ΘΛΙΒΕΡΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΘΛΙΒΕΡΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τρι Οκτ 23, 2012 2:07 pm


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΡΑΔΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ

ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΠΟ ΞΥΛΟΔΑΡΜΟ

ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ


22/10/2012 11:05:00 π.μ.

Στο νοσοκομείο έφθασε μαθητής που συνεπλάκη με συνομήλικους του στο ΓΆ Γυμνάσιο Ηγουμενίτσας. Τέτοια αγριότητα! Κάποιοι υποστηρίζουν πως η συμπλοκή έγινε λόγω διαφωνιών με .. Χρυσαυγίτες ή θαυμαστές της.
Δεν είναι διασταυρωμένο. Εκείνος όμως που οφείλουμε να αναδείξουμε είναι το γεγονός πως οι καταλήψεις δεν περιφρουρούνται, είτε με ευθύνη του 15μελους είτε των καθηγητών, είτε των γονέων και κηδεμόνων. Το πάθημα, ας γίνει μάθημα.

Αν και το παραπάνω άρθρο αφήνει αιχμές πως ευθύνεται η αφρούρητη κατάληψη, και καθώς η Ηγουμενίτσα είναι μικρό ... χωριό, είμαστε υποχρεωμένοι να αναφέρουμε πως η ενδοσχολική βία είναι παλιά υπόθεση στην περιοχή μας. Ήδη λίγο καιρό πριν, το καλοκαίρι, μια ομάδα παιδιών λυκείου της Ηγουμενίτσας έκανε μπιτς πάρτι στο Δρέπανο και πάλι κατέληξαν αιμόφυρτα στο νοσοκομείο. Μάλιστα το περιστατικό θάφτηκε και μόνο από γονείς παιδιών που βρέθηκαν μάρτυρες της συμπλοκής το πληροφορηθήκαμε.

Αλλά και λίγους μήνες νωρίτερα είχαμε επεισόδια στην είσοδο των ΤΕΙ και με τραυματία τότε τον πρόεδρο του εργατικού κέντρου της πόλης που πήγε, είπε, να βοηθήσει τα παιδιά της δικής του παράταξης από τα παιδιά της αντίπαλης παράταξης!!! Μόνο που τη βοήθεια πήγε να την προσφέρει με καδρόνια στα χέρια... Και με λίγα λόγια αυτά σπείραμε ως πόλη και αυτά θερίζουμε.

Βεβαίως δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι στην ίδια γειτονιά που τώρα τάχα έφταιξε η κατάληψη για τον τραυματισμό, είχαμε δυο χρόνια πριν τους μετανάστες. Και πολλούς συμπολίτες να ανησυχούν πως αυτοί οι απόκληροι θα διαταράξουν την ησυχία της μικρής μας πόλης. Να όμως που οι "βάρβαροι" έφυγαν, τους έδιωξαν με επιχείρηση σκούπα, μα η βία είναι εδώ. Παρούσα και μάχιμη.

Τα λέγαμε και τότε και γινόμασταν κακοί. Να προσέξουμε τι μηνύματα περνούν στα παιδιά. Να αντιμετωπίζουμε τους μετανάστες ως ανθρώπους και όχι ως ζώα. Μα σε ώτα κωφών πολλές φορές... που δεν αντιδρούσαν ακόμη και όταν κάποιοι θερμόαιμοι πυροβολούσαν αυτά τα δύστυχα πλάσματα. Και όλοι μαζί είχαμε εθιστεί να βλέπουμε τους μετανάστες να χώνονται στους κάδους των σκουπιδιών να φάνε. Σαν σκυλιά... Το λέγαμε λοιπόν και τότε πως οι άγριες αυτές εικόνες θα χαραχτούν ανεξίτηλα στις ψυχές των παιδιών. Θα τους αφήσουν τραυματικές εμπειρίες με άγνωστες επιπτώσεις στο μέλλον. Τώρα λοιπόν ζούμε αυτό που τότε ήταν μέλλον. Και έχουμε επί του παρόντος τα ίδια τα παιδιά μας να στέλνουν το ένα το άλλο στο νοσοκομείο.

Θα θυμίσω επίσης ότι την περασμένη χρονιά το φαινόμενο της σχολικής βίας, το bullying όπως είναι διεθνώς γνωστό το φαινόμενο, απασχόλησε και την πρωτοβάθμια ακόμη εκπαίδευση της περιοχής μας και έγινε ειδική συνάντηση για το ζήτημα με πρωτοβουλία του τότε σχολικού συμβούλου, κ. Μιχαλά.

Και εμείς ως φόρουμ κάναμε εκτεταμένες αναφορές στο ζήτημα:

http://paideia.forumotion.com/t634-topic - Ο δάσκαλος, το BULLYING και το κουτί της Πανδώρας...

http://paideia.forumotion.com/t1097-topic - Σχολικός εκφοβισμός: η αναγνώριση ενός προβλήματος

http://paideia.forumotion.com/t1112-topic - ΦΙΕΣΤΕΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ «ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ»

http://paideia.forumotion.com/t466-topic - ΘΛΙΒΕΡΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Δεν προέκυψε λοιπόν στα ξαφνικά το ενδιαφέρον μας για το bullying. Αντίθετα έχουμε κάψει και τη δική μας "γούνα" και για το λόγο αυτό γράψαμε την περασμένη άνοιξη:

Σε κάθε περίπτωση θεωρώ με όση πια εμπειρία και γνώση θησαύρισα πως ο δάσκαλος ως μονάδα είναι αδύνατον να τα βάλει με το bullying. Το πιο πιθανό είναι στην περίπτωση αυτή, αν δεν έχει υποστήριξη, να καταλήξει ο ίδιος το μέγα θύμα της κατάστασης...

Και θα επιμείνω σε αυτό. Ζητήματα όπως το bullying μόνο αν το θελήσει ολόκληρη η κοινωνία μπορούν να αντιμετωπιστούν και να λυθούν. Είναι λοιπόν ευχάριστο που το Ράδιο Ηγουμενίτσα δεν έμεινε μόνο στην αρχική είδηση για τον ξυλοδαρμό του μαθητή αλλά ανέβασε στη συνέχεια και τούτο το άρθρο:

http://892fm.blogspot.gr/2012/10/blog-post_23.html - Ενδοσχολική ( ;;; ) βία...και Ηγουμενίτσα

Μακάρι το άρθρο να αφυπνίσει συνειδήσεις και να υπάρξει πρωτοβουλία από όλους για περιορισμό του φαινομένου...


Έχει επεξεργασθεί από τον/την ΜΑΡΙΟΡΗ στις Τρι Οκτ 23, 2012 2:21 pm, 1 φορά

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΘΛΙΒΕΡΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τρι Οκτ 23, 2012 2:14 pm

Ενδοσχολική ( ;;; ) βία...και Ηγουμενίτσα

Η ενδοσχολική βία κλιμακώνει επικίνδυνα την παρουσία της. Σε σημείο που να μην μπορούμε άλλο να της γυρνάμε την πλάτη. Για να προσεγγίσουμε την ενδοσχολική βία δεν θα πρέπει να την εξετάσουμε μεμονωμένα και ανεξάρτητα από τον κοινωνικό μας περίγυρο, την οικογένεια και το ίδιο το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τα παιδιά αναπαράγουν την ενδοοικογενειακή βία, τα κοινωνικά αδιέξοδα και τις ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος μέσα στο ίδιο το σχολικό περιβάλλον.

Από το 2006 (έρευνα ΕΚΚΕ) η σχολική βία στη χώρα μας περιλαμβάνει καταστροφές σχολικού εξοπλισμού, βανδαλισμούς, λεκτική και σωματική βία (ξυλοδαρμούς), εκφοβισμούς και αποκλεισμούς από τις παρέες.
Το κυρίαρχο εκπαιδευτικό σύστημα με την στείρα και άκριτη αποστήθιση της διδακτέας ύλης οδηγεί στην τυποποίηση της γνώσης και στην αδυναμία να αναπτύξει ο μαθητής μία προσωπική σχέση με αυτή και μέσω αυτής με τους συμμαθητές του. Το γεγονός αυτό ακυρώνει τους νέους και τους οδηγεί σε σταδιακή συρρίκνωση της εικόνας εκτίμησης του εαυτού τους, σε αδυναμία να εκφράσουν τη ματαίωση και το θυμό τους. Η ανεπάρκεια και η κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος οδηγεί σε διάφορα επεισόδια (βίαιες συμπεριφορές και συγκρούσεις) που αναδεικνύουν τις δυσκολίες κοινωνικοποίησης και ενσωμάτωσης των μαθητών. Έτσι, η σχολική βία αναγορεύεται σε αίτημα-πρόφαση-αντίδραση.

Ασφαλώς, η βία των μαθητών και των νέων έχει πολλές αιτίες πέραν της μονοδιάστατης σχολικής φίμωσης/ντρεσαρίσματος που υφίστανται. Παράγοντες όπως η οικογενειακή αποξένωση, η στέρηση σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, οι απρόσωπες σχέσεις γειτονίας, το έλλειμμα φυσικού και κοινωνικού ζωτικού χώρου, η αλλοτρίωση και παθητικοποίηση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, της τηλεόρασης και των Η/Υ, η μαζική προβολή και η ηρωοποίηση της βίας, η αύξηση της φτώχειας, της εγκληματικότητας και του κοινωνικού ρατσισμού αποτελούν μερικές από τις βασικότερες αιτίες της νεανικής και σχολικής βίας. Όμως, το σχολείο είναι το βασικό εργαστήρι διάπλασης των νέων ανθρώπων και το ουσιαστικότερο μέσο παρέμβασης που διαθέτει η κοινωνία για την ισορροπημένη και υγιή ψυχοσωματική ανάπτυξή τους. Εάν δεν αξιοποιηθεί σωστά ο εργαλειακός του χαρακτήρας-κλειδί, τότε η νεολαία και η κοινωνία δεν θα μπορέσουν να αναπτύξουν αντιστάσεις στην κλιμακούμενη βία.

Η οικονομική κρίση, οδηγεί στη βία

Αύξηση του άγχους των παιδιών, της βίας και μείωση της επίδοσης στο σχολείο είναι μερικά από τα αποτελέσματα της κρίσης όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας, Παιδική και Νεανική βία, που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
Κατά 80% σε σχέση με το 2008, αυξήθηκαν τα νοικοκυριά που χαρακτηρίζουν δύσκολη ή πολύ δύσκολη την οικονομική τους κατάσταση.

Η επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης φαίνεται πως βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την ποιότητα της ζωής των παιδιών, τόσο μέσα στην οικογένεια όσο και μέσα στη σχολική κοινότητα.

Παράλληλα, όσο δυσκολεύει η οικονομική κατάσταση της οικογένειας τόσο περισσότερο μειώνονται οι επιδόσεις του παιδιού. Τα στοιχεία είναι αμείλικτα.

Ένα στα πέντε παιδιά με οικονομικές δυσκολίες παρουσιάζει μέτρια έως κακή επίδοση, ενώ αντιθέτως στις εύπορες οικογένειες το ποσοστό αυτό γίνεται ένα στα δώδεκα.

Οι τέσσερις στις δέκα οικογένειες έχουν προχωρήσει σε περικοπές των παροχών προς τα παιδιά, αναλογία που γίνεται επτά στις δέκα, ανάμεσα σε αυτές που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.
Οι τρεις στις δέκα οικογένειες περικόπτουν τις εξωσχολικές δραστηριότητες και η μία στις έξι από την ψυχαγωγία.

Βία και οικονομική κρίση

Όμως, όσο πιο δεινή είναι η οικονομική κατάσταση τόσο αυξάνεται η θυματοποίηση.

Επομένως, διακρίσεις ή προσβολές έχουν το υψηλότερο ποσοστό εμφάνισης ενώ ακολουθεί η λεκτική και η σωματική βία.

Η αυξημένη έκθεση στη τεχνολογία, υπολογιστές-Ίντερνετ- κινητά, αυξάνει τις πιθανότητες, απειλών και εκφοβισμού μέσω αυτών των μέσων.

Δυστυχώς, η βία υπάρχει κυρίως στο σχολικό περιβάλλον και μάλιστα με αυξητική τάση της τάξης του 58%, αλλά υπάρχει και άκρως υψηλό ποσοστό ΔΞ/ΔΑ, το οποίο πιθανά να καταδεικνύει χειρότερες ακόμα καταστάσεις, όπως άγνοια, φόβο ή ακόμη και βία μέσα στην οικογένεια.

Καταγράφεται αξιόλογο ποσοστό κρουσμάτων βίας από ομάδες – παρέες ενηλίκων, προς ανήλικους.
Ένα στα πέντε παιδιά έχει υποστεί βία από ομάδες ανηλίκων και ο ένας στους 10 γονείς δηλώνει άγνοια. Το 18% των παιδιών έχει ζητήσει να αλλάξει σχολείο, ποσοστό που φτάνει το 32% στα παιδιά με επιδόσεις μέτριας έως κακής βαθμολογίας. Κύριος λόγος του αιτήματος αλλαγής σχολείου είναι η διαμάχη με συμμαθητές 35% και δευτερευόντως η διαμάχη με εκπαιδευτικούς 20%.

Και όσον αφορά στους γονείς, αυτοί σε ποσοστό ένας στους πέντε δεν ασχολείται καθόλου με το παιδί, αλλάζει σε ένας στους τέσσερις στη δύσκολη οικονομική κατάσταση και ένας στους τρεις όταν το παιδί πηγαίνει στο Λύκειο.
Ο ένας στους δέκα γονείς δεν προβαίνει σε κανενός είδους σύσταση ή τιμωρία για παραπτώματα του παιδιού του, ή κοινώς αδιαφορεί.

Η δραματικότερη όμως αλλαγή που έχει συμβεί μέσα στα τρία χρόνια που μεσολάβησαν μεταξύ των δύο ερευνών αφορά στην κοινωνικοποίηση, τις σχέσεις και τις φιλίες μέσω διαδικτύου.

Το 2008, στο ερώτημα "το παιδί σας έχει φίλους και παρέες που επικοινωνεί μαζί τους μέσω Ίντερνετ και αν ναι πόσους", οι γονείς σε ποσοστό 78% απάντησαν "Καθόλου". Σήμερα το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 31%. Στο Λύκειο το 86% των παιδιών έχει φίλους μέσω Internet. Το 17% των παιδιών του Γυμνασίου και του Λυκείου αφιερώνουν πάνω από 10 ώρες την εβδομάδα, και το 43% από 3 έως 10 ώρες την εβδομάδα.

Τελευταίο, αλλά ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα, είναι αυτό που αφορά στην αύξηση του άγχους των παιδιών, με τέσσερα στα πέντε παιδιά να έχουν υψηλό άγχος.

Στο Λύκειο τα 8 στα 10 παιδιά έχουν μέτριο (60%) ή έντονο άγχος, (20%) ενώ άγχος παρουσιάζουν και τα 7 στα 10 παιδιά του Δημοτικού Σχολείου.

Το σχολείο είναι κύρια αιτία δημιουργίας άγχους, αλλά όσο μεγαλώνει το παιδί τόσο περισσότερο αυξάνεται η επιρροή των κοινωνικών-οικογενειακών συνθηκών (13% στο Γυμνάσιο, 23% στο Λύκειο).

Το 18% των γονέων ή δεν γνωρίζει ή δεν απαντά στο που οφείλεται το άγχος του παιδιού του.

Σ.Σ. Το κείμενο γράφτηκε με αφορφή περιστατικό που καταγράφηκε στην πόλη της Ηγουμενίτσας και ανέδειξε το blog του Ράδιο Ηγουμενίτσα: http://892fm.blogspot.gr/2012/10/blog-post_22.html

ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ http://892fm.blogspot.gr/2012/10/blog-post_23.html

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5284
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης