικολογική βόµβα να προκαλέσει διεθνή οικονοµική καταστροφή ισοδύναµη µε το κραχ του 1929. Αυτό ωστόσο που επιβιώνει είναι η ανάπτυξη µε «επιθετικό προσδιορισµό». Η «βιώσιµη» ή η «αειφόρος» ανάπτυξη είναι η πιο επιτυχής έκφραση στο µαστόρεµα των λέξεων. Αυτή που σέβεται τη φύση και τον άνθρωπο και θα πετύχει την ευηµερία µέσα από την «καλή» µεγέθυνση. Δεν πρόκειται όµως απλώς για ένα παιχνίδι των λέξεων…

αειφόρος ανάπτυξη, βιώσιμη ανάπτυξη... ναι, έχει κι αυτή την έννοια...

και λίγο ακόμη και θα αρχίζουν και το χρέος από βιώσιμο να το λένε και αυτό αειφόρο και αειφορικό...

στο μεταξύ εσύ αεί να δουλεύεις την έννοια στα κεφάλια των παιδιών, να το χωνέψουν πως η αειφορία είναι κάτι το καλό και πρέπει να την κυνηγάμε με κάθε τρόπο... ες αεί!

σαν τον άλλο μύθο της ες αεί ζωής των ψυχών ημών...

μαγνητισμένοι από το μύθο της αιωνιότητας

κάποτε είχαμε τις θρησκείες να διαφεντεύουν το νου των ανθρώπων

τώρα έχουμε την αειφορία...

κι όπως οι μουσουλμάνοι ορέγονται βουνά από πιλάφι στην άλλη ζωή, έτσι κι εσύ να καταργήσεις την προσωπική σου ζωή, τι την θέλεις; εδώ κοτζάμ όραμα αειφορικής ανάπτυξης σου εμπιστεύονται. δε θα τσιμπήσεις;



___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης